Reisverslag Martine Dijkstra 2007

Kuala Lumpur is de hoofdstad van Maleisië met zoveel moderne gebouwen dat je helemaal niet het gevoel hebt dat je in Azië bent. Is Kuala Lumpur het begin van je reis dan kan je hier het beste als eerste shoppen!!! Ik werk als stewardess en kom op deze manier op heel veel plaatsen en grote steden in de wereld. Maar vaak heb ik maar heel eventjes de tijd. Zo stond er een reis, met een vriendin, naar Kuala Lumpur gepland. De stop is 72 uur en daarin moet ik slapen, de stad bekijken en me weer op tijd melden. Kuala Lumpur is ongeveer 11 a 12 uur vliegen vanaf Amsterdam en het is daar 6 uur later dan in Nederland.

Shoppen, shoppen en shoppen: maar toch veel gezien van de stad

Omdat we in een hotel zitten dat verder van de stad gelegen is, moesten we een shuttlebus nemen die ons wegbracht. Nadat we ontbeten hebben en lekker uitgerust zijn, gingen we om 12 uur naar de stad. De bus zette ons midden in het centrum af en we konden vanaf dat punt de Twin Towers al zien. We hadden voor deze dag eigenlijk maar 1 doel: shoppen, shoppen en shoppen. Daarnaast wilden we sowieso naar de shoppingmall bij de Twin Towers, de drogisterij en natuurlijk naar Chinatown.

reisverslag-martine-petronas-torens

Omdat we de Twin Towers al in het zicht hadden zijn we door verschillende straatjes richting de toren gelopen en kwamen hierdoor verschillende plekjes tegen. Als eerste shoppingmall Pavilion waar mijn vriendin meteen de Mango binnen rent. Opvallend als je binnenkomt is ten eerste de heerlijk airco maar daarnaast de luxe en moderne stijl. Je verwacht in Maleisië niet zoveel luxe en moderne winkels. Dit was in ieder geval niet mijn idee bij Kuala Lumpur. De Mango is iets goedkoper dan in Nederland maar echt veel scheelt het nog niet. We wilden eigenlijk ook meer voor shirtjes kijken in China Town.

Twin Towers

Daarna zijn we doorgelopen naar de Twin Towers. We wilden graag naar binnen om van het uitzicht te genieten, maar ze waren dicht. We zijn naar de agenten bij het hek gelopen en zij konden ons vertellen dat het een nationale feestdag was waardoor de torens dicht waren. Dit hebben wij weer en we zijn er maar 72 uur. Dan maar weer de shoppingmall in. Mijn vriendin wist nog van een vorige keer dat je hier goedkoop toiletspulletjes kon kopen. En dit was zeker het geval. We kwamen de Watson binnen en hebben afgesproken elkaar over een half uur weer te ontmoeten bij de kassa. Wat een goed idee. Je kunt hier dagcrème kopen waarvoor je in Nederland 8 a 9 euro betaald en hier 2 euro. Je hebt andere crèmes waarvoor je maar 50 cent betaald of lenzenvloeistof voor 1 euro. Bekende merken en goede kwaliteit.

reisverslag-martine-ingang-petronas

We hebben hier dus ook goed ingeladen en voor het komende half jaar hoeven we niets te kopen. Voor backpackers is het dan ook handig om hier voor je hele reis in te slaan, dan hoef je het niet meer mee te nemen in je koffer. Scheelt weer voor de douane. Na dit deel shoppen hadden we dorst gekregen en hebben een colaatje gedronken op een terras achter de Twin Towers. Moet wel zeggen dat dit even zoeken was en we er helemaal omheen moesten lopen voordat we het terras zagen.

reisverslag-martine-klcc-park

China Town en Indian Market

Na dit avontuur wilden we eigenlijk wel goedkoper shoppen en naar de markten gaan. Eerst hebben we een taxi genomen naar de Indian Market. Eigenlijk viel dit een beetje tegen omdat er veel winkels gesloten waren en we ons niet echt welkom voelden. We zijn wel een soort warenhuis ingegaan en daar hebben we gekeken naar stoffen, kinderkleding en camera’s. De prijzen zijn wel goedkoper dan in Nederland. Maar door de niet zo lekkere sfeer en we zelf ook erg moe begonnen te worden, hebben we snel een taxi genomen naar China Town.

We wilden allebei een tas, portemonnee en DVD’s hebben. Eigenlijk ook het enige wat je daar kan kopen. Meteen bij de eerste winkels worden we aangesproken en vastgehouden, we moeten kijken en het liefst kopen. Mijn vriendin had meteen een leuke tas gezien en door flink af te dingen heeft ze een deal gesloten. Ik heb daar ook maar meteen een portemonnee gekocht. Alles is daar in nep merken en het grotendeel is ook erg lelijk en opzichtig. Maar soms zit er iets leuks tussen.

reisverslag-martine-chinatown

Omdat het al later in de middag was kregen we trek en zijn in een zijstraatje op het terras gaan zitten. Hier hebben we iets gedronken en gegeten. Deze terrassen zijn bekend omdat ze allemaal een andere kleur tafelkleed hebben. Wij zaten zoals te zien op de foto bij de rode tafeltjes. Veel backpackers gebruiken dit om ergens af te spreken. Hierna zijn we nog verder gaan shoppen. Tip is ook om de winkeltjes achter te kraampjes te bezoeken. Deze hebben soms weer andere dingen en dit is ook leuk om te zien. Een andere tip is om de markt wat vroeger te bezoeken omdat het na 10 uur in de avond erg druk begint te worden en je dan met heel veel mensen door hele kleine nauwe doorgangen moet.

Bepakt en bezakt met nieuwe kleren, tassen en dvd’s hebben we rond elf uur weer een taxi naar ons hotel genomen. We hebben in de supermarkt wat brood, noedels en drankjes gekocht omdat we nog eventjes iets wilden eten in het hotel. Een dag vol met nieuwe indrukken en zeker de sfeer kunnen proeven van deze moderne stad. Volgende keer staat natuur in mijn Kuala Lumpur bezoek centraal.

Vakantiedata: Van 16/10/2007 tot en met 19/10/2007.

• Vliegtijd vanuit Amsterdam: Circa 11 a 12 uur
  • Tijdverschil: 6 uur later dan in Nederland

Je e-mailadres zal niet gebruikt worden. Verplichte velden worden met een * weergegeven

Voer hieronder je reactie in *