Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Reisschema aug 2019

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Reisschema aug 2019

Berichtdoor Carola123 » Do 31 Januari 2019 16:44

Goedemiddag!
Na heel wat weken gespeur op internet en met name deze site, waarvoor dank, nu behoefte aan reflectie op een voorlopig reisschema.
We gaan met ons gezin (twee kinderen van 10) eind juli 2019 voor ruim 3,5 week naar West-Maleisië!!
We willen bijna alles met het OV doen (onzeker over links rijden en vliegtuig best belastend voor milieu), maar kunnen er misschien toch niet onderuit om op het einde toch een keer te vliegen....

Dit is een voorlopig idee:

31/7 aankomst KL
1/8 KL
2/8 KL
3/8 KL
4/8 Teman Negara
5/8 Teman Negara
6/8 Teman Negara
7/8 Cameron Highlands
8/8 Cameron Highlands
9/8 Cameron Highlands
10/8 Penang
11/8 Penang
12/8 Penang
13/8 Penang
14/8Belum
15/8 Belum
16/8 Perhentian
17/8 Perhentian
18/8 Perhentian
19/8 Perhentian
20/8 Perhentian
21/8 Perhentian
22/8 vliegen? van Kota Bahru naar Malakka
23/8 Mallaka
24/8 Malakka
25/8 KL naar AMS

Heel graag reactie van ervaren Maleisië gangers!
Te veel/te weinig dagen op specifieke bestemmingen? Gaan de kinderen zich vermaken in bv Melakka of Cameron Highlands?
Is het te doen om te reizen met OV van Penang naar Perhentian via Belum?
Kan de trein als vervoermiddel nog ergens ingezet worden?

Alvast hartelijk dank!
Carola
Carola123
Nieuw lid

Re: Reisschema aug 2019

Berichtdoor David » Di 12 Februari 2019 11:14

Hee Carola,

Wat een mooi vooruitzicht. Ik wens je alvast heel plezier. Eerlijk gezegd, van reizen met het OV heb ik niet veel verstand, want ik rijd altijd zelf met de auto als ik Maleisië ben. Is echt wel goed te doen en het links rijden, daar ben je zo aan gewend. Maar goed, dat moeten jullie natuurlijk zelf weten.

Er gaat normaal gezien een 'Jungle train' van Kota Bahru naar Gemas en dan ben je al bijna in Melakka. Misschien moet je dat eens nakijken. Natuurlijk ben je wel even onderweg.

Ik denk dat 2 daagjes in Melakka voor kinderen van 10 wel te doen is. CH is voor kinderen misschien wat minder interessant, maar het is daar echt een stuk koeler, dus dat is wel fijn.

Succes met alle voorbereidingen.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Re: Reisschema aug 2019

Berichtdoor Ilya » Vr 16 Augustus 2019 12:37

Hoe bevalt de reis? Net aangekomen op Perhentian?

Ik zou zelf toch gewoon vliegen van Perhentian (Kota Bharu) naar Kuala Lumpur en daar de bus of huurauto naar Malakka pakken. De trein is alleen op het traject Ipoh-Kuala Lumpur leuk, maar in de meeste andere gevallen valt het tegen (tuurlijk, het is avontuurlijk, maar onbetrouwbaar en onpraktisch). De jungletrein gaat ook niet meer op de meest handige manier. De tijden zijn aangepast en je kunt niet meer helemaal tot Gemas (afaik).

Have fun daar nog. Ben benieuwd hoe jullie het gehad hebben! :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vraag en Antwoord