Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Advies reisschema augustus 2018

Algemene rubriek voor alles dat met reizen te maken heeft. Twijfel je tussen meerdere landen? Andere vragen? Laat het ons hier weten.

Advies reisschema augustus 2018

Berichtdoor Eva Rusman » Zo 01 Oktober 2017 18:29

Hallo, wij gaan volgende zomer, in augustus, pas naar Maleisië. De vlucht is al geboekt maar nu de rest nog. Ik ben al zo enthousiast dat ik al een schema heb gemaakt. Ik hoor graag of dit reëel is of dat ik beter op sommige punten de route kan aanpassen. We reizen met een gezin met twee kinderen van 10 en 13 en willen graag wat zien maar zijn ook gek op actie en veel strand en zee.

Dag 1 Aankomst in Kuala Lumpur einde middag
Dag 2 Kuala Lumpur
Dag 3 Kuala Lumpur
Dag 4 Kuala Lumpur - Taman Negara auto
Dag 5 Taman Negara
Dag 6 Taman Negara - Camaron Highlands auto
Dag 7 Camaron Higlands - Penang auto
Dag 8 Penang auto
Dag 9 Penang - Langkawi vliegen
Dag 10 Langkawi auto
Dag 11 Langkawi auto
Dag 12 Langkawi auto
Dag 13 Langkawi auto
Dag 14 Langkawi auto
Dag 15 Langkawi - Kotho Baru Vliegen
Dag 16 Kotho Baru - Perhentian
Dag 17 Perhentian
Dag 18 Perhentian
Dag 19 Perhentian
Dag 20 Perhentian
Dag 21 Perhentian - Kotho Baru - Kualalumpur Vliegen
Dag 22 Kualalumpur s;avonds laat terug naar huis vliegen

Bedankt alvast!
Groet Eva
Eva Rusman
Nieuw lid

Re: Advies reisschema augustus 2018

Berichtdoor k3ng » Wo 04 Oktober 2017 18:52

Hey Eva,

wat een mooi vooruitzicht. Wij gaan volgend jaar (juli/augustus) ook weer naar Maleisië. Vorig jaar zijn wij ook met zijn vieren geweest (kinderen in de leeftijd toen van 8 en 11). Veel van de dingen die jij in je lijstje hebt staan hebben wij ook aangedaan. Wij hadden als stelregel dat we overal 3 ongeveer 3 dagen waren. Dit was de dag van aankomst, een volle dag op locatie en de dag van vertrek. Wij hebben gemerkt dat je dan niet echt rust hebt. Voor onszelf geen probleem. We merkten aan de kinderen wel dat ze af en toe wel wat meer rust zouden willen hebben.

Dat gezegd hebbende zou ik:
- een dag langer in de Cameron Highlands;

- misschien wat korter naar Langkawi. Ben er zelf niet geweest, maar de Perhentians zijn magisch. Daarnaast heb je 2 eilanden meteen na elkaar. Denk dat het leuker is om Langkawi eruit te laten en bijvoorbeeld naar Ipoh te gaan. Ook daar ben ik nog niet geweest, maar van wat ik hoor en lees erg mooi. Een andere optie is om wat langer in Penang te blijven. Ook dat schijnt prachtig te zijn.

Klik hier van ons filmpje op de Perhentians (Besar)
klik hier voor een filmpje van Monkey Hill vlakbij de vuurvliegjes (Kuala Lumpur)
k3ng
Ervaren Toerist

Berichtdoor Eva Rusman » Za 07 Oktober 2017 18:50

Dank voor je reactie. Inderdaad misschien wel beter om een dag langer in Penang en in de Camaron Highlands te verblijven.
De twee eilanden blijven er wel in, volgens mij zijn het echt wel twee verschillende eilanden. Hoe hebben jullie gereisd tussen de verschillende bestemmingen? Ik wil eigenlijk met een auto van Kualalumpur naar Penang reizen via Taman Negara en Camaron Highlands. Zou dat mogelijk zijn? Groet Eva
Eva Rusman
Nieuw lid

Berichtdoor David » Ma 09 Oktober 2017 10:27

Ik sluit me aan bij dat advies. Langkawi is super, maar in Cameron Highlands heb je wel een hele dag nodig.

Het reizen met de auto is overal prima te doen, maar hou er rekening mee dat het wel wat tijd kost. 4 uur ben je al snel kwijt.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor k3ng » Ma 29 Januari 2018 22:07

Goedenavond Eva,

een wat late reactie. Wij hebben veel met het openbaar vervoer gereisd. Wil prima. Was dat niet mogelijk of het was voor ons onduidelijk dan namen we de mini busjes. Ook prima om mee te reizen. Ook hebben we nog 2x een auto gehuurd. 1x in Kuala Lumpur en 1x van Kuala Besut naar Kuantan. Is prima te doen. Wegen zijn goed.
k3ng
Ervaren Toerist

Terug naar Reizen algemeen