Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

1 maand rondreizen

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

1 maand rondreizen

Berichtdoor Janny » Do 14 Juli 2016 22:04

Hoi,
Ik ben Janny, een vrouw van 59 jaar die een maand alleen gaat rondtrekken in Maleisië. Ik vind dat wel spannend.
Ik-vertrek eind juli.
Ik wil rondtrekken op t schiereiland met uitstapjes naar Perhentian en Langkawi.
Mocht ik tijd over hebben, dan zou ik ook nog Borneo Maleisie kunnen doen. Maar vooreerst zit dat niet in de planning, ik wil t vooral rustig aan kunnen doen.
Vraagjes: wat moet ik zéker doen en zéker niet doen? Ik wil de highlights die in de reisprogramma's van reisorganisaties staan natuurlijk doen.
Als oudere vrouw alleen..... tips?
Hoe reis je het meest/best rond: bus, trein, vliegtuig?
Dank voor reacties!
Janny
Nieuw lid

Re: 1 maand rondreizen

Berichtdoor David » Vr 22 Juli 2016 09:43

Hee Janny,

Wat tof dat je deze reis gaat ondernemen. Ik wens je alvast enorm veel plezier, maar dat gaat ongetwijfeld lukken.

Ik weet niet hoeveel dagen je gaat, maar je gaf al aan dat je sowieso naar Perhentian en Langkawi wilt gaan. Verder zijn de plekken die de reisorganisaties aanbieden natuurlijk allemaal de moeite waard, maar het zal niet allemaal in je reisschema passen. Probeer misschien eerst voor jezelf een route uit te stippelen tussen de plekken die jij zeker wilt zien. Het blijft uiteindelijk toch iets persoonlijks. Ik houd bijvoorbeeld veel meer van steden het hele dagen op het strand liggen bakken zegt mij helemaal niets, terwijl voor de ander dat het ultieme vakantiegevoel is.

De bekende plekken zijn vrij goed met het openbaar vervoer te bereiken. Ook binnenlandse vluchten zijn over het algemeen goed betaalbaar. Reizen over land is wel wat anders dan hier, ik bedoel 4 uur in de auto/bus is niets bijzonders.

Maleisië is een vrij veilig land, maar natuurlijk moet je het gevaar niet gaan opzoeken. Ik bedoel, wat je in Nederland niet zou doen, doe dat daar ook niet.

Wat je zeker moet doen is eten. ;) Het Maleisisch eten is wat mij betreft de grootste trekpleister en hetgeen waar ik iedere keer weer naar uitkijk. The rule of thumb hierbij is, eet waar de locals eten. Maleisiërs zijn erg kritisch als het op eten aankomt, dus waar veel locals eten zal het goed zijn.

Veel succes met het plannen.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Re: 1 maand rondreizen

Berichtdoor Ilya » Do 15 December 2016 10:42

Wat David zegt...

+ sommige bestemmingen zijn leuk voor max een overnachting of 2/3, tenzij je echt duidelijke plannen hebt (bv meerdaagsae tochten oid). Voorbeelden zijn Taman Negara, Cameron Highlands, Belum.

Eilanden als Penang, Langkawi, Pangkor, Perhentian etc zijn allemaal erg leuk en zeker prima voor minimaal 4 nachten of meer. Aan de oostkust zou ik zelf niet meerdere eilanden doen, maar vooral langer op 1 eiland blijven.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vraag en Antwoord