Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Hoeveel tijd in acht nemen bij aankomst in KL en doorvliegen

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Hoeveel tijd in acht nemen bij aankomst in KL en doorvliegen

Berichtdoor prishara » Di 22 December 2015 11:10

Hallo Maleisië kenners,

Was benieuwd hoeveel tijd ik in acht moet nemen bij een aankomst op int.airport KL (Turkish Airline)en dan met een binnenlandse vlucht (of MH of Malindo)doorvliegen naar Kuching.

Hoe moet ik het eigenlijk zien; bij aankomst de koffers ophalen en dan doorlopen naar de vertrekhal en daar het hele procedure opnieuw volgen van (2 a 3 uur van te voren) inchecken?
prishara
Nieuw lid

Re: Hoeveel tijd in acht nemen bij aankomst in KL en doorvli

Berichtdoor David » Ma 28 December 2015 10:05

Het hangt wel af van welke airline je gebruikt voor de vlucht naar Kuching. Malindo vliegt namelijk van KLIA2 en Malaysia Airlines van KLIA1. Nu kun je vrij eenvoudig met de trein (RM 4 pp en 3 minuten) van de ene naar de andere. Maar het principe is voor beiden hetzelfde. Je haalt je bagage van de band en gaat naar de vertrekhal (of naar het treinstation van KLIA Ekspres) en checkt opnieuw in. Ik zou, als ik jou was, toch 3 uur rekenen. KLIA1 is een vrij grote luchthaven. Je moet eerst 10 minuten lopen, dan wachten op het treintje, dat treinritje duur nog eens 5 minuten, dan paspoortcontrole, nog eens 10 minuten, wachten op de koffer 20 minuten. Dat is al bijna een uur. Als je naar KLIA2 moet, moet je eerste een kaartje kopen voor de KIA Ekspres, wachten op de trein etc. Anderhalf uur ben je sowieso kwijt. De incheckbalie sluit een uur voor vertrek, dus dat is al 2,5 uur. Pak dan nog een half uurtje erbij voor de zekerheid. Maar het is uiteindelijk wel goed te doen hoor. Ik heb het zelf, eerder dit jaar, andersom gedaan. Ik ging van Kota Bharu naar KLIA2 en dan van KLIA1 moest ik een vlucht naar Abu Dhabi hebben. Het ging allemaal heel voorspoedig en ik was één van de eerste aan de check-inbalie van Etihad, die zelfs nog niet open was.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor prishara » Di 29 December 2015 19:38

David,

Dank je voor de duidelijke uitleg.
prishara
Nieuw lid

Berichtdoor prishara » Wo 06 Januari 2016 20:59

Heb de tickets geboekt. Aankomst op KUL met Turkish Airline. Dan met Airasia door naar Kuching. Heb 4 uur aangehouden voor de zekerheid(vertraging e.d.) tussen de 2 vluchten.
Nogmaals bedankt David:-)
prishara
Nieuw lid

Berichtdoor David » Do 07 Januari 2016 16:50

Dat moet normaal gezien ruim voldoende zijn. AirAsia vertrekt inderdaad ook van KLIA2, dus dat betekent dat je de KLIA Ekspres moet nemen van KLIA naar KLIA2. Dat wijst zich vanzelf, gewoon de borden volgen.

Veel plezier alvast.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Terug naar Vakantie met kinderen