Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Kuala gandah Elephants, Fireflies, Batu caves

Alles over de Nederlandse en buitenlandse reisorganisaties en over de diverse tourbureaus die actief zijn met losse tours in/door Maleisie.

Kuala gandah Elephants, Fireflies, Batu caves

Berichtdoor janwillem » Zo 24 Juli 2011 20:12

Weet iemand waar ik deze tour het best/goedkoopst kan boeken?

Ik heb online gekeken en zie prijzen van MYR400+ per volwassene en MYR300 per kind. Dat vind ik nogal duur, hoewel we wel veel te zien krijgen.

Maar 100 euro per persoon is veel in Maleisie.

Ik hoor het graag.
janwillem
Nieuw lid

Re: Kuala gandah Elephants, Fireflies, Batu caves

Berichtdoor Sebastian » Do 01 Augustus 2013 08:42

Hoi JW,

Kuala gandah Elephants: Als je naar Taman Negara gaat vanuit Kuala Lumpur, vraag de chauffeur een uurtje (of 2 uurtjes) te stoppen by dit olifanten opvang.

Firefly Kuala Selangor: Het is gelegen bij het dorp Kampung Kuantan. Ongeveer een uur rijden vanuit Kuala Lumper met de nieuwe autoban. Ik ging een paar jaar geleden 3 keer naar toe met verschillende nederlanders dat ik kende van start pagine, moet zeggen dat ik alle 3 keren teleurgesteld ben. Het zijn niet veel meer over en ze hangen aan de bomen, kerstbomen geven meer lichtjes.

Batu Caves: Gewoon met de taxi naar toe vanuit je hotel. Ga in ochten en ga niet na 3 uur 's middaag, want om 5 uur is super file in de buurt daar. Je komt dan heel laat terug bij jouw hotel.

Hoop deze help :)
Ik woon al meer dan 15 jaren in Maleisie, ik zal proberen alle vragen over Maleisie te beantwoorden, vragen over Hong Kong, Filippijnen, Phuket en Taipei zal ik ook proberen te beantwoorden.
Sebastian
Ervaren Toerist

Re: Kuala gandah Elephants, Fireflies, Batu caves

Berichtdoor Ilya » Do 01 Augustus 2013 09:19

Veel reizigers doen die tour zelf met een huurauto. In theorie kan het in 1 volle (drukke) dag....of 1 volle dag en de middag ervoor/ochtend erop.

Je rijdt op dag 1 naar Kuala Gandah (vertrek vroeg). Dan 's middags terug naar KL en dan rond het einde van de middag door richting Kuala Selangor (die vuurvliegjes wil je natuurlijk pas na 19.00 zien). Tussendoor kun je nog een korte stop doen bij de Batu Caves, daar kom je zo goed als langs onderweg.

1 dag autohuur kost je niet meer dan RM130....misschien is 2 dagen autohuur net wat makkelijker.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Reisorganisaties