Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Maleisie rondreis met kinderen van 6 en 3

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Maleisie rondreis met kinderen van 6 en 3

Berichtdoor PeeJee77 » Za 21 December 2013 10:01

Ben in afrondende fase van het plannen van onze eerste verre reis MET onze kinderen. Tot nu toe met onze kinderen naar italie/frankrijk/campings geweest, maar vinden de tijd nu rijp om zelf ook weer lol te beleven aan onze vakantie. Ik heb het volgende reisschema opgesteld:

vr 11-jul Vertrek naar KL
za 12-jul KL
zo 13-jul KL
ma 14-jul KL (dagtrip Kuala Gandah en Batu Caves)
di 15-jul KL
wo 16-jul KL - Kuala Selangor (firefly resort)
do 17-jul Kuala Selangor- Cameron Highlands
vr 18-jul Cameron Highlands
za 19-jul Cameron Highlands - Penang
zo 20-jul Penang
ma 21-jul Penang
di 22-jul vliegen naar Kota Bharu
wo 23-jul Kota Bharu
do 24-jul reisdag naar Perhentian
vr 25-jul Perhentian
za 26-jul Perhentian
zo 27-jul Perhentian
ma 28-jul Perhentian
di 29-jul vliegen naar KL
wo 30-jul Vertrek naar AMS
do 31-jul AMS

Nu heb ik een aantal vragen aan de kenners van rondreizen in Maleisie (met kleine kinderen)

1. Wat vindt je van dit reisschema.
2. Ik heb me nog niet verdiept in accommodaties, maar deze moeten uiteraard kindvriendelijk zijn (zwembad o.i.d.). Tips hieromtrent zijn welkom!
3. Taman Negara heb ik niet opgenomen omdat ik erg opkijk tegen de bootreis van 3 uur. Is dit de enige mogelijkheid om op locatie te komen? De belevenis om een nachtje of twee in de jungle met mijn kleine meiden door te brengen lijkt mij wel spannend. Maar nogmaals, die bootreis...
4. Het is ramandan tijdens onze trip. Zijn hier nog 'negatieve' gevolgen van te verwachten?
5. Missen we iets als we lake Kenyir overslaan?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en adviezen.

Groetjes,

Pieter.
PeeJee77
Nieuw lid

Re: Maleisie rondreis met kinderen van 6 en 3

Berichtdoor Sambaan » Wo 15 Januari 2014 13:32

Hallo,

Maleisië is erg geschikt om met kinderen te reizen. En er zijn onderweg genoeg hotels met zwembad waar de kinderen aan het einde van een drukke dag even hun energie kwijt kunnen. Wij hebben vorig jaar met een kind van 6 gereisd en erg genoten.

Ik zou wel nog even kritisch kijken naar je planning. KL is een grote stad, druk en warm, zeker na een lange vliegreis en niet alle kinderen zullen het hier geweldig vinden. Wel kun je er met openbaar vervoer goed uit de voeten. Batu Caves is met de trein makkelijk zelf te doen. Wij vonden het aquarium, vlakbij de Twin Towers, ook een aanrader. Kuala Gandah zijn wij zelf met de auto naar toe geweest op weg naar de oostkust (aan de oostkust ook de vuurvliegjes gezien)

Wat accommodatie betreft is het aanbod enorm. Kijk eens naar Do Chic In in de Cameron Highlands (ik heb er ook een stukje over geschreven op dit forum bij 'hotels...') Erg kindvriendelijk. De dames houden ook goed rekening met de eetwensen van de kinderen zowel 's ochtends als 's avonds. En een zwembad zul je hier in de bergen niet missen. Mocht je KL inkorten kun je kiezen om een dagje langer op Penang te blijven (wij verbleven in het Bayview Hotel in Batu Ferringghi, erg mooi zwembad, aan het strand en openbaar vervoer voor de deur) of een dagje langer in Kota Bahru. Kijk dan eens naar Pasir Belanda. Leuke verzorgde huisjes in een kampung. Vooral de fietstocht was erg leuk. En het zwembad met uitzicht op de varanen is top.

Taman Negara hebben wij overgeslagen. Niet alleen om de reis, maar onderweg kom je genoeg natuur en insecten tegen. En zijn er genoeg andere plekken om een wandeling door de jungle te maken. Zelfs op Penang.

Veel plezier met plannen. Houdt er bij de kleinere accommodaties wel rekening mee dat deze in de zomermaanden snel vol zijn doordat heel Europa zomervakantie heeft.

Groet,

Sam
Sambaan
Ervaren Toerist

Terug naar Vakantie met kinderen