Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Reis met kinderen

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Reis met kinderen

Berichtdoor Matteo » Do 27 Juni 2013 22:54

Begin juli reizen wij met het gezin voor 18 dagen door Maleisië. We denken er nu aan om de volgende plaatsen te bezoeken:
Kuala Lumpur, Johor Bahru/Singapore, Cameron Highland, Penang en Langkawi. Omdat we met kleine kinderen reizen ben ik benieuwd of dit verstandige plaatsen zijn en welke volgorde jullie adviseren.
Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
Alvast bedankt voor de reacties!
Matteo
Nieuw lid

Re: Reis met kinderen

Berichtdoor Ilya » Vr 28 Juni 2013 08:52

Ik heb je bericht even verplaatst naar de juiste rubriek 'omdat je met kids reist' :).

Voor een reis met kids is dit een goed reisplan. Niet teveel bestemmingen binnen de 18 dagen. Je kunt van KL makkelijk en betaalbaar naar Singapore reizen, misschien in een keer door (korte tussenstop) zodat je niet twee grote steden 'na elkaar' hebt. Je kunt dan starten met Singapore, en eindigen met KL (afhankelijk van waar je vlucht naar NL vertrekt).

Leuk aan Johor is dat er natuurlijk nu Legoland te vinden is. Ik zou wel vliegen, scheelt veel reistijd. Vanaf Singapore moet je in een keer naar Penang kunnen vliegen. Misschien ook van/naar Langkawi dan zou ik dat doen. Dan daarna naar Penang en vanaf Penang een auto huren, dan via Cameron Highlands terug naar KL.

Dus:

Singapore (& JB) -> Langkawi -> Penang -> Cameron Highlands -> KL

Als je niet direct vanaf Singapore naar Langkawi kunt dan dus eerst naar Penang. Dan kun je eventueel overwegen met huurauto naar Cameron Highlands te rijden, en daarna terug naar Penang, inleveren auto en boot naar Langkawi. Vanaf Langkawi kun je dan makkelijk naar KL vliegen.

Andere volgordes zijn ook mogelijk, maar ik zou met 18 dagen efficient reizen, vooral omdat je met kids bent.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Matteo » Vr 28 Juni 2013 11:11

Dag ILya,

Dank voor je snelle reactie en meteen mijn complimenten voor deze praktische en mooie site! super!

Johor willen we inderdaad aandoen vanwege legoland. Het plan was om dit na 2 dagen KL (enige wat we al even hadden vastgelegd) te doen. Echter, ik twijfel nu vanwege de berichtgeving mbt luchtvervuiling. Of denk je dat we hier volgende week prima naar toe kunnen reizen?
Is het daarnaast bij 1 (of meer) van de gekozen gebieden verstandig om vooraf overnachting te regelen of is dit overal prima ter plekke te regelen?

Bedankt voor je tijd en veel succes met deze site!
Matteo
Matteo
Nieuw lid

Berichtdoor Sambaan » Zo 30 Juni 2013 09:56

Hallo Matteo,

wij vertrekken over 2 weken ook richting Maleisië met onze dochter van 6 en hebben ervoor gekozen om wel overnachtingen vast te leggen. Wij vinden het een prettig idee om van tevoren te weten waar wij terecht komen en kiezen er in sommige plaatsen ook voor om in B&B's te overnachten. En de b&b's zitten vaak al (behoorlijk) vol. Voor de overnachtingen in grotere hotels was de keuze reuze, dus dat zal ter plekke ook goed te doen zijn. De voorpret is nu al extra leuk, omdat we onze dochter ook al kunnen laten zien wat ze allemaal kan verwachten onderweg. Het is tenslotte toch een avontuur voor de kleineren onder ons.

Alvast veel plezier toegewenst.

Groetjes,

Sam
Sambaan
Ervaren Toerist

Terug naar Vakantie met kinderen