Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Lokale agent

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Lokale agent

Berichtdoor Gitta » Do 14 Februari 2013 21:38

Hoi,

We willen in juli een rondreis met huurauto maken, met onze dochter van 10. Het liefst zou ik eea (vervoer en hotels) via een lokale agent boeken, zodat ik ter plekke een handig aanspreekpunt heb. Kun je mij iemand aanbevelen?
Gitta
Nieuw lid

Re: Lokale agent

Berichtdoor Ilya » Do 14 Februari 2013 21:59

Ik ken eerlijk gezegd niet zoveel goede en betrouwbare lokale agenten. De meeste hebben alleen een kantoor in bv KL en daar kun je alleen ter plekke bij terecht voor trips etc. Die richten hun pijlen meestal niet op buitenlandse reizigers. Men gaat er bijna gemakshalve vanuit dat reisbureaus en reisagenten in het buitenland zelf dat wel regelen.

Reisbureaus met een goede naam zijn:

Pinganchorage.com.my
Impressions.com.my
Sedunia.com.my
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Gitta » Do 07 Maart 2013 21:37

Beste Ilya,

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben zelf eea gaan boeken.
Tickets zijn geregeld (best lastig om te bepalen of ik een goede deal heb gemaakt, maar mijn gevoel zegt dat wachten alleen maar duurder wordt), we vliegen met Emirates dus dat moet goed zitten.

Hotels zijn ook geboekt, ik twijfel alleen nog over de 5 laatste nachten op Langkawi. We willen aan het strand, met een zwembad, bij Pentai Cenang en betaalbaar. Ik overweeg Federal Villa Beach resort, maar daar kun je geen extra bed bijplaatsen voor onze dochter. Heb jij suggesties?

Auto moet ik nog regelen, weet jij of er een drop off plek is bij de ferry van Penang naar Langkawi?

We starten in KL en rijden na 3 nachten naar Taman Negara. Moet ik rekening houden met een aankomsttijd ivm de long boats? En is het reëel om onderweg de olifantenopvang in Kuala Gandah te bezoeken of is de reis vanaf daar naar de opstapplaats van de boot naar Taman Negara nog lang? Anders kunnen we misschien beter een excursie vanuit KL naar K Gandah boeken en de huurauto en dag later laten afleveren.

Ben benieuwd naar je reactie.

Groeten, Gitta
Gitta
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Vr 08 Maart 2013 08:36

Ik heb geen tips. Misschien even Tripadvisor Langkawi nagaan?

Er is geen drop-off bij de haven. Wel kun je met de maatschappij regelen dat ze de auto op een afgesproken tijd komen oppikken (wel ruim nemen mocht je dezelfde ochtend de boot pakken). In Penang hangt het er wel af waar je bij boekt. Hawk zit bij de luchthaven, en in Batu Feringghi (althans, dat zaten ze enkele jaren terug toen ik er boekte).

Ga je na Taman Negara door richting een andere bestemming? Zo niet dan kun je misschien beter Taman Negara als losse trip vanaf KL boeken als je in de longboat wilt. De meeste reizigers gaan met eigen vervoer rijden tot aan Kuala Tahan zodat ze daar de auto kunnen parkeren.

Volgens mij vertrekken de longboats om 14.00 vanaf Kuala Tembelling Jetty. Je kunt dit voor de zekerheid misschien nog even bij een resortje in Taman Negara zelf nagaan. De standaard tour langs Kuala Gandah doet dit allemaal in 1 dag; dus 's ochtends vroeg richting Kuala Gandah (even mailen hoe vroeg de opvang opent voor publiek). Dan daar een paar uur rondhangen en ruim voor 2 uur richting Tembeling Jetty. Ik weet niet zeker hoelang het rijden is; maar ik zou geen risico nemen en er toch ruim een uur of zelfs langer voor plannen (trip Kuala Gandah naar Tembeling Jetty).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen