Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Kuala Gandah

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Kuala Gandah

Berichtdoor Sambaan » Di 19 Februari 2013 13:17

Hallo,

BIj het plannen van mijn reis heb ik een vraag. Wij willen heel graag overnachten in Pasir Belanda. Daar de mogelijkheden hiervoor in juli beperkt waren hebben we dat al vastgelegd. Nu moet ik onze route omgooien en komt het erop neer dat we van de Cameron Higlands naar Kuantan gaan rijden met als tussenstop de olifanten. Heeft iemand ervaring met deze (lange) tocht en kun je mij hierover adviseren? In Kuantan verblijven we een aantal dagen op het strand en kunnen even bijkomen. Ik ben vooral nieuwsgierig naar de beste route, wat wellicht niet altijd de snelste zal zijn.
Sambaan
Ervaren Toerist

Re: Kuala Gandah

Berichtdoor Ilya » Di 19 Februari 2013 16:09

Vanaf Cameron Highlands loopt een (relatief nieuwe) weg naar/via Kuala Lipis en Jerantut. Je kunt daar ook op een bepaald moment Raub en daarna Bentong aanhouden. Vandaar kun je naar de hoofdweg tussen Kuala Lumpur en Kuantan, en niet ver daar vandaan heb je de afslag naar Kuala Gandah, bij Exit Pantai Timor.....

Het kan maar het is inderdaad een lange rit. Heel veel leuks is er niet op die route....vast wel leuk genoeg voor een korte stop....tenzij je ook nog tussentijds naar Taman Negara gaat...
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Sambaan » Wo 20 Februari 2013 09:15

Ilya, dank je wel voor het snelle antwoord. De routeplanner geeft ook de door jou genoemde weg aan, maar het is dan toch nog bijna 4 uur tot aan de olifanten. De Taman Negara staat niet op ons programma (zal binnenkort onze route er ook eens opzetten)

We hebben nu ook het idee om op de dag wat langer in CH te blijven en de nacht door te brengen in een buitenwijk van Kuala Lumpur, zodat je de volgende dag een kortere route hebt en in ieder geval minder bergachtig (of valt dat op de nieuwe weg mee?) Maar wat betreft hotels kom ik dan op Chow Kitt uit. Een andere optie is om in de buurt van de olifanten te overnachten, maar daar kom ik ook niet veel tegen. Dus tips zijn welkom.
Sambaan
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Wo 20 Februari 2013 10:40

Je kunt als je van de drukte houdt in Genting Highlands verblijven, of in Frasiers Hill dat er redelijk in de buurt ligt. Ook kun je eens nagaan of er in Raub wat is, ze zijn daar druk bezig het toerisme te promoten. Ik heb sowieso ooit eens gelezen dat je er een aantal prive villa's hebt, maar die zijn erg duur. Ik zou zelf wrs niet voor alleen 1 nacht terug naar KL gaan...maargoed, in jullie reisroute heb je misschien niet veel keuze.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Sambaan » Vr 01 Maart 2013 19:12

Wederom dank voor je antwoord. Bukit Fraser is idd een leuke suggestie. Ben ik nog even aan het uitzoeken. In Raub krijg ik alleen maar hele hoge prijzen te zien. Zelfs voor Nederlandse begrippen. En als ik lees over de Genting Highlands dan is dat niet echt wat wij zoeken.
Sambaan
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Vr 01 Maart 2013 23:04

Er is nog een andere optie. Zeer populair aan het worden. Vooral erg in trek onder de lokale bevolking, maar Tourism Malaysia promoot het nu ook flink onder buitenlandse reizigers: Homestay.

Je slaapt bij locals. Een zeer lokale ervaring. Je mag alleen onder bepaalde omstandigheden een homestay voeren. Ik las wel wat over Homestays rond Raub e.o., maar misschien heb je nog andere plekken op jullie route met toffe Homestays?

http://www.rebeccasaw.com/day-4-sg-pasu ... hunt-2012/

http://kampungboycitygal.com/2012/10/ei ... ub-pahang/

http://fuhomestay.blogspot.nl/2012/08/h ... -raub.html

En de officiele Homestay website: http://www.go2homestay.com/
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen