Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Kwallen langkawi

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Kwallen langkawi

Berichtdoor CVZ » Do 14 Februari 2013 19:48

Advies gevraagd:
Wij wilden misschien nog naar Langkawi, maar ik ben nogal geschrokken van het nieuws over alle kwallen. Is het echt zo erg dat je heel vaak niet in de zee kan zwemmen. Ik ben met twee kleine kinderen en wil op een tropisch eiland graag ook in de zee kunnen zonder al te veel risico's.
heeft iemand ervaring in de maand mei op Langkawi?
CVZ
Nieuw lid

Re: Kwallen langkawi

Berichtdoor Ilya » Do 14 Februari 2013 22:01

Langkawi is een vrij fors eiland. Ik kan me zo voorstellen dat je plekken hebt waar het probleem meer speelt dan op andere plekken. Misschien via het resort/hotel nagaan waar je betere stranden/zee hebt? Ik heb er in het verleden ook wel eens over gelezen, maar wij hebben alle keren dat wij er waren geen last van kwallen gehad. Verblijven jullie bij een resort met zwembad?
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor CVZ » Vr 15 Februari 2013 20:42

We hebben nog niets geboekt, want hadden besloten helemaal niet meer te gaan naar Langkawi vanwege de berichten over kwallen in plaats daarvan naar Perhentians. Ik twijfel alleen omdat Langkawi mij verder heel leuk lijkt. We doen nu een combi perhentians en Penang (Georgetown), maar twijfel soms dus nog. Misschien heb ik me wat te zeer laten afschrikken door verhalen over een box jellyfish in die wateren. Goed te horen dat er mensen zijn zonder kwallen ervaring daar.
CVZ
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Vr 15 Februari 2013 22:43

Tja. Ik ken de berichten, maar niet meegekregen dat reizigers het eiland hierom mijden. Ik denk dat dit niet nodig is. Perhentian is trouwens een fantastisch mooi eiland. Je kunt er heerlijk luieren, snorkelen en duiken. Verder is er niet veel te doen, je hebt er bv geen wegen of dorpjes etc. Gewoon lekker uitwaaien en genieten; ook wel leuk :).

Langkawi heeft geen plekken waar je kunt duiken of snorkelen. Wel heb je er prachtige stranden. Ook een flink aantal verlaten stranden, hoewel ze steeds minder/moeilijker te vinden zijn. Ook veel erg mooie en luxe resort, en sfeervolle dorpjes en avondmarkten. Wij zijn verzot op Langkawi omdat je er zoveel leuks kunt doen. Maar moet hierbij wel toegeven dat wij dit altijd op een huurbrommer doen, en dat het zonder brommer of huurauto misschien een stuk minder tof is. Je komt dan minder makkelijk op de diverse uithoeken/leuke plekken.

Het is in ieder geval maar net wat je wilt doen...ik zou - bij voldoende tijd - zelfs beide eilanden aanraden :)...
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Ilya » Ma 03 Februari 2014 09:25

Heb nog even wat uitgezocht. Kwallen heb je er vooral tussen januari en juni, en vooral bij haventjes en andere plekken waar het zeewater vaak wordt omgewoeld (dus ook waar bv veel boten/jetski's etc zijn). Bij Pantai Cenang is het probleem toenemend. In het noorden worden soms ook kwallen gesignaleerd, maar is het probleem minder erg.

Ik zou zelf - vooral met kinderen - altijd voor een hotel met zwembad gaan. Er zijn trouwens wetsuits voor kinderen te koop. Best het overwegen waard, want ze verbranden hier ook minder snel in....
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor JanW » Ma 03 Februari 2014 13:50

Vorig jaar in mei in Langkawi geweest een paar dagen, geen enkele kwal gezien of gevoeld... zo erg is het dus niet!

Met kleinere kinderen is er volgens mij op Langkawi meer te beleven dan op Perhentian, met tieners is Perhentian misschien al leuker vanwege het snorkelen!

Jan
Ik woon en werk sinds 1 april 2012 in Maleisië!
JanW
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Ma 03 Februari 2014 15:39

Ik heb het inderdaad ook nog niet eerder meegemaakt, maar heb ook nooit bij Pantai Cenang gezwommen..bij de verlaten strandjes in het noorden heb je er idd totaal geen last van...
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Dana69 » Wo 26 Februari 2014 07:43

Ben net terug uit Maleisie en oa aantal dagen Langkawi aangedaan..geen kwal gezien! Niet in Cenang en ook niet bij afgelegen strandjes..
Er zijn in zee wel, maar die zitten in elke zee, een soort kwalletjes ( ben even de naam kwijt) die je niet ziet maar die wel prikken. Dat voel je heel eventjes, voelt als een speldenprikje, verder geen last van en zijn ook niet gevaarlijk.

Ik zou Langkawi echt niet mijden, heerlijk eiland!
Dana69
Nieuw lid

Terug naar Vakantie met kinderen