Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

3 weken Maleisie met twee kids (2 en 6 jaar oud)

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

3 weken Maleisie met twee kids (2 en 6 jaar oud)

Berichtdoor tttammy » Do 27 September 2012 10:46

Volgend jaar april/mei (2013) willen wij een 3-weekse reis door Maleisie maken met onze twee kinderen van dan 2 en 6 jaar oud.
Op ons "verlanglijstje" staan in ieder geval:
Kuala Lumpur
Lake Kenyir
Kuala Selangor (vuurvliegjes)
Kuala Gandah (olifanten tehuis)

Kan iemand ons vertellen:
1. Welk eiland een aanrader is om naar toe te gaan?
2. Of Cameron Highlands de moeite waard is om te bezoeken? In ieder geval aangenaam koel heb ik begrepen :)
3. Of het mogelijk is om zelf de oorspronkelijke bewoners Orang Asli te bezoeken?
4. Of het te doen is om van Oost naar West te reizen?
5. Hoe lang je het beste gemiddeld op 1 plek kan blijven?
6. Verblijven rechtstreeks via Maleisie boeken of met behulp van een Nederlands reisbureau?

Enorm bedankt vast voor jullie opmerkingen en tips.

Lieve groet,
Tamara
tttammy
Nieuw lid

Re: 3 weken Maleisie met twee kids (2 en 6 jaar oud)

Berichtdoor Ilya » Vr 28 September 2012 01:56

April/mei is een prima reisperiode. Alle eilanden van Maleisie zijn dan goed te bezoeken. Afhankelijk van je wensen vallen sommige eilanden misschien af. Ik ga er bij 3 weken vanuit dat je op het schiereiland blijft. Perhentian, Redang, Tioman en nog wat kleinere eilanden moeten het vooral hebben van duiken, snorkelen en zonnen. Op de eilanden zelf is verder niet veel te doen, maar ze zijn wel echt fantastisch mooi (bounty).

Eilanden als Penang, Langkawi en Pangkor aan de westzijde zijn ook erg mooi, wat groter en hebben ook meer te bieden. Er zijn prachtige stranden, maar je kunt er niet (echt) duiken en snorkelen. Wel is er dus veel meer te doen, en ook kun je heerlijk de kleine kampungs bezoeken. Penang is het meest ontwikkeld. In de stad Georgetown heb je ook veel culturele hoogtepunten (en tevens erbuiten).

Binnen jullie reisplan kun je eventueel het beste Pangkor aan de westzijde, of Perhentian aan de oostzijde opnemen. In dat geval zou ik lekker zelf gaan rijden.

Cameron Highlands zijn prachtig voor 2D/1N of 3D/2N. Prachtige theevelden (echt erg mooi vergeleken andere landen) en een relaxt sfeertje. En inderdaad...lekker koel :).

Orang Asli kun je o.a. in de omgeving van de Cameron Highlands bezoeken, maar ook op diverse andere plekken. Is vaak een tour vanaf Cameron Highlands. Kun je daar ter plekke regelen.

Van oost naar West kan makkelijk per huurauto, of per vliegtuig. In jullie reisplan past een huurauto het beste...

Het voordeel van een Nederlands reisbureau is dat zij ook de transfers (aansluitingen) kunnen regelen. Ook de tours etc zijn dan al geregeld. Daar ben je ter plekke dus geen tijd meer aan kwijt. Wel betaal je hier vaak wel wat meer voor.

Ik denk dat de volgende trip wel in drie weken moet lukken:

a) KL -> Vuurvliegjes -> Pangkor -> Cameron Highlands -> Taman Negara -> Kuala Gandah -> KL

b) KL -> Vuurvliegjes -> KL -> Kuala Gandah -> Taman Negara -> Lake Kenyir -> Perhentian/Redang -> KL

Als je op de kaart kijkt zie je dat dit redelijk logische routes zijn. Ik zou zelf de volgende dagen aanhouden (maar dit kan natuurlijk ook prima langer):

KL: 1 nacht bij aankomst, 2 nachten bij vertrek
Vuurvliegjes: dagbesteding vanaf KL
Kuala Gandah: dagbesteding op de route KL -> Taman Negara of KL -> Lake Kenyir
Taman Negara: 3D/2N
Lake Kenyir: 3D/2N
Perhentian: 4D/3N (maar iedereen die er naartoe gaat vind het eigenlijk te kort)
Pangkor: 3D/2N (meer kan echter ook prima)
Cameron Highlands: 3D/2N (langer als je ook de Orang Asli tour wilt doen)

Reisbureaus kunnen dit soort trips overigens ook prima voor jullie regelen, maar zelf kan het ook makkelijk. Auto rijden in Maleisie is niet zo heel spannend en erg goed te doen op dit traject.

Hopelijk hebben anderen ook nog input. Ik heb rekening gehouden met het feit dat jullie met kids reizen :)

Groetjes,

Ilya
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor tttammy » Do 04 Oktober 2012 09:48

Beste Ilya,
Onwijs dat je zoveel moeite hebt gedaan om hierop te reageren en zoveel voor ons hebt uitgewerkt! Ben je daar erg dankbaar voor! :D
De tickets hebben we inmiddels geboekt, heel spannend. We reizen van vrijdag 26 april tot/met vrijdag 17 mei. :)

Helaas komen we nog niet helemaal uit ons reisschema.. :?
We hebben besloten om Kuala Gandah in ieder geval te laten vervallen.

Op ons wensenlijstje staan: Kuala Lumpur (uitstapjes naar de vuurvliegjes, Lake Gardens, Chinatown, Little India, ...); het eiland Pangkor, Cameron Highlands (met bezoek aan Orang Asli); Lake Kenyir; Perhentian; Terengganu.

Vragen waar we nu nog mee zitten zijn:
1. is het een idee om onze reis in tweeen te delen? Eerst de westkant (vanuit Kuala Lumpur uitstapjes, reizen met een huurauto, Cameron Highlands, eiland Pangkor) en dan met een binnenlandse vlucht naar de oostkant (Terengganu, Lake Kenyir, Perhentian, reizen met een huurauto). Van en naar welke bestemming kunnen we dan het beste vliegen? Het idee is om dan aan het eind van de vakantie weer terug te vliegen naar Kuala Lumpur en dan door naar huis.
2. We willen absoluut naar Lake Kenyir. Is de Taman Negra dan ook nog aan te raden of niet meer noodzakelijk?
3. Hoe komen we op het eiland Perhentian? Het is ons niet helemaal duidelijk vanaf waar wij nu het beste de boot kunnen nemen. En vanaf waar wij het beste kunnen reizen naar Perhentian toe.
4. Welke volgorde kunnen we het beste aanhouden aan de oostkant?
5. De verblijven in Cameron Highlands lijken nogal tegen te vallen.. Kun je ons een mooi relaxed en natuurrijk verblijf/resort aanraden? Eventueel ook buiten Cameron Highlands.
6. Heb je enig idee of er kinderstoeltjes bij de huurauto gehuurd kunnen worden? Of dienen we deze zelf mee te nemen?

Dat was het wel voor nu, hopelijk komen we nu weer een heel eind verder. :wink:

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Vriendelijke groet,
Tamara
tttammy
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Do 04 Oktober 2012 10:38

Hi,

Ziet eruit als een prima reisplan. Kuala Gandah zullen de kids jammer vinden, maar aan de andere kant is het misschien teveel een attractie (misschien spot je wel wilde olifanten bij Kenyir).

Hier wat verdere antwoorden:

1) Kan op zich, hoewel je redelijk goed kunt oversteken vanaf Cameron Highlands naar Kota Bharu aan de oostzijde. Dit doen veel reizigers. Als je het in tweeen splitst ben je namelijk ook nog flink aan het reizen om uberhaupt weer in KL te komen (bij het vliegveld). Een andere gebruikelijke route is door vanaf Cameron Highlands naar Penang te rijden en daar het vliegtuig naar Kota Bharu te pakken (als deze route nog actief is bij Firefly/AirAsia).

Je kunt trouwens ook redelijk goed van Cameron Highlands bovenlangs naar Lake Kenyir reizen (zo'n 6 uur). Dit lijkt mij voorlopig wel het beste reisplan:

KL -> Pangkor -> Cameron Highlands -> Kenyir -> Kuala Besut (inleveren auto) / Perhentians. En dan vanaf Kota Bharu het vliegtuig terug naar KL.

Je hebt niet zo heel veel aan een huurauto bij Perhentian. Bij Kenyir is het wel weer handig, maar eigenlijk geen vereiste.

2) Ik zou het zelf misschien skippen. Taman Negara is wel een wat meer toeristische jungle bestemming. Misschien wat meer actie voor de kids. Het gooit het reisplan wel een beetje om. Je kunt nl maar via een manier (gebruikelijke wijze) naar Taman Negara. Kenyir ligt tegen Taman Negara aan in het noorden. Wij zijn bv via Kenyir met een bootje naar Taman Negara gevaren (wel een compleet ander deel, je kunt het niet doorkruisen).

3) Normale wijze is door het vliegtuig of de huurauto naar Kota Bharu airport te nemen. Hier kun je de auto inleveren (er zijn wat verhuurders actief op deze luchthaven, waaronder Hawk waarmee wij altijd rijden). Daar pak je vervolgens voor zo'n RM80 een taxi naar het vissersdorp Kuala Besut. Daar neem je de boot naar het eiland. De laatste boot vertrekt rond 16.00/17.00. Ik zou die vermijden, want die zit vaak vol (te vol?) met laatkomers.

4) Zie 1....afhankelijk wat jullie kiezen...of via Cameron Highlands via Kota Bharu direct naar Perhentian, of eerst langs Kenyir (ik zou zelf voor de laatste gaan, zodat je lekker op het eiland kunt uitwaaien).

5) Accommodatie is allemaal vrij basic. Wij vonden recent Fathers Guesthouse en Gerards Place (beiden erg goed beoordeeld, maar wel basic en goedkoop) erg leuk. De duurdere accommodatie is niet per definitie beter, hoewel YTL er een erg luxe 5 sterren resort heeft (maar dat is wel heel erg luxe en vooral daar wellicht overbodig). Gerards Place is gezellig en kleinschalig. Simpele maar prima kamers. Op loopafstand van het centrumpje van het dorp Tanah Rata. Wij vonden het erg leuk, terwijl we normaal gesproken wat luxer verblijven. Buiten CH is niet veel te vinden, CH is een streek......:)

6) De meeste verhuurders kunnen kinderstoelen regelen mits voldoende vooraf besteld. Zelf meenemen lijkt me nogal wat, misschien kun je hier wat kopen wanneer je in KL aankomt? Misschien zijn dit soort zaken in Maleisie goedkoper? Je moet het in ieder zeker vooraf kenbaar maken, want eenmaal ter plekke (bij afhalen) kun je het wel vergeten.

Succes :)

Ilya
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor tttammy » Za 13 Oktober 2012 09:48

Ons reisplan is aardig compleet nu:

Aankomst op Kuala Lumpur -> huur auto ophalen
KL -> Kuala Selangor (verblijf 3N in Firefly Villa)
-> Pangkor (verblijf 4N in Pangkor Sandy Beach Resort)
-> Cameron Highlands (verblijf 3N in Do Chic In)
-> Lake Kenyir (verblijf 3N in Lake Kenyir Resort)
-> auto inleveren in Kota Bharu
-> Kuala Besut -> Perhentian Island (verblijf 5N in Abdul's Chalet)
-> Kota Bharu binnenlandse vlucht
-> Kuala Lumpur (verblijf 2N in Traders Hotel)
-> terug naar huis

We hebben alle verblijven op 1 na al kunnen boeken via direct emailcontact, rechtstreeks via de verblijven zelf.
Binnenlandse vlucht via Malaysia Airlines
Auto gaan we huren via Hawk.

Merk wel dat familyrooms voor gezinnen met 2 kinderen niet altijd makkelijk te krijgen zijn. 3 bedden in een kamer gaat nog, maar 4 blijkt vaak lastig te zijn. Of de Maleis gaan er vanuit dat kinderen bij de ouders in bed liggen? Bij sommige verblijven is het ons in ieder geval na heel wat heen en weer gemail gelukt om 4 slaapplaatsen te hebben (waaronder 1 babycot voor onze jongste en een "rollaway" bed voor onze oudste).

Iemand nog leuke tips voor uitstapjes op genoemde plaatsen? Of leuke restaurants?

Groetjes,
Tamara
tttammy
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Zo 14 Oktober 2012 04:59

Hi Tamara,

Leuk reisplan, maar ik begrijp je keuze om 3 nachten in Kuala Selangor te overnachten niet helemaal. Ik ben er zelf eens geweest, en het firefly park is perfect voor een middag/avondbesteding. Meer is er niet te doen, tenzij er in de afgelopen 2 jaar veel veranderd is. Als het puur om de omgeving van het dorp gaat zou ik zelf niet hiervoor kiezen. Of is het puur om even bij te komen in alle rust? Ik zou wellicht zelf toch voor een plekje in KL gaan, veel gezelliger en veel meer te doen. Rust pak je uiteindelijk nog genoeg op bestemming die erop volgt: Pangkor.

Ik denk dat het een prima reisplan is qua drukte en reizen. Alles lekker relaxt, met voldoende dagen op elke bestemming. Ook alle accommodatie ziet er prima uit. Ik heb geen ervaring met kamers waar de kids ook slapen. Veel resorts hebben family rooms, maar bij guesthouses (en de grotere hotels) is dit vaak niet aan de orde. Volgens mij gaat men er hier vanuit dat het inderdaad 'uiteindelijk wel goed komt'...kinderen slapen of op het bed, of men regelt gewoon een extra bedje. Ik kan het mij haast niet voorstellen dat men bij inchecken moeilijk gaat doen, en heb er ook nog niet eerder over gelezen.

Ik vind het vooral leuk/fijn om te vernemen dat je ook via e-mail contact hebt weten te leggen. Dit was een paar jaar wel anders, maar ik merk nu in rap tempo flinke verbetering.

Wat tips?

- ik zou bij Lake Kenyir in de komende periode nog een paar keer mailen rond een tour. Ze werken er met een minimaal aantal deelnemers. De tofste tours met minimaal 6 deelnemers. Jullie zijn natuurlijk al met 4 personen, maar ik weet niet of de kids ook volle pond moeten betalen. In elk geval is het misschien handig wanneer ze al rekening kunnen houden met een tour. Je hoeft het niet vast te leggen, maar simpelweg kenbaar te maken dat jullie dit overwegen...dat maakt het makkelijker om te plannen.

- Op Pangkor heb je twee leuke restaurantjes langs Coral Bay. Wij hebben vooral lekker gegeten bij het restaurant naast Daddy's Cafe, hoewel je bij Daddy's Cafe ook prima westers kunt eten. Erg leuk sfeertje en prima prijzen...en doordeweeks lekker rustig (maar houd er rekening mee dat ze soms zomaar doordeweeks gesloten zijn).

- In het weekend worden bij Sunset View Chalets - in het straatje waar Nipah Guesthouse ligt (op zo'n 50 meter voor de ingang van Nipah Guesthouse) - Hornbills gevoerd. Hoewel ik eigenlijk niet zo'n voorstander ben van dit soort vermaak, is het waarschijnlijk erg leuk voor de kids om te aanschouwen. Vele tientallen hornbills komen hier (ik meen rond 18.00) op af.....wij lieper er toevallig langs en toen waren het er meer dan 50.

- Ik zou vooraf bij Cameron Secrets de RM50 ochtend/middag tour boeken. Wij hebben deze tour nu al enkele keren gedaan en deze is van erg hoge kwaliteit. Het is handig om vooraf kenbaar te maken dat je interesse hebt zodat ze er rekening mee kunnen houden. Vaak kun je zelfs regelen dat ze je komen ophalen bij je guesthouse. Vergelijkbare tours worden ook door anderen aangeboden, maar wij horen van iedereen (en vinden het zelf ook) dat Cameron Secrets de beste tour biedt (voor dat geld).

- Vanaf Lake Kenyir naar Kota Bharu, en vervolgens met de taxi (+/- RM70) naar Kuala Besut is een beetje om. Misschien kun je met Hawk afstemmen dat ze de auto in Kuala Besut komen ophalen...maar ook hier betaal je voor. Dit scheelt echter wel wat reistijd. Verder wil je op tijd in Kuala Besut zijn, ik zou de laatste boot (rond 16.00/17.00) vermijden, want die is voor alle laatkomers (hoeveel het er ook zijn). Op tijd vertrekken uit Lake Kenyir dus....

Leuk dat jullie aan het einde in het Traders Hotel verblijven. Lekker genieten van het uitzicht in hun Skybar. Ik ben achteraf erg benieuwd naar jullie ervaringen, vooral om je natuurlijk met kids reist.
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor sanna » Ma 22 Oktober 2012 10:30

Hallo,
Wat leuk en spannend dat jullie naar maleisie gaan (tenminste ik vond het heel spannend)
Wij zijn 3 weken geleden teruggekomen van 3 weken maleisie met ook 2 kids (19 maanden en bijna 4 jaar)
Wat betreft de hotelkamers, wij hebben helaas wel altijd met zn vieren in een kamer moeten verblijven. Behalve 1 hotel in KL daar hadden we een 2 kamer suite nou echt een verademing! Nu zijn de hotelkamers wel erg ruim vond ik maar een aparte kamer zodat de kids mekaar niet wakker maken vond ik wel ideaal.

Kuala Gandah zijn wel ook geweest en ik kan je wel zeggen dat dat toch voor de kids een van de hoogtepunten was van onze reis. Het was echt een hele leuke ervaring.

Wij zelf zijn 4 dagen in langkawi geweest en 6 dagen in penang. Allebei prachtige eilanden alleen in penang hadden we dikke pech met het weer (regen regen)

Wel jammer (vind ik) dat je zo kort in KL verblijft, ik (en de kids) vonden KL geweldig. Veel te doen (dierentuin, pretparken etc). Wij verbleven 4 dagen aan het begin van onze reis in KL en 3 dagen aan het einde van onze reis.

Nou geniet van de voorpret. Ik ben maanden bezig geweest met deze reis en het was een fantastische ervaring
sanna
Toerist

Berichtdoor tttammy » Do 01 November 2012 10:25

Hai Ilya en Sanna,

Wat leuk dat jullie gereageerd hebben.
Voor wat betreft ons korte verblijf in Kuala Lumpur: Mijn man en ik zouden eigenlijk ook langer in KL willen doorbrengen, maar hebben geprobeerd zoveel mogelijk rekening te houden met de kinderen. Een van onze kinderen heeft moeite met het verwerken van nieuwe gebeurtenissen, drukte en prikkels. Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om rustig te beginnen en direct door te gaan naar Kuala Selangor (we hebben daar een fijn verblijf met jacuzzi op de kamer, en een zwembad buiten) en gaan daar inderdaad de vuurvliegjes bekijken en willen een dag naar het Nature Park (goede recensies op Tripadvisor, dus ben benieuwd). Ook hebben we dan al een huurauto, dus kunnen zelf alle kanten op. De huurauto hebben we al gereserveerd bij Hawk (incl twee kinderstoeltjes) en zal opgehaald worden in Kuala Besut :)

De laatste twee dagen van onze reis willen we wel heel graag leuke dingen gaan doen in KL, maar heb inderdaad al gemerkt dat er zoveel te doen en te zien is. We zitten er aan te denken om naar het Lake Garden park te gaan (Taman Tasik Perdana), naar de Petronas Towers, Petrosains (discovery centre), Little India. Enig idee wat het allerleukste in KL is, om met jonge kinderen heen te gaan? Ben ik nog iets vergeten? En is er een leuke markt?

Is het nu zo dat de olifanten echt goed verzorgd worden in Kuala Gandah? Ik ben namelijk erg geschrokken in Thailand hoe daar met de olifanten werd omgegaan en heb mezelf eigenlijk voorgenomen daar geen toeschouwer meer van te worden, hoe mooi de olifanten-ervaring ook zal zijn voor mijn kinderen. Er zit toch ook een olifantenopvang bij Lake Kenyir in de buurt? Of vergis ik me? Heeft iemand daar enige ervaring mee? Het is voor ons heel belangrijk om te weten dat de olifanten echt goed verzorgd worden.

En Sanna, mag ik je vragen hoe het ging met het eten van je 19-maanden-oude kindje? Gaf je dit kindje nog de fles of pap? Is er melk verkrijgbaar? Of had je iets van huis meegenomen? Heb je nog maaltijdtips voor de kinderen? Andere tips zijn ook erg welkom. Bedankt vast.

We zitten er aan te denken om een Deryan Travelcot mee te nemen voor onze jongste (een uitvouwbaar tentje om in te slapen). Heeft iemand hier goede of slechte ervaringen mee?

En Ilya, weer onwijs bedankt voor de mooie adviezen!

Lieve groet,
Tamara
tttammy
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Do 01 November 2012 10:42

De olifantencentra in Maleisie zijn niet met Thailand te vergelijken, waar het veel meer een attractie is. Echter, Kuala Gandah en Sungei Ketiar zijn deels open voor publiek voor awareness en donaties. Het is vaak de enige manier om ook het nut voor de autoriteiten aan te tonen. Ze doen verder goed werk, want wanneer lokale dorpelingen melding maken van een 'wilde olifant' op 'hun' terrein komen de opzichters van de centra langs om de olifant te relocaten of te rehabiliteren...ipv dat ze direct dood worden geschoten. Ik ben echter bang dat je het altijd als toeristische attractie zult ervaren; dat vinden de meeste reizigers ook verder erg leuk...maar je hebt mi een punt dat het vaak op de grens zit. Wij gaan er om die reden dan ook niet meer naartoe (ook in Ketiar viel het ons tegen). Vele malen toffer is het om olifanten in het wild te spotten. Kom anders over een paar jaar nog eens terug met de kids en ga dan richting Borneo waar je ze - als het meezit - in het wild ziet. Veel toffer!

In KL is Lake Garden (vooral Bird Park hier binnen) erg leuk voor de kids. Het aquarium is ook leuk, ligt dichtbij KLCC. Verder heb je de Petaling Street dag/avondmarkt. Erg druk en hectisch (vooral 's avonds), maar zeker een bezoekje waard. In de nabije omgeving heb je twee mooie tempels en de Central Market (met ook winkeltjes etc). Verder heb je natuurlijk nog het pretpark binnen Berjaya Times Square. Ook heb je Kidzania (buiten KL bij shopping mall The Curve); dit is een enorm kinderparadijs...wel weer erg druk en hectisch...maar volgens mij super voor kinderen. Verder heb je nog Sunway Lagoon; een waterpretpark en pretpark net buiten KL.....er is genoeg te doen voor de kids denk ik....
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor sanna » Di 20 November 2012 13:35

Hoi Tamara,
Mijn dochter van 19 maanden die at de eerste dagen van alles, het ging super, de nasi vond ze lekker, de sateh in de ochtend fruit, broodjes en er was melk maar zij vond de soyamelk met een smaakje erg lekker. Ook was er zoveel keuze aan verse fruitsappen en dat ging er ook goed in bij ze. Helaas werd zij na 1 week wel ziek (diarree) maar ik heb niet het idee dat het door het eten kwam maar door het zwembad. Als zij in het zwembad was slikte ze ieder keer een hoop water in. Ja je legt uit dat ze haar mond dicht moet houden maar goed probeer dat maar erin te krijgen bij een kleine! Maar er is genoeg keuze voor de kleintjes. Wij zaten overal in een 4 of 5 sterren hotel en bij het ontbijt was er sowieso een hoop keus.
Mijn dochter heeft geen pap meer ofzo ze eet volledig met de pot mee!
tja andere tips voor de kids, ik denk dat je daar wel zelf aan denkt; ORS (voor ons heel belangrijk geweest) etc.
De deryan hebben wij dus ook, ik had hem een keer meegenomen op vakantie en die kleine van mij wilde er absoluut niet in slapen, dus heb hem gewoon thuis gelaten. Maar als je kind erin wilt liggen is het natuurlijk een ideaal ding, ook voor op het strand etc om te slapen. Het beschermd ook tegen insecten. Het is makkelijk in-uit te klappen en lekker klein dus geen gesjouw.
Wij hadden in alle hotels een kingsize bed en daar sliepen wij met zn vieren op en dat was echt ruim genoeg. Er werd wel overal een baby bed geplaats maar die jongste weigerde erin te slapen (

Wel aten wij alleen maar in de shoppingmalls, was toch met de kinderen een beetje bang om bij hawkerstalls etc te eten. Maar goed je ziet het die van ons is toch ziek geworden (wellicht van iets anders maar toch)
Wat ik wel had meegenomen was de rust en slaapsiroop (voor kinderen geheel natuurlijk)van Valdispert (geloof ik) voor de eerste nacht ivm jetlag. Of het daardoor kwam weet ik niet maar beide kinderen hebben geen last gehad van een jetlag. Ook voor de lange vliegreis heb ik het gebruikt. Ik ben normaal niet van dit soort middeltjes maar ik moet zeggen dat ik wel blij was dat ik het toch had gekocht!

Over Kuala lumpur wij zijn dus naar Kuala Gandah geweest, KL ZOO (erg leuk) petronas, stuk of 4 grote shoppingmalls bezocht (ons hotel zat dichtbij Suria KLCC) je hebt daar ook leuke speeltuinen in de buurt kortom genoeg vertier voor de kleintjes!

Tja andere tips; zou het zo even niet weten! Maar goed als je nog andere vragen hebt dan hoor ik dat graag
sanna
Toerist

Berichtdoor tttammy » Wo 27 Februari 2013 21:50

Sanna, een beetje late reactie, maar bedankt voor alle tips!
Ik heb het Valdispert Rust-drankje inmiddels ook vast in huis voor de kinderen en mijn dochter is gelukkig volledig van de flesvoeding af, dus dat is een zorg minder. Zij drinkt thuis ook erg graag soya-melk, dus dat is al heel fijn om te weten dat dat in Maleisie ook goed te krijgen is.

Als ik nog wat vragen heb, kom ik graag weer even terug bij je.

Lieve groet,
Tamara
tttammy
Nieuw lid

Berichtdoor sanna » Do 28 Februari 2013 09:07

ja hoor als je nog vragen hebt dan hoor ik dat wel! Goed dat je dat drankje hebt gehaald! Let wel op de hele fles kan je niet in je handbagage meenemen hier want dan pakken ze het af en dan ben je het kwijt. Ik had een beetje overgegoten in een klein potje en dan in mijn handbagage gedaan!
sanna
Toerist

Berichtdoor sanna » Do 28 Februari 2013 09:16

Ik had nog even een ander vraagje aan jou

Ik las dat jullie eind april gaan en dan voor 3 weken! Maar je oudste kind is 6 toch? hoe doe je dat dan met school?
De reden waarom ik dit vraag is dat mijn dochter in november 2013 5 wordt. Ze is dan leerplichtig. Dit jaar gaan wij ipv azie naar amerika maar ik wil volgend jaar dolgraag weer naar azie! Maar als ik de ticketprijzen in juli bekijk dan val ik echt stijl achterover! Het scheelt zo ontzettend veel geld. Vandaar dat ik vraag hoe jij dat doet?
sanna
Toerist

Terug naar Vakantie met kinderen