Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

de allereerste keer met 2 kids 1 en 3 jaar

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

de allereerste keer met 2 kids 1 en 3 jaar

Berichtdoor sanna » Ma 05 Maart 2012 17:31

hallo allemaal,
de knoop is doorgehakt en wij hebben besloten om eens gek te doen dit jaar :wink: wij hebben voor 15 september 4 tickets geboekt naar kuala lumpur voor 18 dagen.
En nu.......
Mijn zusjes zijn vorig jaar naar maleisie geweest en hadden het volgende schema;

Kuala lumpur
Singapore
Langkawi
Penang
Kuala lumpur

HJet is hun zeer goed bevallen en het was de mooiste reis die ze ooit hebben gemaakt.
Maar ja, wij gaan nu met 2 kids van 1,5 en 3,5 jaar oud.
Ik zou langkawi en penang graag willen zien en singapore eigenlijk ook wel.
IS hun reisschema wel te doen met 2 kinderen? of raden jullie toch iets anders aan? kortom HELP! Dit wordt ons eerste echte verre reis verder dan turkije/griekenland zijn wij nooit gekomen dus ik ben echt totaal onervaren.

Wie o wie heeft tips voor een mooi reisschema dat ook goed te doen is met 2 kleine kinderen?
sanna
Toerist

Re: de allereerste keer met 2 kids 1 en 3 jaar

Berichtdoor Ilya » Do 10 Mei 2012 14:02

Voor een eerste reis naar/door Maleisie is dit een prima reisplan; ook met kids. Singapore is leuk genoeg (heeft flink wat leuke attracties die ook tof zijn met kids); Universal Studios, Sentosa, Kabelbaan, Night Safari & Zoo en de Hippo Tour (hop-on, hop-off bus).

Langkawi en Penang zijn fantastisch met kids. Ook prima locaties met alle faciliteiten en voldoende om te ondernemen. Andere leuke plekken die je eventueel zou kunnen overwegen zijn Malakka, de vuurvliegjes bij Kuala Selangor, de olifanten bij Kuala Gandah, Taman Negara, Kuala Lumpur (bv Chinatown etc). Het kan op zich allemaal, maar ik zou uiteindelijk niet teveel onderdelen opnemen binnen het reisplan.

Ik zie dat je dit bericht alweer even geleden geplaatst hebt :). Hebben jullie zelf al wat meer uitgezocht en besloten in de tussentijd?

Succes met de voorbereidingen :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor sanna » Do 28 Februari 2013 09:30

hoi ilya,
Wij zijn inmiddels alweer terug en het uiteindelijk schema was:

Kuala Lumpur 3 nachtjes
Bezocht: Kuala Gandah, dagelijks in suria voor een luch of diner :) china town, bukit bintang, petronas en ook bijkomen van de vlucht

Langkawi: 3 nachtjes
auto gehuurd (spotgoedkoop zeg!) Kuah bezocht, krokodillenboerderij, sevenwells en heel veel rondgereden en gestopt om van het uitzicht te genieten en aapjes te bekijken (kids vonden het geweldig) Heerlijk eiland!

Penang: 5 nachten (helaas) ongetwijfeld een prachtig eiland maar ik heb een beetje een naatr gevoel overgehouden aan mijn verblijf in Penang. Maar dat lag aan mij. Wij zaten in Park Royal en toen wij aankwamen scheen de zon 2-3 uurtjes en daarna ging barste regen los en dat heeft 6 dagen aangehouden.
Bezocht: Georgetown heel kort ivm stromende regen. 2 x naar gurney mall (geweldig) ook de omgeving daar en de hawkerstalls ontzettend gezellig in de avond.
En de nightmarket iedere avond in Batu Ferringhi ook gezellig
Verder stond er nog zoveel op mijn lijstje (fruitgarden,snaketempel, canopy walk) maar alles gecancelled ivm weer! Echt zonde!

Singapore: 3 nachten 1 woord GEWELDIG!!!!! Ducktour gedaan, hop on hopp off, sentosa met kabelbaan, night safari, Clark Quay Super weer gehad, gewoon een super tijd!

Kuala Lumpur: 3 nachtjes
Weer 3 shoppingmals bezocht, time square en nog een paar, KL zoo en hindoetempel met al de trappen (ben effe de naam kwijt) hele klim maar echt geweldig!

Op penang na was het een fantastische vakantie en wij zijn nog lang niet klaar met azie. Maleisie is echt geweldig en wij zullen echt teruggaan.
sanna
Toerist

Berichtdoor Ilya » Vr 01 Maart 2013 22:59

Erg leuk om je reactie te lezen :). Wel jammer van jullie tijd op Penang. Helaas kan dit ook gebeuren. Dit hadden wij een paar jaar terug op Langkawi, was verschrikkelijk. Gelukkig kenden wij het eiland al maar voor 'eerste keer reizigers' zou het best rampzalig geweest zijn. Wel heb ik toen goed geleerd dat dit bij de tropen hoort. Ook met heftige regen gaat het leven in Maleisie gewoon door, dus als je echt wilt geldt dit ook prima voor toeristen. Wel behelpen, en wellicht minder van toepassing als je met jonge kids reist. Gelukkig waren de andere reisonderdelen wel super.

Dit jaar dus de VS las ik elders. Dat staat ook hoog op ons lijstje :). Daarna wellicht weer Azie...goed plan hoor :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen