Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Trip naar KL eo

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Trip naar KL eo

Berichtdoor Ilya » Do 29 November 2018 09:06

Zo. Wij hebben zelf ook maar weer eens besloten naar Maleisie te gaan. Nu zijn onze twee dochters bijna 3 en bijna 5 en lijkt het wel weer goed mogelijk. Afgelopen jaren ben ik telkens maar alleen gegaan en 1x met de oudste toen ze 1,5 was maar dit beviel (haar) matig. Wij moesten toen erg wennen aan het nieuwe reizen, hoewel we inmiddels al vaak verre reizen hebben gemaakt en inmiddels zijn wij en zij het wel gewend :).

We wilden eerst in Thailand backpacken, maar zagen op tegen het gezeul. Dat is nu dus Maleisie (KL) geworden. We hebben in KL voor de eerste maand wat via Airbnb geregeld. De 2e maand (we gaan 2mnd in totaal) is het even aankijken wat kan en wat niet kan. Eventueel toch naar Thailand, of gewoon een maandje KL erbij, of nog naar Borneo oid.

Eigenlijk is het de bedoeling dat we vanuit KL gewoon tripjes (huurauto of vliegtuig) doen, Airbnb is wat ons betreft dermate goedkoop (we hebben een supergave condo vlakbij waar we eerst woonden met gym, zwembad, kinderbad, boven shopping mall, met voetgangersbrug aan metrostation klcc line en met 3 slaapkamers voor €35 per nacht) dat we er snel uitwaren. Een hotel met familiekamer is aanzienlijk duurder en biedt eigenlijk nauwelijks meerwaarde. Onze kinderen hebben nu een eigen slaapkamer en dat lijkt ze en ons heerlijk :). We hebben via Rentalcars een middenklasse huurauto voor €500 voor een hele maand incl. 2 autostoeltjes).

Als het bevalt boeken we de 2e maand dus gewoon ook weer een condo in KL. Wij hebben daar overigens onze vrienden en vinden het prima om vanuit KL gewoon tripjes te doen zoals we dat ook deden toen we er nog woonden. Malakka = 3 uur, Pangkor = 3,5 uur, Taman Negara = 3 uur etcetc...allemaal redelijk goed te doen met bv 2 overnachtingen ter plekke.

Wij kwamen op dit plan omdat we ons huidige huis net verkocht hebben en in april wrs in ons nieuwe huis kunnen...en onze oudste is rond die tijd ook 5 dus het perfecte moment voor nog een mooie Azie-trip :).

Mochten jullie nog kids-specifieke tips hebben, alles is welkom :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Re: Trip naar KL eo

Berichtdoor Musicus » Ma 03 December 2018 13:32

Ha Ilya,

Zoals je weet zit ik op dit moment in Maleisië met 2 zoontjes van 2 en 4 (en m'n vriendin natuurlijk). Ik geloof niet dat ik jou iets hoef te vertellen over Maleisië, jij weet daar veel meer vanaf.
Airbnb is inderdaad een uitkomst, we hebben al onze overnachtingen zo geboekt. In totaal 5 huizen in 5 verschillende plaatsen. Melaka, Ipoh, Georgetown, Langkawi (zitten we nu) en volgende week nog een paar dagen KL.

Ik merk dat de hitte en de aandacht flink wat energie kost van beide heren en dat zelfs de oudste tussen de middag nog wel eens moet gaan slapen. Anders is het niet vol te houden.

Eten doen we ook met hen gewoon bij hawker stall's en op avondmarkten. Het eten is snel klaar, het is al een gezellige herrie en je hoeft je niet te schamen als de helft van de rijst op de grond belandt. Ook is echt overal een kinderstoel te krijgen, al zullen jullie die niet meer nodig hebben.

Voor vervoer binnen de stad gebruiken we altijd Grab. Echt een uitkomst. Snel en erg goedkoop.

Wij hebben voor onze kinderen van die armbandjes met daarop onze telefoonnummers. Mochten ze ooit eens verdwalen dan kunnen wij worden gebeld. Vind ik echt een uitkomst.

Haal in Nederland iets goeds tegen de muggen, ze worden flink geprikt en daar hebben ze de hele dag last van.

Mocht je nog specifieke vragen hebben dan hoor ik dat wel.

Jeroen
Musicus
Toerist

Berichtdoor Musicus » Vr 14 December 2018 21:22

Inmiddels zijn we weer terug. Nog een paar kleine simpele dingen waar we veel gebruik van hebben gemaakt.

2 eigen kleine kunststof lepeltjes waar de kinderen mee konden eten. Bij een hawker hebben ze of grote lepels of chopsticks.
Klein speelgoed in de dagrugzak waar ze mee konden spelen als we wat gingen drinken/eten. In ons geval; poppetjes van brandweerman Sam, paar autootjes, stiften en kleurboek.
Azaron of vergelijkend smeersel tegen jeuk van muggenbulten.
Draagzak voor de jongste. De afstanden waren voor hem (2 jaar) net te groot om altijd zelf te lopen. Of de afleidingen om hem heen waren te groot.

Veel plezier alvast!
Musicus
Toerist

Berichtdoor Ilya » Ma 17 December 2018 19:27

Hele goeie tips :).

Ik zal ze zeker onthouden. We zijn inmiddels begonnen met pakken (en tegelijk verhuizen).

Wij hebben inderdaad altijd plastic bordjes en bestek bij ons, maar dat speelgoed is een goeie!

Merci en leuk te lezen dat het goed bevallen is :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen