Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Op de bonnefooi in juli/aug met kleine kids?

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Op de bonnefooi in juli/aug met kleine kids?

Berichtdoor Reis2016 » Ma 12 Oktober 2015 13:37

Hallo,

Wij gaan volgend jaar van begin mei t/m half augustus een reis maken met onze 2 kinderen van (dan) 4 en 5 jaar oud. We starten in Indonesië, dan door naar Australië en we eindigen in Maleisië. Nu wilden wij in Maleisië alles op de bonnefooi doen (met een huurauto), echter wordt dit ons afgeraden (door de organisatie die het eea voor ons regelt) omdat het dan hoogseizoen is en je veel moeite schijnt te hebben met het vinden van een accommodatie. Ik ben er zelf al eens met een vriendin geweest, toen was het prima te doen, maar dat was in april. En we hebben nu natuurlijk wel 2 kleine kinderen met ons mee. Je wilt dan niet uren op zoek zijn naar een slaapplek.

Wat is jullie ervaring/advies hierin? We zijn natuurlijk dan al wel op het eind van onze reis, en wellicht al iets 'reismoe',dus dan is het fijn dat alles al is geregeld, maar het is aan de andere kant ook wel fijn om de vrijheid te hebben om te gaan en staan waar we willen en niet door te moeten naar de volgende locatie.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Groetjes Petra
Reis2016
Nieuw lid

Re: Op de bonnefooi in juli/aug met kleine kids?

Berichtdoor Jolandamariette » Za 17 Oktober 2015 11:16

Totaal geen ervaring mee, laat ik daar maar mee beginnen. :shock: Maar wat ontzettend gaaf om zo'n reis met je kids te maken. Indonesië ben ik al een paar keer geweest en vond het elke keer weer zalig. Fijne mensen, relaxte sfeer, prachtig land. Ik ben eerder wel paar keer naar Thailand geweest en weet dus wel beetje de temperatuur die ook in Maleisië is in augustus: heet en benauwd, met kids zou ik absoluut voor airco gaan! En ik heb gelezen op diverse sites dat je dan toch beter van te voren kunt regelen, dat schijnt goedkoper te zijn. Wij hebben voor volgend jaar al diverse hotels en appartementen gereserveerd. Die kun je dan tot een paar weken van te voren gratis annuleren. Misschien is dat wat voor jullie? Wij vinden booking.com daar een fijne site voor. Je hebt ook agoda die goed schijnt te zijn.
Groet, Jolanda
Jolandamariette
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Zo 18 Oktober 2015 08:44

Mooie reis hoor. Jaloers :). Mooi moment ook om zo'n reis te doen (kan dat wel met school etc?).

Wat betreft je plan. Natuurlijk kun je op de bonnefooi. Vooraf allemaal goed beoordeelde plekjes uitzoeken heeft dan echter niet zo veel nut. De best beoordeelde plekjes zijn in augustus vaak vol, afhankelijk van de locatie. De wat minder toeristische gebieden zijn natuurlijk prima te doen in die periode.

Als je het kan vastleggen, zou ik het doen. De prijs is (ver) vooraf vaak lager en er zijn meer aanbiedingen. Verder weet je dan zeker dat je in de leukste/best beoordeelde plekjes verblijft. In tegenstelling tot bv Indonesie valt lokale accommodatie vaak tegen in Maleisie (volgens velen). Kun je in Indonesie in elke kampung wel een leuk plekje vinden, in Maleisie is een lokaal verblijf vaak spartaans lokaal, tenzij het dus hoog scoort op bv Tripadvisor, dan weet je wel dat ze er echt hun best op hebben gedaan.

Maargoed. Openlaten kan best. Bij populaire plekken moet je misschien rekening houden met een verblijf in wat duurdere en luxere accommodatie, want daar is zelfs in het hoogseizoen altijd wel wat vrij.

Ik zou in elk geval eens uitzoeken welke bestemmingen je eigenlijk allemaal wilt aandoen, dan kan ik even meedenken of vooraf reserveren echt een vereiste is.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Reis2016 » Zo 18 Oktober 2015 12:47

Bedankt voor jullie reacties, we kijken er inderdaad erg naar uit. De jongste gaat dan nog niet naar school en de oudste is nét 10 dagen leerplichtig voordat de zomervakantie begint, maar er is door school al goedkeuring gegeven. Ze zijn van mening dat ze ook heel veel leren van zo'n reis, en vinden het dus (gelukkig) geen probleem.

De route die we nu willen afleggen is als volgt;
Kuala Lumpur
Taman Negara
Cameron highlands
Penang
Belum
Kota Baru
Pulau Kapas

Ik moet zeggen dat we het de afgelopen dagen hebben besproken en we eigenlijk al wel tot de conclusie zijn gekomen om alles van te voren te regelen. Maar mochten jullie nog andere tips hebben, bv over de route, dan zijn deze natuurlijk altijd welkom.
Alvast bedankt.
Groetjes Petra
Reis2016
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Wo 21 Oktober 2015 18:38

Dat is een prima route. Niks op aan te merken :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen