Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Maleisië op met auto

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Maleisië op met auto

Berichtdoor memhemmen » Vr 25 September 2015 08:47

Wij zijn van plan om op eigen gelegenheid in Maleisie rond te rijden, juli 2016. Route Melakka, Cameron Highlands, Taman Negara (of eerst Taman Negara). Daarna richting Lake Kenyir, Kotha Baru en als afsluiting Pulau Perhentian.

Mijn vraag is wat is een juiste route om te rijden van Melakka naar eindpunt Kotha Baru qua volgorde. En zijn de wegen goed begaanbaar om zelf te rijden. Of kunnen we Lake Kenyir beter kippen. We zijn met twee volwassenen en twee kids (7/9 jaar).

Verneem graag reactie!
memhemmen
Nieuw lid

Re: Maleisië op met auto

Berichtdoor Ilya » Vr 25 September 2015 10:26

Malakka is gewoon een los tripje vanaf Kuala Lumpur. Je kunt wel via KL naar Malakka, en dan binnendoor naar Taman Negara. Daarna door naar Cameron Highlands, en dan naar Lake Kenyir. Bij de route is na Cameron Highlands Royal Belum misschien een leuker alternatief...is goed te doen en ligt op de route naar Kota Bharu. Lake Kenyir is ook mooi en prima te doen, maar ligt net iets minder op de route.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor memhemmen » Do 01 Oktober 2015 19:09

Ik heb wel het idee dat Lake Kenyir een leukere bestemming is en volgens mij kan je via Gua Mesang daar prima heenrijden? Klopt dat ook? In Royal Belum zie je ook weinig passende accommodaties ? Wat zijn jouw ervaringen?
Wij hebben Kuala Lumpur reeds in een vorige reis gezien en vandaar dat we direct door willen naar Melakka?
Ik begrijp van je dat het mogelijk is om van Melakka in een keer door te rijden naar Taman Negara. Maar kom je dan nog op tijd aan in het park in verband met het vertrek van de boot (9.00 en 14.00 uur?) Wat is een goede suggestie?

Groetjes,
Monique
memhemmen
Nieuw lid

Berichtdoor David » Ma 05 Oktober 2015 09:12

Royal Belum Rainforest Resort is een prima accommodatie en het ligt direct aan de weg. Royal Belum is sowieso een heel mooie plek waar je een hoop dingen kunt ondernemen.

Je kunt vanuit KL ook makkelijk TN via Kuala Tahan bereiken. Je bent er vrij snel en je bent niet afhankelijk van de boot (enkel om de rivier over te steken, maar die bootjes varen tot 1 uur 's nachts.).
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Ma 05 Oktober 2015 18:19

Ja wat David zegt. Mijn suggestie om direct vanaf Malakka naar TN te rijden is gebaseerd op een directe rit naar Kuala Tahan, niet naar Tembeling voor de longboat. Je kunt eenmaal in TN ook altijd nog een tour per boot doen, is ook veel leuker volgens velen.

Belum is net zo mooi als Kenyir. Beiden hebben pluspunten boven TN, maar ook de nodige tekortkomingen. Belum Rainforest is idd erg mooi, en je kunt direct vanaf het resort trips ondernemen. Bij Kenyir zit het Kenyir Lake Resort. Ook mooi, maar net wat minder mooi vergeleken Belum Rainforest (prijs is ook lager meen ik). Tourtjes zijn in beide gevallen niet goedkoop, maar wel enorm de moeite waard. Qua omrijden; vanaf Taman Negara kun je inderdaad via Gua Musang naar Kenyir, maar dit is een flinke rit (en ook een beetje saai wellicht). Als je vanaf TN richting Belum rijdt, kun je tenminste de rit nog breken met enkele dagen in Cameron Highlands. Maargoed; ik heb in elk geval geen duidelijke voorkeur van de een boven de ander. Sterker nog, vind alle drie de bestemmingen schitterend (TN, Belum en Kenyir).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen