Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

advies gevraagd

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

advies gevraagd

Berichtdoor Suuz » Za 23 Mei 2015 21:56

Hoi,

Half augustus willen we met onze dochter van dan 21 maanden oud 3,5 week naar West-Maleisië gaan.
Een aantal jaren terug zijn we naar Sarawak geweest met z'n tweeën en dit was echt zo geweldig! Hopelijk wordt het deze keer net zo geweldig.

We willen binnenkort een route gaan plannen en hebben alvast wat dingen op ons lijstje staan. Nu hoop ik dat jullie ons kunnen helpen om wat knopen door te hakken.

Zowiezo verblijven we een paar dagen in Kuala Lumpur, Melakka en de Camerin Highlands. We zijn van plan om een te reizen per huurauto.

Verder willen we een prachtig eiland bezoeken en nu ben ik de volgende eilanden tegen gekomen:
- Palau Kupas;
- Tioman; en
- Perhentians.

Ook willen we wat van de natuur zien en staan de volgende opties op onze lijst:
- Taman Negara;
- Belum; of
- Lake Kenyir.

We willen eindigen op Penang of Langkawi en van daaruit terug te vliegen.

Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij en willen jullie jullie ervaringen met ons delen zodat de keuze wat makkelijker wordt. Ook als Jullie andere tips of ideeën hebben dan horen we het graag!
Alvast bedankt!

Groeten Michiel en Suzannd
Suuz
Nieuw lid

Re: advies gevraagd

Berichtdoor Ilya » Zo 31 Mei 2015 06:38

Leuk. Wij gaan rond die tijd met onze dochter die dan 18 maanden is. We doen alleen KL, Ipoh, Penang en Langkawi om het simpel te houden.

Als je toch met een huurauto bent zou je kunnen overwegen om vanaf Cameron Highlands naar Kuala Besut te rijden voor een bezoek aan Perhentian. Dan kun je na KL eerst naar Taman Negara, dan door naar Cameron Highlands, en dan door naar Perhentian. Na Perhentian kun je dan de auto bij Kota Bharu airport inleveren, en vandaar naar Penang of Langkawi vliegen. Als je echter alles met de auto wilt doen, dan zou ik het anders doen.

Dan eerst van Kl naar Taman Negara, dan Perhentian, en op de weg richting Penang nog een stop in Cameron Highlands. Ook een optie is van Kl naar Cameron Highlands, dan Perhentian, en op de weg naar Penang via Belum rijden.

Veel plezier daar :)

Wij hebben net een Deryan slaaptentje voor peuters gekocht. Ben benieuwd of dat gaat werken. Wat een lading spullen zijn er ineens nodig :). Zwemluiers, draagrugzak, zwemband, uv kleding, watersokken en ga zo maar door...ik reis licht, maar dat is nu maar goed ook :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Suuz » Ma 01 Juni 2015 22:23

Hoi Ilya,

Bedankt voor je reactie! Ik had me ook al aangemeld op het forum van verrereizenmetkinderen.nl.

Vorig jaar zijn we naar Italië geweest en idd zoveel spullen mee! Toen hebben we al een deryan tentje aangeschaft voor bij het zwembad en op het strand omdat onze dochter toen net ging lopen. Nu is ze bijna van de fles af en lust ze heel veel qua eten dus dat scheelt al wel veel voeding om mee te nemen. Een rugdrager hebben we in Italië aangeschaft, echt ideaal!

Ik heb inmiddels onderstaand schema een beetje in gedachten:
14 aug aankomst op KL, dan 3 nachten Melakka
17 aug 4 of 5 nachten Tioman

Hiertussen waarschijnlijk een paar nachten Lake Kenyir of Taman Negara en dan nog een paar nachten Cameron Highlands.

27 augustus, 7 nachten Penang
3 september, 3 nachten Kuala Lumpur

Alleen weet ik niet of de rit met een huur auto van Penang naar KL te doen is in 1 dag of dat we beter een extra stop kunnen plannen of misschien toch vliegen en de auto eerder inleveren.

Als jullie nog andere suggesties wat leuk is om in te plannen dan horen we het graag!

Jullie ook alvast veel plezier in Maleisië!
Suuz
Nieuw lid

Berichtdoor Suuz » Di 02 Juni 2015 14:53

Ik denk dat we toch voor de perhentians gaan. Ik lees veel over zandvlooien op Tioman.

Alleen moeten we dan ons schema even aanpassen.

Schema aangepast:

14 aug aankomst op KL, dan 3 nachten Melakka
17 aug 1 nacht in de buurt van de olifantenopvang Kuala Gandah
18 aug, 3 nachten Cameron Highlands.
21 augustus, 4 nachten Perhentians
25 augustus,3 nachten Belum
28 augustus, 7 nachten Penang, dan vliegen naar KL
4 september, 2 nachten Kuala Lumpur
Suuz
Nieuw lid

Terug naar Vakantie met kinderen