Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Reisplannen - tips welkom!

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Reisplannen - tips welkom!

Berichtdoor JudithJ » Do 11 September 2014 21:22

Hallo,

Wij willen in maart/april 2015 voor 4 weken naar Maleisie met onze kindjes van 3 en 4. We zijn, voor de kinderen, al eens in Kuala Lumpur geweest en op Borneo en hebben heel veel zin om nog eens terug te gaan, nu met de kindjes erbij.

Hieronder ons reisschema. Ik hoor graag of dit realistisch is en of jullie nog tips hebben om sommige dingen niet te doen en anderen weer wel. (Of sommige plekken langer of korter) Ik twijfel bijvoorbeeld of we zowel Redang als Perhentian Besar moeten doen, of een van de twee wat langer.

Tips voor overnachtingen zijn ook welkom! We zoeken leuke kindvriendelijke hotels of guesthouses, met kamers waar we met zijn vieren in kunnen of twee kamers naast/tegen elkaar. Volgens mij is het laagseizoen wanneer we gaan, is het wel nodig om van tevoren te boeken of kunnen we ook gewoon daar op komen dagen?

We zijn van plan om een auto te huren wanneer we uit KL vertrekken, die we dan weer in willen leveren voordat we op de boot stappen naar Perhentian. Van Redang willen we weer terugvliegen naar KL.

Kuala Lumpur, 4 nachten
Kuala Selangor, 1 nacht, naar Kuala Gandah en dan naar
Cameron Highlands, 3 nachten
Taman Negara, 4 nachten
Penang, 4 nachten
Khota Baru, 3 nachten (bij Pasir Belanda)
Perhentian Besar, 4 nachten
Pulau Redang, 3 nachten
Kuala Lumpur, 2 nachten

Feedback erg welkom!

Groeten, Judith
JudithJ
Nieuw lid

Re: Reisplannen - tips welkom!

Berichtdoor Ilya » Za 13 September 2014 17:04

Hi,

Leuk reisplan. Leuk ook met kinderen in die leeftijd nog eens terug te gaan. Ik ben erg benieuwd. We hebben net zelf een kleintje en we kunnen niet wachten die kant op te reizen. Zal toch allemaal anders zijn, hoewel wij het daar natuurlijk goed kennen (we woonden er).

Je reisplan is leuk. Ik zou zelf niet naar Perhentian en naar Redang. Zonde van het rijden. 6 nachten Perhentian is ook leuk. Dan hou je nog 1 nachtje over. Misschien kun je deze besteden aan de Lost World of Tambun; een waterpretpark (ik weet alleen niet of 3 en 4 nog net iets te jong is....). Dit ligt op de route tussen Cameron Highlands en Penang.

Verder.....Kuala Gandah ligt op de route tussen KL en Taman Negara. Eerst van Kuala Selangor naar Kuala Gandah en dan door naar Cameron Highlands is misschien een onlogische route. Ook na Taman Negara naar Penang is minder logisch.

Dan is het volgende wellicht beter:

KL -> Kuala Selangor - Kuala Gandah - Taman Negara - Cameron Highlands - (evt Ipoh met Tambun) - Penang - Kota Bharu - Perhentian - Kuala Lumpur.

Ik zou de auto dan voor Perhentian in Kota Bharu inleveren. Scheelt een hoop dagen waar je niks aan de auto hebt. Als je van Penang naar Kota Bharu rijdt, is een stop bij Belum wellicht leuk. Is ook een regenwoud, minder toeristisch dan andere natuurgebieden omdat het niet op de toeristische route ligt...maar dus wel pal langs de snelweg tussen Penang en Kota Bharu. Als alternatief lever je de auto in Penang al in, en vlieg je daar vandaan naar Kota Bharu.

Alvast veel voorpret gewenst :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor JudithJ » Zo 14 September 2014 10:46

Hoi Ilya,

Dank voor je snelle en uitgebreide reactie!
Inmiddels is ons reisplan wat veranderd. Als ik op het forum kijk, is het hier eerder regel dan uitzondering. ;-) We willen vooral iets meer rust inbouwen en niet heel de tijd van hot naar her reizen met de kindjes.

Ik heb daar ook nog wat specifieke vragen over.

1- In ons nieuwe plan gaan we qua eilanden naar Langkawi en Tioman, ipv naar Redang en Perhentian. Idee erachter is dat die twee laatsten vooral duik- en snorkeleilanden zijn en dat het klinkt alsof daar niet zo heel veel meer te beleven valt. Onze kindjes zijn nog te klein om te snorkelen en hele dagen op het strand liggen is niets voor ons, we willen wel wat kunnen zien. En dan bij voorkeur leuke diertjes en mooie natuur. Volgens mij is er wat dat betreft meer te beleven op Langkawi en op Tioman, klopt dat? Ook willen we heel graag zeeschildpadden zien, als ik het goed lees moet je daarvoor vooral op Tioman zijn, klopt dat?

2- We zijn nu van plan om in maart te gaan, maar we lezen wisselende dingen over de regenmaanden. Is de kans groot dat we last hebben van veel regen als we in maart gaan en aan het begin van de maand naar Tioman gaan? Is het slimmer om de reis een maandje uit te stellen? (We willen graag zsm, maar ja, we willen ook niet weggeregend worden!)

Dit is het vernieuwde plan:

4 nachten Kuala Lumpur, van daaruit de olifanten en de vuurvliegjes, een auto huren
4 nachten Tioman
4 nachten Taman Negara
4 nachten Cameron Highlands
4 nachten Penang, daar auto weer inleveren
6 of 7 nachten Langkawi en van daaruit terugvliegen naar KL
Indien nogdig nog 1 nacht KL, afhankelijk van terugvlucht naar NL

Als je hier nog ideeën en tips over hebt, hoor ik het graag!

En wat betreft je eigen reis: mijn ervaring is dat als ze nog echt kleine baby's zijn, het vliegen een fluitje van een cent is! Vanaf een half jaar ofzo wordt het steeds een beetje ingewikkelder. Maar wij zien het vliegen als noodzakelijk kwaad, waar je even doorheen moet om je kinderen hele mooie dingen te laten zien. (En jezelf ook natuurlijk)

Groeten! Judith
JudithJ
Nieuw lid

Berichtdoor JudithJ » Zo 14 September 2014 17:40

Inmiddels een extra uitdaging: we willen dit alles doen zónder auto te huren. :-)
Is dat haalbaar?
JudithJ
Nieuw lid

Berichtdoor JudithJ » Zo 14 September 2014 20:25

Plan C: in plaats van Penang willen we naar Kota Bharu. We willen heel graag met de jungle trein na Taman Negara naar Kota Baru, daar een paar nachten blijven en dan naar Langkawi vliegen. Is dat realistisch of eerder gekkenwerk?
JudithJ
Nieuw lid

Berichtdoor JanW » Vr 26 September 2014 06:39

Hoi,

Tioman in maart kan inderdaad tegenvallen, het is de overgangsmaand. April is een veiligere keuze als je per se naar de oostkust wilt. Langs de andere kant, waarom Tioman doen als je al Langkawi doet?

Langkawi is alleszins veel betere keuze met kinderen dan Perhentian. Op Perhentian valt er amper iets te beleven buiten snorkelen/duiken (en een ganse dag op het strand is ook niet leuk/aangeraden in de zon hier). Op Langkawi kan je nog andere tochten doen in het binnenland, er is een acquaruim (hoewel dit tegenviel, zeker vergeleken met dit in KL).

Ik weet niet zo goed wat er in Kota Bharu te beleven is, het wordt meer gebruikt als hub van/naar Perhentian. Misschien weten anderen meer over Kota Bharu te vertellen.

Het is allemaal perfect doenbaar zonder huurauto. De plaatsen die jullie willen zijn populair/toeristisch genoeg en er zijn dus overal bussen of vliegroutes naar toe.

Ik zou ook een extra overnachting in KL voorzien tussen terugvlucht van Langkawi en terugvlucht naar Europa. Het is al meer dan eens gebeurd dat er vertraging is met AirAsia en om daarom je terugvlucht te missen naar Europa zou zonde zijn... Ook met de kinderen kan je zo de reis toch iets beter verdelen.

Jan
Ik woon en werk sinds 1 april 2012 in Maleisië!
JanW
Maleisiefiel

Berichtdoor JudithJ » Za 03 Januari 2015 21:23

Hoi Ilya en co,

Inmiddels ligt het reisplan vast en zijn zo goed als alle hotels en binnenlandse vluchten geboekt. We hebben er zoveel zin in!

We twijfelen alleen nog wat we met de laatste dag en nacht gaan doen. We vliegen namelijk op donderdag terug van Langkawi naar Kuala Lumpur. We landen dan rond half een. Op vrijdag vertrekken we weer terug naar Nederland, onze vlucht gaat om 10.30.

Het lijkt ons leuk om die laatste avond nog naar de vuurvliegjes te gaan. Wat is dan handig, een auto huren en daar meteen heen rijden en daar overnachten? Of een hotel in de buurt van de luchthaven nemen en dan daar overnachten? Ik las dat het ongeveer een uur rijden is van Selangor naar Kuala Lumpur, maar hoe zit het met ochtendspits? Als we tegen acht uur op de luchthaven moeten zijn op vrijdag is dat misschien iets te spannend allemaal. Hebben jullie tips? (Ook voor een hotel vlakbij de luchthaven eventueel)

En dan hier nog even ons definitieve reisplan, dank voor het meedenken tot nog toe!

KL 3 nachten
Vliegen naar Kota Bharu
Perhentian Besar 5 nachten
Kota Bharu 3 nachten
AUto huren
Kenyir Lake 4 nachten
Cameron Highlands 4 nachten
Penang 3 nachten
auto weer inleveren
Langkawi 5 nachten
Vliegen naar KL
KL of Selangor 1 nacht
JudithJ
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Ma 12 Januari 2015 09:58

Ik zou een taxi regelen, die ter plekke blijft wachten. Normaal gesproken kun je er ook een auto voor huren; maar zoveel kun je er dan verder niet mee doen die dag en de dag erop. Een taxi rekent vast een flinke prijs; maar dan rij je er om 16.00 naartoe, en ben je om 21.30 weer thuis. De volgende ochtend moet je al om uiterlijk 7.30 op de luchthaven zijn. Natuurlijk kun je daar slapen, als je geen trek hebt om vroeg op te moeten. Tune Hotel KLIA2 is dan wellicht een aanrader; want dan kun je de avond ervoor nog even shoppen :). Dan vallen de vuurvliegjes wel af. Voor wat betreft de ochtendspits zal dit nog meevallen als je om 6.30 de taxi pakt.

Verder, waarom gaan jullie de eerste dagen in KL niet even heen- en weer naar de vuurvliegjes?
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor LeenJ » Di 31 Maart 2015 20:20

Hoi Judith,

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie reis is verlopen. Wil je dit laten weten?
Wij willen in september/oktober die kant op. Hadden eerst het plan op Koh lipe (Thailand) te bezoeken, we zijn er echter achter dat de boot vanaf Langkawi pas vanaf 19 oktober vaart naar Koh Lipe.

Aangezien wij toch een bounty eiland willen bezoeken, willen we wellicht toch naar Perhentian gaan. En onze route komt overeen met hoe jullie 'm hebben.

@ Ilya: Kunnen we op 25 september nog richting Perhertian gaan voor 4 nachten? Of is het seizoen dan ten einde?

Groet, Marleen
LeenJ
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Do 02 April 2015 10:34

Ik denk dat je eind september nog prima richting de oostkust kunt afreizen. Normaal gesproken start de echte moesson pas halverwege november. Ik was afgelopen jaar eind oktober/begin november aan de oostkust en het was elke dag zeer zonnig zonder regen. Maargoed; je kunt ook pech hebben en wel toevallig net wat meer regen hebben; zo werkt dat in de tropen.
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Ottertjesopreis » Vr 03 April 2015 21:37

Beste Judith,

Een tip voor een hotel dichtbij de luchthaven in KL: http://www.jawadene.com . Wij hadden de Oahu/Sarawak geboekt.

Wij hebben afgelopen zomer onze laatste nacht hier door gebracht (gezin met 2 kinderen van 5 en 8 jaar) en was fantastisch. Ca. 15 minuten rijden vanaf de luchthaven (zowel KLIA 1 als KLIA2). Ontzettend hartelijke ontvangst door Walter & Janet. Meer dan prima kamers, bedden, bad en douche, zwembad.En 's ochtends een overheerlijk ontbijt dat ter plekke werd klaargemaakt door Janet en haar hulp.
Met onze taxichauffeur die ons reed van KL naar deze villa hadden we gelijk de rit voor de volgende dag terug naar de luchthaven besproken en werkte ook prima.

Fijne vakantie in ieder geval alvast!

Groet,
Linda
Ottertjesopreis
Toerist

Terug naar Vakantie met kinderen