Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Hoe beviel Belum?

Net terug uit Maleisie? Hoe was jouw vakantie in Maleisie? Vertel het ons...Wat heb je allemaal gedaan en heb je nog leuke tips voor mede-reizigers?

Hoe beviel Belum?

Berichtdoor Ilya » Vr 12 Juli 2013 08:35

Ik zit eraan te denken om een houseboat trip bij Belum te boeken. Dit is wel vrij basic en local; maar het lijkt me ook wel weer erg tof. Ik ben nog niet eerder in het natuurpark geweest? Ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie. In het verleden had je er alleen het Eco Resort; is er nu al meer accommodatie beschikbaar binnen het park zelf? Ik dacht aan 4D/3N, of 3D/2N in het geval van reguliere accommodatie.

Hoe bevielen de tours binnen het gebied? Waren ze goed betaalbaar? Was het er druk, of juist erg rustig? Is de spotkans groot, of moet je daarvoor echt diep de rimboe in?
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Re: Hoe beviel Belum?

Berichtdoor LeoniePellen » Vr 12 Juli 2013 12:20

Hallo Ilya,

Wij zitten van 10 tot 12 augustus in het Belum Eco Resort. We hebben een A-chalet in combinatie met het Royal Belum Package (2D3N) geboekt. Als het niet te laat is, kan ik je over onze ervaringen vertellen. Sowieso een reismee weblog aangemaakt (familiepellen.reismee.nl). Nog iets meer dan 2 weken en dan gaan we weg. We hebben er enorm veel zin in (onder andere Belum)!

Groetjes, Leonie
LeoniePellen
Toerist

Berichtdoor Ilya » Vr 12 Juli 2013 16:50

Ha :). Dank voor je reactie. Geen haast hoor, gewoon benieuwd. Ik ga misschien eind november die kant op. Maar het is nog niet zeker. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik hoor het hopelijk tegen die tijd wel...en zal je blog lezen :). Veel plezier alvast!
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor LeoniePellen » Di 27 Augustus 2013 16:13

Hallo Ilya,

Zoals aangegeven zou ik je nog onze ervaringen van Belum Eco Resort vertellen.

Belum was absoluut het hoogtepunt van onze reis. Alles viel daar op zijn plaats. We hadden net het gigantisch toeristische CH gehad en waren toch wat geschokt van de vieze omstandigheden in Tanah Ratah (en de gehele streek denk ik zo). Hierdoor waren we toe aan schoonheid en dit kregen we volop.

We hadden een A-chalet op het eiland en zaten niet op de houseboat. Dit is voor ieder mens natuurlijk anders, maar wij vonden het met de kinderen, fijn om een eigen plekje te hebben. Feit is dat de eigenaar (Steve Khong) toen wij er waren, zelf verbleef op de boot en dat is ons inziens minder privacy. Je hebt echt meer een junglegevoel met een klein hutje tussen de bomen. Uiteraard hangt overal een prijskaartje aan, maar wij vonden het waard.

Het eten is echt prima en we kwamen echt niets tekort. Het was even wennen om te gaan met het gehele 'eco' concept, maar dit doet aan de ervaring echt niet af. Zo gaat de stroom er op gezette tijden op en mag er geen eten worden verspild. De 'verplichting' om twee documentaires te kijken, liet ons wat ongemakkelijk voelen. Dit zou toch echt meer vrijblijvend moeten zijn. Tja, soms is het best een raar volk, die Maleisiërs.

De excursies waren prima en erg leuk! Zo hadden wij het Royal Belum pakket, en hadden we een privé gids gedurende de bootreis (van 10 - 16 uur). Oké, Joe was niet erg spraakzaam (hij sprak wel prima Engels), maar als je iets vroeg gaf hij je zeker uitleg. De hele dag nam hij ons mee op sleeptouw en het was echt, u vraagt ik draai! Zo zijn we naar de Orang Asli geweest, naar een zoutwater rotspartij, hebben we de Rafflesiabloem gezien en eindigden we in een waterval waar de vissen beschermt waren en duidelijk werden gevoerd. Dit tot grote vreugde van de kinderen. Wilde we nog iets langer blijven, geen punt. Erg flexibel.

Al met al echt een unieke ervaring in een unieke omgeving. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Ook foto's van de boathouse en de hutjes heb ik gemaakt, maar wellicht heb je die al op het weblog gezien.

Groetjes, Leonie
LeoniePellen
Toerist

Berichtdoor marcel74 » Za 31 Augustus 2013 16:12

hoi,

belum is echt de moeite waard.
We hebben de dagtrip bij een local in een haventje geboekt vlakbij het hotel, kost dan maar 1/3. is geweldig. ook hele goede gids perfect engels en vertelde zeer veel.

Zo dachten wij bijvoorbeeld dat we langs eilandjes, (heel veel) vaarden, maar op een gegeven moment vroeg de gids, dicht bij de electriciteitsdam of we wisten hoe diep het hier was? nou geen idee, was maarliefst 250 mtr diep.... hoe kan dat? eind jaren 70 waren er problemen met commnisten en ik dacht ook japanners dat hij zei, was een soort van oorlog. de regering kon ze niet te pakken krijgen en toen hebben ze gewoon het hele gebied onder laten lopen! dus de "eilandjes" die we zagen war eigenlijk de berg/heuveltoppen!!

natuur is hier zo mooi en indrukwekkend, heerlijk op het water, tussen de jungle, paar leuke trekkings gemaakt en in totaal op hele dag 2 andere bootjes met ook beiden 4 toeristen tegengekomen, dus zeer relaxed en exclusief!

Zeker de moeite waard als ja van natuur houdt!

gr

marcel
marcel74
Toerist

Terug naar Hoe beviel het?