Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Hoe beviel je vlucht?

Net terug uit Maleisie? Hoe was jouw vakantie in Maleisie? Vertel het ons...Wat heb je allemaal gedaan en heb je nog leuke tips voor mede-reizigers?

Hoe beviel je vlucht?

Berichtdoor Ilya » Zo 27 April 2014 20:07

Ik ben wel benieuwd hoe jullie vlucht bevallen is?

Ik heb tot nu toe alleen nog maar met Malaysia Airlines, Singapore Airlines en KLM gevlogen. Ik vind Singapore Airlines het prettigst, maar de stopover is niet voor iedereen even leuk (ik vind de stad super, dus vind ik het nooit een ramp er weer eens voor een paar dagen te zijn).

Welke maatschappij heb je mee gevlogen en hoe beviel het? Had je een tussenstop en hoe heb je deze ingericht (beviel het?)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Re: Hoe beviel je vlucht?

Berichtdoor David » Di 26 Augustus 2014 09:48

Ik vind het persoonlijk altijd interessant om vluchten te vergelijken. Welke is goedkoper en welke maatschappij is beter. Ik ben 3 keer naar Maleisië gevlogen en telkens met een andere maatschappij.

In januari 2013 vloog ik met Emirates van Amsterdam via Dubai naar Kuala Lumpur. Vliegen met de A380 is al een belevenis. Het vliegtuig is verbazingwekkend stil, waardoor je een rustige atmosfeer krijgt in het vliegtuig. Emirates zelf is ook echt een topmaatschappij. Het eten is goed, het ICE-systeem is denk ik een van de beste inflight entertainmentsystemen die je kunt vinden. Personeel is erg vriendelijke en spreekt bijne elke taal die je je maar kunt bedenken. Dit ticket kostte mij 684 euro

In mei 2013 vloog ik met Malaysia Airlines direct van Amsterdam naar KL. Dit viel mij een beetje tegen. Het toestel was toch wat verouderd. De inflight entertainment werkte op de heenreis niet voor de eerste 10 uur. Wel een plus is de ruime zitplaats in economy. Ook het eten vond ik vrij goed. Ikzelf vind 12 uur aan één stuk in een vliegtuig wat lang. Dit ticket was 640 euro.

In januari 2014 vlogen we van Brussel met Etihad naar Abu Dhabi en dan naar KL. Etihad zefl is best goed . Het eten is best lekker, inflight entertainment is ok, wel weining beenruimte overigens, maar vriendelijk personeel. Echter de transit in Abu Dhabi is een regelrechte ramp. Veel te veel passagiers rond dezelfde tijd, dus enorm lange rijen. Het duurde 1,5 uur om van het ene vliegtuig naar het andere te gaan. Dit koste mij 575 euro.

Over 4 weken vertrek ik weer. Deze keer met Turkish Airlines van Amsterdam naar Istanbul. Ik ben beniewd. Deze ticket kostte mij 540 euro.
Ik zal laten weten hoe het is geweest.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Di 26 Augustus 2014 12:34

Jij reist wat af :).

Ik deel je mening mbt MAS. Ik vloog er soms nog mee omdat ik juist wel de direct vlucht enorm waardeer (slaap meestal toch aan een stuk door). Echter vond ik het ook de laatste jaren tegenvallen. Laatste keren telkens met Singapore Airlines gevlogen. Beviel altijd erg goed, maar ik vloog telkens nog met het oudere toestel (wat afgelopen jaar vervangen is door een moderne versie).

Dit jaar vlieg ik met Emirates. Ik ga dus ook de A380 meemaken, en ook Dubai als stopover (maar ik vlieg direct door). Ik wil vooral meemaken of het prettig is om overdag in KL aan te komen ipv zeer vroeg in de ochtend. Ik ben benieuwd of ik dan minder last heb van een jetlag, omdat je dan wat meer op de NL tijden hebt kunnen slapen. Verder kan je dan tenminste meteen inchecken; wat in het verleden nog wel eens hinderlijk was.

Ik betaalde €381 voor een retourje vanwege een speciale deal. Ik moet hierbij wel via Palembang -> Jakarta terug...wat een absurde vlucht is..maar ik wilde Palembang altijd al even zien :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor David » Wo 27 Augustus 2014 10:49

De laatste paar jaar heb ik inderdaad vrij veel gereisd, hoewel mijn trips naar Maleisië vooral ook wel van familiale aard zijn. ;)

Wow, 381 euro is echt een koopje. Ik vind Emirates echt heel goed. Ik vind het wel goed om overdag aan te komen. Zo duurt de dag niet zo heel lang. Ik heb toen niet zo'n last gehad van een jetlag. Met Etihad kom je om 23 uur aan of zo. Dat is ook verre van ideaal.

Vanaf september vliegt Emirates trouwens ook op Brussel.

Is Singapore Airlines niet vrij duur?

Ik zou graag ook eens met Qatar Airways of Cathay Pacific vliegen.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Wo 27 Augustus 2014 11:55

Singapore Airlines is niet zo duur. Vooral niet als je bv ook een stedentrip in de stad overweegt. Vaak vlieg je voor een klein bedrag alsnog door naar KL. Ik betaalde meestal niet meer dan €550 voor een retourtje....
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Pahladsingh » Zo 30 Juli 2017 17:47

Wij hebben in juli 2017 met de KLM gevlogen, rechtstreeks.
Het was voor ons vijven wel wat duurder dan Emirates of Etihad, maar we wilden niet steeds een dag verliezen.
KLM is wel verbeterd de laatste tijd, wat betreft entertainment en eten, maar er wordt nog steeds te weinig drinken gedurende de 12 uur verstrekt... Blijft wel punctueel.
Pahladsingh
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Di 26 September 2017 16:00

Ik heb sinds mijn vlucht naar Osaka ook weer een wat meer positief beeld bij KLM. Nog steeds net iets te duur, maar fijn dat ze rechtstreeks vliegen. Drinken en snacks vind ik echt een drama, alsof ze tussen de 2 maaltijden van de aardbodem verdwenen zijn :)
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor David » Do 05 Oktober 2017 08:38

Wij zijn laatst (juni/juli) weer met Emirates geweest. Ik heb in januari geboekt voor ons gezin (2 volwassenen, een kind van 3 en een baby van bijna 1) voor 1450 euro. Ik vond het echt top. Onze kindjes werden in de watten gelegd en er werd rekening gehouden met de mensen die aan het vasten waren, vanwege Ramadan. Voor hen werd de maaltijd later geserveerd, plus dadels en extra water om het vasten mee te verbreken. Tussendoor komen ze ook regelmatig met drankjes langs en worden er snacks uitgedeeld. Het ICE-systeem is toch wel een van de beste IFE systemen te wereld. Maar inderdaad, het nadeel is dat je langer onderweg bent.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Terug naar Hoe beviel het?