Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Voor het eerst naar Maleisie

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Voor het eerst naar Maleisie

Berichtdoor milyenu » Wo 21 Maart 2007 15:55

Volgend jaar is het dan eindelijk zo ver dat ik met mijn man en onze kinderen van dan 9 en 11jr. naar Maleisie toegaan.

Het liefst wil ik ALLES-in-EEN keer zien, want financieel gezien is dit niet een bestemming waar we regelmatig naar toe kunnen. Ik heb hier en daar gekeken, maar zo'n meerdaagse rondreis is toch aardig prijzig.
Ik denk echter dat ik hou op 3 bestemmingen...waaronder Labuan éen van de bestemmingen moet zijn, omdat ik daar geboren ben.

Soort vakantie: Lekker lui (strand) maar toch bezienswaardigheden bezoeken.
Wat raden jullie ons aan...? En wat is de voordeligste manier om daar te komen? Via Singapore als tussen stop? Bepaalde vliegtuigmaatschappij?

Ik hoor graag jullie ideëen.

Groetjes!
milyenu
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Wo 21 Maart 2007 16:30

Hallo,

Als je naar Labuan gaat, dan heb je hier al voldoende strand etc. Ik weet niet precies hoe lang je wilt gaan. Bij ongeveer drie weken zou ik een weekje naar Labuan gaan, dan nog een paar dagen richting bv. Sandakan en dan bv. bij Sukau de jungle in voor max een dag of drie/vier. Wij hebben dit vorig jaar allemaal via Olaf geregeld, een Nederlandse agent in Borneo (http://www.sabah-borneo.nl). Hij heeft doorgaans scherpe prijzen (maar wellicht kun je zelf nog goedkoper e.e.a in Borneo regelen, aangezien je er vandaan komt)...

De overige 1,5 week zou ik spenderen op het schiereiland. Ik zou dan starten en eindigen in Kuala Lumpur. Misschien is een bezoek aan Langkawi en/of Penang wel de moeite waard. Ook leuk wellicht voor de kids, omdat er op beide eilanden flink veel te doen is.

Wij vliegen het liefst direct met Malaysia Airlines, ondanks dat de tickets wat duurder zijn bij MAS. Je kan idd ook met Singapore Airlines gaan, die is meestal iets goedkoper. De tussenstop in Singapore is geen ramp...je zou zelfs kunnen overwegen om 2/3 dagen in Singapore te verblijven (superstad, als je van mooie metropolen houdt)...

Een rondreis is inderdaad vrij prijzig. Het voordeel is dat je zelf nauwelijks nog wat hoeft te regelen. Het nadeel wat mij betreft is dat je daarentegen ook 'vast' zit aan de planning. Verder ben ik al helemaal geen fan om met 20 andere toeristen (voor langere tijd) op te trekken. Lekker zelf regelen vinden wij het leukst...
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor milyenu » Wo 21 Maart 2007 17:16

Hoi,

Bedankt voor je snelle bericht en ideëen ;)
Locaties genoteerd en zal de komende tijd lekker gaan googlen, altijd leuk!
milyenu
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Wo 21 Maart 2007 17:26

Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen