Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Op reis in Maleisie met kleine kinderen

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Op reis in Maleisie met kleine kinderen

Berichtdoor marleen » Di 06 Maart 2007 15:18

Eind maart vertrekken we voor 6 weken naar Maleisie (schiereiland)met onze 2 kinderen, 1 en 3 jaar oud. Ik heb een flink aantal vragen, waar jullie wellicht antwoord op weten:

- kan ik autohuur voordeliger ter plekke regelen, of vanuit Nederland
- ik heb begrepen dat de hoge luchtvochtigheid er voor zorgt dat het erg warm aanvoelt in maleisie, is dat ook zo aan de stranden?
- zijn er in heel Maleisie grote supermarkten (en zo ja, op iedere hoek van de straat, of aan de buitenrand van de stad?)
- is het assortiment in de supermarkten groot (zijn aanmaaklimonade, melk, crackers etc. goed verkrijgbaar)?
- is in de grote hotels ontbijt te krijgen met (wit)brood en bijv. jam?
- zijn de zwembaden over het algemeen genomen redelijk schoon (ervaring uit India is dat er wel een zwembad is, zonder water of met bruin water enzo)?
- kan je snorkelspullen voor volwassenen makkelijk kopen, tegen redelijke prijzen, of is het verstandiger dit zelf mee te nemen?
- zijn de reguliere speelgoeddingen zoals playmobil, lego, klei etc in warenhuizen te koop?
- is het makkelijk om in Kuala Lumpur een babybedje te kopen en een buggy, en zijn dit vergelijkbnare prijzen met Nederland?
- wat zijn aanraders om te doen met kleine kinderen? Zijn de dierentuinen de moeite van het bezichtigen waard?

Nou, een hele lijst met vragen, wellicht kan iemand mij helpen. Alvast bedankt,
Marleen
marleen
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Di 06 Maart 2007 16:20

- Het ligt eraan waar je de auto wilt huren/ophalen. Meestal kom je toch wel uit bij de betrouwbare bedrijven (en dat zijn ook vaak de int. bekende bedrijven). Via Hertz en Avis kun je bij een locatie in Maleisie al vooraf vanuit Nederland een auto reserveren. Of het heel veel scheelt weet ik niet, maar het huren van een auto in Maleisie is doorgaans vrij prijzig (als je het afzet tegen de andere vervoersmiddelen aldaar).

- Ik vind het met 30 graden in Nederland een stuk warmer dan in Maleisie. Meestal ben je al snel aan de warmte gewend. Bij de meeste eilanden is het vaak wel wat koeler omdat er altijd wel een windje waait. Smeer jezelf en de kids wel goed in, want je verbrand er erg snel.

- In kleine dorpjes heb je kleine supermarkten. In grote steden en toeristische gebieden heb je grote supermarkten. Het ligt eraan waar je naartoe gaat in Maleisie. Op Borneo kom je in de binnenlanden nauwelijks tot geen supermarkten tegen. Op eilanden als Penang of Langkawi heb je supermarkten in de meeste dorpen en steden. Op Langkawi vaak kleine winkeltjes met waren.

- Er is bij elk hotel gewoon wit brood bij het ontbijt. Ik heb het ook zelden meegemaakt dat er geen jam etc aanwezig is. Voor de zekerheid zou je misschien wat vanuit Nederland mee kunnen nemen, zodat de kinderen in ieder geval nooit rijst etc als ontbijt hebben :)

- Wij zitten meestal in hotels/resorts tussen 3 en 5 (Maleise) sterren. Hier wordt altijd erg veel aandacht besteedt aan de hygiene en ik heb nog nooit een smerig zwembad gezien. Nogmaals, het ligt eraan waar je verblijft. Wanneer je in een 0 sterren locatie verblijft, voor minder dan 5 euro per nacht, dan moet je niet vreemd opkijken dat e.e.a. misschien niet zo schoon is.

- Snorkelspullen kun je (op de plekken waar je kunt snorkelen) altijd voor een prikkie huren. Dit is handiger dan meenemen, want je neemt anders onnodig veel kilo's mee het vliegtuig in. Wij huurden op Perhentian voor 10RM per dag een snorkelset (omg. zo'n 2,5 euro per dag dus).

- In Kuala Lumpur en op Penang heb je veel moderne en zeer luxe shopping malls. Hier kun je van alles en nog wat kopen, ook speelgoed voor kinderen. In de rustige gebieden heb je geen malls, en ook geen speelgoedwinkels.

- Ik heb geen kinderen en heb ook weinig ervaring met specifieke kinderartikelen, maar volgens mij is het in Maleisie wel goedkoper. Ik kan me herinneren dat er in de mall Midvalley Megamall (in Kuala Lumpur) een grote babywinkel is, waar ze onder andere van die luxe kinderwagens etc verkopen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het goedkoper is in Maleisie (juist omdat ik ooit begreep dat het hier in Nederland extreem duur is).

- Veel leuke attracties zijn ook erg leuk voor kinderen. Ik weet dat er in Kuala Lumpur een pretpark binnen een grote shopping mall is, Cosmo's World. Hier heb je ook attracties voor hele kleine kinderen. Wij zijn zelf nog nooit naar de dierentuin geweest (kan in Nederland ook), maar gaan wel regelmatig wandelen in Botanische tuinen etc...daar heb je ook veel mooie dieren rondlopen. Ook zijn attracties als de Canopy Walk, of zo'n leuke kabelbaan misschien wel de moeite waard. Kijk echter wel uit in de hitte....en zorg altijd voor voldoende zonnebrand, water en Deet.....

Ik weet niet helemaal waar jullie allemaal precies naartoe gaan...als je dat nog even laat weten, dan kan ik nog even verder en beter nadenken over wat leuk is voor de kids....
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor marleen » Di 06 Maart 2007 19:57

Dank je voor je uitgebreide antwoorden. Auto heb ik inmiddels gereserveerd, snorkelspullen gaan we huren, scheelt inderdaad ruimte.

Voorlopige reisschema ziet er zo uit:
Kuala Lumpur, Taman Negara, Cameron, Penang, Kota Bharu, Perhentian, Melaka en weer terug naar Kuala Lumpur.

Tips hoor ik natuurlijk graag.

Bedankt alvast,
Marleen
marleen
Nieuw lid

Terug naar Vakantie met kinderen