Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Streetfood veilig voor kids?

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Streetfood veilig voor kids?

Berichtdoor CurlyGirly » Wo 17 Juni 2015 12:17

Goedemiddag allemaal,

Ook al duurt het nog wel even voordat wij naar Maleisie gaan, ik ben mezelf nu al aan het verheugen op al het lekkere eten daar. Online heb ik al zoveel gelezen en gezien en ik kan echt niet wachten. Zelf geef ik de voorkeur aan buiten eten bij de hakwerstalletjes maar ik vraag me af of dit ook kan met kleine kindjes? Onze zoon is 2jr als wij in Maleisie zijn en ik hoor echt van iedereen dat ik echt moet oppassen met streetfood. Wie heeft hier ervaring mee? Kunnen wij gewoon buiten eten met de kleine of is het beter om naar een restaurant te gaan. Ik hoor het graag :)
CurlyGirly
Toerist

Re: Streetfood veilig voor kids?

Berichtdoor David » Wo 17 Juni 2015 14:56

Het eten is wat mij betreft de grote toeristische attractie van Maleisië en zeker de streetfood is te gek.
Ik denk je gewoon je gezond verstand moet gebruiken. Dit geldt voor wat je kindje eet, maar net zo goed voor jezelf. Eet bij stalletjes waar veel locals komen en eet de specialilteit. Meestal verkopen ze maar 1 of 2 dingen en die verkopen ze zo snel dat ze bijna niet de tijd krijgen om te bederven. Maar kijk ook welke indruk de stal op je maakt. Als er niemand komt heeft dat vaak een reden, maar daarentegen, als er een lange rij locals staat is het eten vaak heel goed en moet je het dus zeker proberen en kun je het vast ook wel aan je kindje geven. Ik ben vier keer in Maleisië geweest en eet heel veel streetfood en heb werkelijk nog nooit problemen gehad. Daarbij kan het in een restaurant ook fout gaan. Op straat kun je het tenminste zelf nog volgen. ;)

Veel plezier en eet smakelijk.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor CurlyGirly » Wo 17 Juni 2015 16:10

Bedankt David!

Ik zal idd goed kijken hoe schoon het eruit ziet en of het druk is.
CurlyGirly
Toerist

Berichtdoor Ilya » Wo 17 Juni 2015 18:39

Er is qua hygiene geen groot verschil tussen straateten en het eten in restaurants. Je zou kunnen stellen dat je aan de straat tenminste kunt zien wat ze maken.

Helemaal risicoloos is het nooit, vooral niet omdat de Nederlandse maag vaak niet zoveel kan hebben (dit in combinatie met het compleet andere klimaat en veel drukkere dagen).

Ik zou zeker alert zijn. Wij gaan eerdaags voor de eerste keer met onze dochter van dan 18 mnd die kant op. We kennen het land goed dus weten we precies waar we wel en niet met haar willen eten. Verder zijn we alledrie gek op sushi, dus dat zullen we er vooral veel eten. Bij de luxere resorts en de luxere restaurants zou ik mij niet snel zorgen maken. Verschil tussen lokale restaurants en foodcourts is er nauwelijks. Misschien als je bv sate besteld vragen of hij het er extra lang op wil laten liggen. Verder zijn dingen als nasi of bami in zo'n grote wok vaak wel prima te doen (wat David zegt wat dat betreft).

Verder kun je nog een buiktyfus vaccin overwegen, hoewel ik niet weet of dit ook aan kleine kinderen gegeven wordt. Ook moet je altijd ORS meenemen, en dus een fles mineraalwater als je uit eten gaat. Verder nemen wij tzt zelf altijd wat eten mee mochten we het toch niet vertrouwen. Denk aan rijstewafels, een boterham, wat cruesli etc. We nemen ook een kleine eierkoker/stomer mee waar we makkelijk in de hotelkamer wat groente kunnen stomen. In zo'n klein action bakje en dan mee naar het foodcourt...dan weten we tenminste zeker dat zij ook lekker te eten heeft (zie het als een plan B) :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor CurlyGirly » Zo 21 Juni 2015 11:35

Bedankt voor de tips Ilja :)

Eet jouw dochter nu alles al of zijn er bepaalde dingen die ze niet eet? Wat zijn de foodcourts precies? Ik denk dan aan een stukje in een shoppingmall waar allemaal restaurantjes zijn of heb ik het nu mis. Is dat eten ongeveer hetzelfde als het eten op straat? Ik dacht dat omdat je daar de bekendere namen had zoals bijv de mac dat je er dan veilig kon eten.

Buiktyfus vaccin moet ik nog even informeren want hij is net geen 2 als we weggaan. De minimum leeftijd ligt op 2 jaar las ik.

Die groentestomer is ook een goeie. Misschien dat ik dat ook wel ga doen :)
CurlyGirly
Toerist

Berichtdoor Ilya » Zo 21 Juni 2015 14:03

We hebben geluk dat onze dochter werkelijk alles eet.

Met foodcourts bedoel ik inderdaad de eetverdieping in shopping malls (met lokaal eten), maar ook de foodcourts in de buitenwijken van Kuala Lumpur (en bv op Penang etc). Dit is vaak wel erg lokaal.

Natuurlijk heb je fastfood ketens en ook andere westerse restaurants...daar kun je altijd nog terecht mocht je het echt niet vertrouwen. Alleen is dit toch Maleisie en niet Nederland...ook bij ogenschijnlijk veilige plekken loop je een klein risico.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen