Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

West-Maleisie met kind 1 jaar sept/okt

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

West-Maleisie met kind 1 jaar sept/okt

Berichtdoor LeenJ » Za 14 Maart 2015 14:38

Hoi allemaal,

Wij reizen van 21 sept t/m 13 oktober naar Maleisie met ons 1 jarig zoontje. We zijn 2 jaar geleden met z'n 2en in Thailand geweest en dit beviel ons heel erg goed. Nu willen we graag een keer met z'n 3en naar Azie en het is Maleisie geworden! :-)

De vliegtickets hebben we inmiddels geboekt en nu de rest nog, ik ben deze site al lekker aan het bestuderen maar hoor natuurlijk ook graag persoonlijke verhalen en tips.

Ik heb een globaal reisplan op dit moment:
-3 nachten KL, daarna auto huren
-Lake Kenyir, hoe lang doe je er ongeveer over vanuit KL of is het verstandig om een hotelovernachting te boeken?
-Cameron Highlights
-Bukit Merah park
-Auto inleveren in Penang
-Verblijven in Penang
-Boot naar Langkawi en vanuit daar meteen door naar Koh Lipe, Thailand. Hoe lang zijn we dan ongeveer onderweg? Het moet natuurlijk wel te doen zijn met ons zoontje. Of is het verstandig om eerst in Langkawi te blijven?
-Terug naar Langkawi en daar nog een aantal nachten blijven.
-Met vliegtuig terug naar KL, daar de laatste nacht doorbrengen.

Is dit een mooi reisplan of zouden jullie nog andere plekken bezoeken of juist dingen weg laten?
Ook tips wat betreft goede hotels zijn welkom!

Ik hoor het graag.

Groet, Marleen
LeenJ
Nieuw lid

Re: West-Maleisie met kind 1 jaar sept/okt

Berichtdoor Ilya » Di 17 Maart 2015 19:40

Kenyir kan in 1 dag vanuit KL. Onderweg is er niet veel leuks om te stoppen; hoewel Cherating e.o. best leuk is. Ik lees dat je daarna naar Cameron Highlands wilt? Dat kan ook vanaf Kenyir, er loopt een soort provinciale weg ten noorden van het merenstelsel helemaal naar Cameron Highlands. Leuke trip, maar niet bijster interessant qua stops onderweg. Ik denk dat je over KL -> Kenyir zo'n 6,5 uur max doet bij normaal verkeer/weer. Over Kenyir -> Cameron Highlands zo'n 5 uur als alles meezit (sneller kan ook als je weinig stopt en geen langzaam verkeer hebt).

Volgens mij gaat er 1x per dag op een vaste tijd een boot naar Koh Lipe. Echter, je moet even goed nagaan of het eiland tegen die tijd al 'open' is. Ik denk het wel, want meestal moet het daar begin oktober wel allemaal opengaan. Als je bij Jetty Point aankomt, moet je nog wel even het eiland over (40min). Ik zou wellicht zelf een nachtje Langkawi overwegen (of meerdere, want het is een schitterend eiland) en dan er tussendoor naar Koh Lipe voor bv 4D/3N. Dan kun je gewoon ter plekke de boottickets kopen. Je zou even kunnen zoeken of er inmiddels al een mogelijkheid is tickets vooraf online te kopen.

Ik zou het zelf zo houden en niet teveel doen verder. Nu is het KL -> Kenyir -> Cameron Highlands -> Penang -> Langkawi/Koh Lipe -> KL

Dat klinkt als een prima reis....
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor David » Wo 18 Maart 2015 07:56

Houd er overigens wel rekening mee dat het Offerfeest rond 23 september zal zijn. De wegen vanuit KL zitten dan bomvol waardoor de reistijd soms zelfs kan verdubbelen.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor LeenJ » Do 19 Maart 2015 20:55

Bedankt voor jullie reacties! Mij lijkt het ook een leuk en goed reisplan dus hier ga ik mee aan de slag.
We willen op 25 sept vertrekken vanuit KL, wellicht dat het dan verstandig is om toch ergens te overnachten onderweg naar Lake Kenyir ivm het offerfeest.

Daarnaast gaan we vanuit Penang toch eerst maar naar Langkawi voor een nacht of 2 en daarna naar Koh Lipe, dit geeft toch iets meer rust voor de kleine. We kunnen dan ook uitzoeken hoelaat de boot naar Koh Lipe vertrekt.

Iemand nog hotel tips?
LeenJ
Nieuw lid

Berichtdoor David » Za 21 Maart 2015 10:02

Als je de 25e uit KL vertrekt zal de drukte waarschijnlijk al over zijn. Iedereen wil graag immers voor het offerfeest bij hun families zijn. Ik verwacht dus dat je gewoon op één dag Lake Kenyir zal kunnen bereiken.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Terug naar Vakantie met kinderen