Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Maleisie en Borneo in juni met een 1 jarige

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Maleisie en Borneo in juni met een 1 jarige

Berichtdoor Farjo » Do 26 Februari 2015 21:29

Hallo,

Ook wij maken een reis naar Maleisie en Borneo in juni met een 1 jarige. Ons reisplan is als volgt:

Penang 4 nachten
Vanaf Penang met huurauto naar Cameron Highlands
Cameron Highlands 2 nachten
Kuala Lumpur 1 nacht, dan vliegen naar Sandakan
Sandakan 6 nachten (hier de excursie Turtle Island, Sepilok en Abai)
Kota Kinabalu 5 nachten
Kuala Lumpur 1 nacht, dan terug naar NL.

We twijfelen er nog aan of we te lang in Sandakan zitten. Want de genoemde excursie is 3 dagen/2 nachten. Is het nog een optie om naar Lankayan te gaan, voordat we naar Kota Kinabalu vertrekken?

Benieuwd naar jullie reacties.

groeten Farjo
Farjo
Nieuw lid

Re: Maleisie en Borneo in juni met een 1 jarige

Berichtdoor Ilya » Ma 02 Maart 2015 13:21

Hoi,

Ik heb het bericht even gesplitst en er een nieuw onderwerp bij gezet :)

De vraag is wat jullie 5 dagen in KK gaan doen. Op zich kun je dit verblijf misschien nog wat inkorten. Als je echter aan het einde nog aan het strand wilt verblijven, kun je misschien beter vanaf Kuala Lumpur naar KK vliegen voor dat deel, en dan daarna van KK naar Sandakan en dan afsluiten met Lankayan. Weet wel dat het resort op Lankayan vrij prijzig is.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Farjo » Ma 02 Maart 2015 15:56

Hoi Ilya,

Tsja...wat we 5 dagen in KK gaan doen..geen idee nog eigenlijk ;-) Er schijnen leuke eilandjes voor de kust te liggen. Verder beetje stadje bekijken en misschien nog een excursie.

Ons eerste plan was om op Borneo ook nog naar Kuching te gaan, naar Bako Nationaal Park. Maar we denken dat ons reistempo dan misschien te hoog ligt. Vandaar dat we Borneo beperken tot Sandakan en Kota Kinabalu. Hoeveel nachten zou jij maximaal adviseren in KK?

Misschien wel een goed idee inderdaad om eerst naar KK te gaan en dan Sandakan. En dan afsluiten op Lankayan. We hadden al gezien dat het wat duurder is inderdaad. Is de boottocht hier naar toe wel te doen? Hopelijk niet op een klein speedbootje?

groetjes farjo
Farjo
Nieuw lid

Berichtdoor Farjo » Di 03 Maart 2015 15:55

p.s. ik kom erachter dat kinderen onder de drie jaar niet op Lankayan mogen verblijven..En inderdaad wel ERG duur ;-)

Zijn de eilanden voor KK een goed alternatief?

En is onze reisroute een beetje logisch, of handiger om dat stukje met autohuur niet aan begin maar aan eind te doen?

groetjes Farjo
Farjo
Nieuw lid

Berichtdoor David » Ma 09 Maart 2015 11:16

Er liggen leuke eilandjes voor de kust van KK, maar ik had dat, ik kan natuurlijk alleen uit eigen ervaring spreken, na één dag wel gezien. Ik denk dat 2 nachten in KK wel genoeg is. Je moet er trouwens wel de Filipino Market bezoeken. Je kunt er namelijk heerlijk eten. ;)
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Vr 13 Maart 2015 07:37

Ja...ik denk dat David wel een punt heeft. Bij wat oudere kinderen zou je nog kunnen raften in de omgeving, of de North Borneo Railway kunnen overwegen. Mooie attracties. Ook is een dagtocht naar Kinabalu National Park het overwegen waard. Je kunt ook mooi duiken en snorkelen bij Manatanani, een eiland op een uurtje varen van KK.

Als het alleen om KK en de directe omgeving gaat, zou ik misschien van 5 3 of 2 dagen maken en wat anders eraan plakken.

Ik vind het jammer dat kinderen onder drie niet 'mogen'...blijkbaar verpest een klein kind het bountygehalte voor de rest?? :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen