Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

voor het eerst naar maleisie met 2 kinderen 1,5en 4 jaar

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

voor het eerst naar maleisie met 2 kinderen 1,5en 4 jaar

Berichtdoor mounir » Wo 03 Juli 2013 23:05

beste reizigers,

Ik wilde vorig jaar al gaan maar vond het iets te spannend met mij new born child haha en nu ze op weg is naar 2 jaar denk ik dat het wel moet lukken.

Ik wil alleen wat advies, tips en dergelijke alles is mooi meegenomen :D

Ik wil ergens tussen oktober 2013 en en begin februari 2014 gaan reizen en wil dus weten welke maand aan te raden is. Ohja ik wil ongeveer 15 dagen op vakantie.

Ik heb niet echt een schema, maar meer locaties die mij tot nu toe het meest aanspreken:
- Kuala lumpur
- Penang
- Langkawi
ik verblijf alleen aan de west-zijde van het eiland.

Ik wil dus weten of deze 3 locaties voldoende zijn of wil iemand mij aanraden nog een stad bij te voegen???

ik reis dus samen met mijn vrouw en 2 kinderen ( 1,5 en 4 ) wij willen zowel het stadsleven mee maken en lekker chillen op het strand dus ook beetje rust

Lijkt me heerlijk om te shoppen, drukte en cultuur, mooie dingen zien, heerlijk eten, lekker natuur strand en rust mee te maken.

Alle tips zijn welkom en iedereen alvast bedankt
mounir
Nieuw lid

Re: voor het eerst naar maleisie met 2 kinderen 1,5en 4 jaar

Berichtdoor Ilya » Do 04 Juli 2013 07:22

Ik zou met 15 dagen en 2 kids dit reisplan aanhouden zonder extra 'stops'. Eventueel kun je nog een tripje naar de vuurvliegjes en/of Kuala Gandah olifantenopvang (kan vanuit KL) overwegen. Langkawi en Penang zijn mooi genoeg om in rustig tempo in bv 4/5 nachten te verkennen. Veel doen het korter, maar de meesten daarvan hebben achteraf spijt :).

Als je het huren van een auto prima vindt, kun je eventueel vanaf Penang zelf naar KL terug rijden, en onderweg nog Bukit Merah, Cameron Highlands aandoen.

De dingend die je omschrijft zijn in ieder geval allemaal mogelijk. Shoppen en cultuur/eten heb je namelijk naast in KL ook op Penang. Langkawi is meer voor de stranden, natuur en rust...

Als je in die reisperiode gaat, kun je ook eventueel nog een tripje per boot naar Thailand (naar Koh Lipe vanaf Langkawi) overwegen, dan kun je ook nog een bountyeiland meemaken.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor mounir » Vr 05 Juli 2013 22:50

thnx

fijn om te weten allemaal
ik ga jou tip zeker overwegen,,,,,,,,,een bounty eiland heb ik altijdwillen zien
kan je vanaf het eiland in thailang terug vliegen naar KL?
mounir
Nieuw lid

Berichtdoor mounir » Vr 05 Juli 2013 22:56

waar op koh lipe kan je het beste verblijven voor het bounty gevoel
mounir
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Za 06 Juli 2013 07:58

Koh Lipe is piepklein en alleen per boot te bereiken. Je zult er vanaf Langkawi naartoe moeten, en ook weer terug op dezelfde wijze. Gooi Koh Lipe maar in Google Afbeeldingen. Verder zou ik op de sites over het eiland even meer informatie nalezen. Het hele eiland is 'bounty', maar west en oost het meest rustig (zuid ligt de haven; en daar is het wat drukker met de wat meer betaalbare/goedkope budget plekjes).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor eevandees » Za 06 Juli 2013 08:49

Wij zijn in april teruggekomen van een sabbatical mèt onze kinderen van toen net 3 en bijna 4 en hebben ook Koh Lipe en Maleisië aangedaan. Check ons blog maar eens, www.daarheenenweerterug.nl. Daar vind je ook regelmatig de namen van onze accommodaties, mocht je daar behoefte aan hebben. Ben het helemaal eens met Ilya: je plan ziet er prima uit.

Wij hebben er voor gekozen met een huurauto vanaf Penang via de Cameron Highlands naar KL te gaan. Prima bevallen! Gehuurd bij Hawk.

Op Koh Lipe zaten we op het Green View Beach Resort. Echt rieten hutjes, pal op het strand. Erg leuk. Ook leuk (met zwembad) is iets daarnaast, dat heet Z Touch. Je bent met de speedboot zo op Koh Lipe - megaleuk voor met name je oudste want het gaat als een speer. Zwemvesten zijn aan boord. Het zand is echt spierwit en zo zacht als poedersuiker. Paradijselijk. Langkawi vonden wij daarna iets minder mooi, maar nog steeds lekker.

Geniet ervan!

Groet,
Edith
eevandees
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Za 06 Juli 2013 08:56

Ja..dat is een nadeel :)....Langkawi is op zich al adembenemend mooi, maar je mist toch dat kraakheldere water en mooie witte strand :)....
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor mounir » Za 06 Juli 2013 18:54

dat klinkt allemaal veelbelovend, ik kan niet wachten.
ik vroeg me vooral af of het mogelijk was om met een kind te reizen per boot aangezien ik mijn kinderwagen/buggy overal mee neem voor mijn kindje van bijna 2 maar ik hoor dus dat dat gewoon mogelijk is

thnx voor de comments

en ik ga zeker kijken op je blog
mounir
Nieuw lid

Berichtdoor eevandees » Ma 08 Juli 2013 08:38

Als je vanaf Langkawi naar Koh Lipe gaat zou ik je buggy op Langkawi achterlaten. Je kunt er werkelijk niets mee in het mulle zand. Neem je kleintje lekker op de arm, het eiland is toch niet groot.

Succes met je voorbereidingen en voorpret!
eevandees
Nieuw lid

Berichtdoor Willem GR » Ma 22 Juli 2013 12:26

Beste Mourin,

Ik heb de berichten in dit forum even doorgelezen. En zie dat je een tip krijgt voor Koh Lipe. Het toeval wil dat wij daar in December/Januari dit jaar ook naartoe gaan met onze 3 kinderen (die zijn 14mnd, 4 & 7 jaar oud). Mijn broer woont zelf op Koh Lipe, en zijn vriendin is daar manager van een resort. Dit resort ligt aan de "rustige" kant van het eiland, en is erg relaxed met kinderen.

Ik zou je dan ook willen aanraden om een te kijken op: http://www.lipebeachresort.com/ .

Wij reizen zelf vanaf Langkawi met de boot naar Koh Lipe (is ongeveer 45 - 60 min).

Veel plezier met de voorbereidingen van jullie reis. En wie weet heb je wat aan bovenstaande tip..

Vriendelijke groet,
--
Willem
Willem GR
Nieuw lid

Berichtdoor mounir » Do 25 Juli 2013 02:56

beste willem

ik heb eens gekeken op de site en het ziet er veelbelovend uit ik ga er zeker rekening mee houden.
Vooral de beachfront bungelow ziet er super uit.

Mag ik je misschien vragen hoe jou reisschema eruit ziet......
Misschien heb ik er wat aan

gr mounir
mounir
Nieuw lid

Berichtdoor sanna » Do 01 Augustus 2013 12:29

Hallo,
Wij hebben de reis vorig jaar september gedaan met onze kids van toen 1.5 en 4,5 jaar oud. Dit is vrij goed bevallen. Ik zeg vrij goed omdat ik met de jongste toch wat kleine problemen had (aan de diarree, veel gehuild tijdens de heenreis) maar over het algemeen is het best goed gegaan moet ik zeggen. De oudste praat nog steeds over die vakantie. De aapjes die ze heeft gezien enz enz

Onze reisschema was als volgt;

KL-3 nachten
Langkawi-3 nachten
Penang-5 nachten
Singapore-3 nachten
KL-3 nachten

Alles met het vliegtuig gedaan ging lekker snel allemaal

Al met al was het een fantastische reis wel veel in en uitpakken maar goed we hebben wel veel gezien en gedaan!

Succes met de voorbereidingen
sanna
Toerist

Berichtdoor Ilya » Do 01 Augustus 2013 12:58

Had de diarree met het eten te maken, of gewoon met het totaal verschillende klimaat (waar zelfs volwassen reizigers vaak lang aan moeten wennen)?

Wel tof om te horen dat jullie het met kleine kids erg tof hebben gehad. Leuk reisplan ook, niet te avontuurlijk, maar toch erg toffe bestemmingen!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor sanna » Vr 02 Augustus 2013 10:09

De diarree begon pas na 1 week ongeveer. Ik denk persoonlijk niet dat het door het eten kwam maar door het zwembadwater wat zij toch iedere keer inslikte. En dat was behoorlijk wat iedere keer. Ze was er niet doodziek van ofzo en het was niet zo dat alles wat ze at er weer uitkwam. In NL bleek dus na een bezoek aan de dokter dat het toch een parasiet was (geen kwaadaardige). Volgens de dokter komen die ook gewoon in NL voor.

Ja het was zeker een leuke reis. En hopelijk HOPELIJk wordt het volgend jaar indonesie!!!!
sanna
Toerist

Berichtdoor Ilya » Vr 02 Augustus 2013 11:12

Ah ok. Gelukkig niet ernstigs. Fijn.
Alvast veel voorpret gewenst als het inderdaad Indonesie wordt. Wellicht heb je hier wat aan tegen die tijd: http://www.reisvormen.nl/indonesie
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Volgende

Terug naar Vakantie met kinderen