[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace_callback(): Requires argument 2, '(!empty($user->lang['$1'])) ? $user->lang['$1'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', '$1')))', to be a valid callback
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace_callback(): Requires argument 2, '(!empty($user->lang['$1'])) ? $user->lang['$1'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', '$1')))', to be a valid callback
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4765: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4766: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Bekijk onderwerp - vakantie Maleisie met kind 23 maanden | Veelzijdig Maleisie Community Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

vakantie Maleisie met kind 23 maanden

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

vakantie Maleisie met kind 23 maanden

Berichtdoor DianadeB » Wo 13 Februari 2013 12:16

Hoi,

Wij zijn druk bezig met het plannen van onze vakantie naar Maleisië. Samen met mijn man en onze zoon van dan 23 maanden.

Nu hebben wij het volgende voor ogen:
vertrek 24 juli Düsseldorf - KL
25 juli t/m 28 juli KL - hotel Furana Bintang Bukit
28 juli t/m 30 juli Melaka - Holiday Inn
30 juli t/m 1 augustus Cameron Highlands - Strawberry Park Resort
1 augustus t/m 6 augustus Langkawi - Rebak Island Resort
6 augustus t/m 8 augustus Istana Kuala Lumpur City

We gaan geen auto huren, aangezien we daar allebei niet zo'n held in zijn, rijden in een vreemd land. Wat is aan te raden? Kan ik deze transfers wel vanuit hier bv al regelen? Of is het prima te doen vanuit daar? En wat denk je van deze route? Realistisch of moeten we iets achterwege laten? Iemand ervaring met de hotels?

Het enige minpunt is onze vlucht. Aangezien we veel te laat zijn met boeken, betaal je nu de jackpot voor een vlucht. Een rechtstreekse vlucht kost 2600 euro. Een vlucht met Emirates kost 1700 euro, maar dan heb je een stop in Dubai (waar je op de heenweg ongeveer 5 uur moet wachten, waar je ongeveer om half 6 aankomt plaatselijke tijd). Het scheelt wel 1000 euro, maar misschien is het voor onze zoon beter om de rechtstreekse vlucht te nemen.

Hopelijk kan iemand mij wat verder helpen!
DianadeB
Nieuw lid

Re: vakantie Maleisië met kind 23 maanden

Berichtdoor Roan » Wo 13 Februari 2013 14:29

qua prijs heb ik het volgende gevonden: zie bijlage 1 hieronder (klik voor vergroting).

Dit is vanaf Amsterdam met KLM, rechtstreekse vlucht, zou je dit vanaf Dusseldorf doen en dan via Amsterdam reizen, scheelt dit ongeveer 250 euro in totaal

Wat betreft vliegen met Emirates kan ik je vertellen als je op de site van hun kijkt en dan vluchten zoekt je heel erg veel verschillende opties hebt qua vliegtijden: zie bijlage 2 hieronder (klik voor vergroting).

Keuze genoeg, maar ik kan me voorstellen dat je misschien geen tussenlanding wil maken..
Het verstandigste is dat je bij skyscanner een email notificatie krijgt (1 per dag) met de prijsverschillen, het verschilt echt per dag, zelfs per uur.. Ik heb gelezen dat dinsdagmorgen de beste keus is, omdat de maatschappijen dan weer nieuwe vluchten beschikbaar maken/hebben/boeken

voor Maleisie zelf zal Ilya wel antwoorden :)
Bijlagen
Screenshot2013-02-13at22056PM_zpsb45196ee.png
Bijlage 1
dus-kl_zps67ba3ecd.png
Bijlage 2
Roan
Maleisiefiel

Berichtdoor Sambaan » Wo 13 Februari 2013 20:49

Ik heb van het weekend een vlucht geboekt voor de zomervakantie ook voor 3 personen. We vliegen eerst van Schiphol naar Frankfurt (in de ochtend) en daarna door (begin van de middag) met Malaysia naar KL. De tussenstop is slechts 1,5 uur. Met een kind van 23 maanden zou ik een eigen stoel voor het kind overwegen, maar wellicht heb je dat ook gedaan. Deze vlucht was goedkoper dan rechtstreeks vanaf Schiphol.

Wij gaan wel zelf rijden en dat is prima te doen in Maleisië. Ook zijn er voldoende mogelijkheden met het openbaar vervoer, maar daar kan ik je niet zoveel over vertellen.

Jullie route lijkt me te doen. Alleen van Melakka naar Cameron Highlands is een flinke tocht. Met een huurauto doe je er al snel een uur of 5 over volgens mij. Misschien Melakka inruilen voor iets anders? Wij hebben bijv. Ipoh en Bukit Merah op het oog. En misschien vanaf Langkawi terugvliegen naar KL en niet de laatste dagen ook in KL verblijven. Zomaar wat ideetjes. Veel plezier met het plannen, zit er zelf ook nog midden in.
Sambaan
Ervaren Toerist

Berichtdoor DianadeB » Do 14 Februari 2013 13:10

Dank je voor jullie reacties!

Ik ben eens gaan kijken op de site van Skyscanner, nu kom ik de volgende vlucht tegen:

https://www.ebookers.nl/book/bookingpath?execution=e1s1

Hmm, ik weet niet of jullie dan de desbetreffende vlucht zien? Heb nl. geen idee hoe ik een bijlage kan toevoegen.

Vertrek ma 22 juli 19:15 Amsterdam-Schiphol airport (AMS)
Overstap 1 19:30 Londen , Verenigd Koninkrijk Heathrow Airport (LHR) Terminal 5

Wijzig luchtvaartmaatschappij. Tijd tussen de vluchten: 2u 30min
British Airways 441
Economy Airbus A321
1u 15min
Maaltijd: Snack

Vertrek 22:00 Londen , Verenigd Koninkrijk Heathrow Airport (LHR) Terminal 4
Aankomst 17:35 Kuala Lumpur , Maleisië Kuala Lumpur Int'l airport (KUL) Terminal M Malaysia Airlines 1
Economy Airbus A380
12u 35min
Maaltijd: Bijbehorende maaltijden en dranken

Nu stap je over van vliegtuigmaatschappij, is dat een risico? Wat nu als onze vlucht vertraging heeft? Deze vlucht kost 2000 euro.

Sambaan: Bedankt voor je advies. Wellicht moeten we dan maar niet gaan overnachten in Malaka. Ipoh heb ik ook over gelezen, is dat de moeite waard? Mijn idee was eigenlijk om vanuit Langkawi terug te vliegen naar KL en dan nog een paar dagen daar overnachten, alvorens we weer vertrekken naar Nederland. Maar aangezien we daar onze reis ook starten, is dat misschien teveel van het goede? (stiekem is mijn idee gewoon om nog de laatste dagen even goed te shoppen in KL, maar dat is natuurlijk niet noemenswaardig naar mijn man toe;-))

Ik ben heel benieuwd of iemand me iets meer kan vertellen over de mogelijkheden m.b.t. het openbaar vervoer. Of zouden jullie toch in overweging nemen om een huurauto te nemen?
DianadeB
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Do 14 Februari 2013 13:50

Ik zag laatst nog scherpe aanbiedingen van Malaysia Airlines (directe vlucht) langskomen, check hun 'Get the deal' pagina. Ik weet alleen niet of het nog geldig was (€649 retour).

Het plan is qua onderdelen prima. Ik zou zelf wel een auto huren, maar als dit niet lekker zit dan niet doen. Je hebt dan een goedkope optie en een dure optie. De bus is goedkoop, maar betekent langer reizen. Vanaf KL naar Malakka en terug kan dit in ieder geval prima. Vanaf KL vertrekken ook dagelijks bussen naar Cameron Highlands. Vanaf Cameron Highlands dagelijks naar Georgetown, Penang. Er rijdens tussen KL en Penang direct wat luxere bussen (Aeroline bv). Overigens duurt de trip vanaf Malakka naar Cameron Highlands met de bus wel iets langer dan 5 uur ben ik bang.....vanaf KL zo'n 3,5/4 uur, iets korter met de auto...

Vooraf regelen van de transfers is niet zomaar mogelijk. Je kunt wel bij autoverhuurbedrijven een auto inclusief chauffeur huren, maar dat is niet goedkoop. Verder heb je dan nog de taxi. Dure grap op de stukken die je wilt afleggen, vooral omdat een KL chauffeur ook de terugweg aan je zal doorberekenen.

Ik kan overigens niet inschatten of je bij een kind van 23 maanden al helemaal rekening moet houden met waar je naartoe gaat. In KL heb je in ieder geval Sunway Lagoon (zwemparadijs) en ook Kidzania (kinderparadijs). Verder is Langkawi natuurlijk een prachtbestemming. Malakka is met een kleintje misschien niet zo heel bijzonder, hoewel het stadje in het weekend (vooral 's avonds) erg gezellig is.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Re: vakantie Maleisie met kind 23 maanden

Berichtdoor CVZ » Do 14 Februari 2013 19:38

Hallo,

Wij vliegen ook met twee kinderen net 2 en net 4 van dusseldorf naar kuala lumpur met Emirates met een korte tussenstop van 1,5 uur en terug een tussenstop van 2,5 uur. Wij vonden dat goed te doen en het scheelt 800 euro met via Amsterdam vliegen. Voor ons maakt de reistijd naar het vliegveld dan niet veel uit en ik vond het een erg groot verschil. Voor een paar honderd euro verrschil zou ik liever rechtstreeks vliegen voor het gemak op een nachtvlucht, zodat de kleine kan slapen. Wij vliegen eind april. Wij doen een rondreis met combi van ov en vliegtuig en zelf rijden. We blijven eerst 5 nachten in KL om een beetje bij te komen van jet lag en wij zijn dol op steden. Daarna met bus of taxi naar Melaka drie nachten, terug naar KL voor de nachttrein met slaapcoupe prive naar Kota Bahru. Wij vinden dat leuk om mee te maken en hadden goede ervaringen in Thailand. Daarna gaan we naar de Perhentians eilanden en na vijf nachten nemen we een vliegtuig FIrefly naar Penang. Na vier nachten daar huren we een auto, vertrekken we naar CH voor twee nachten en gaan we naar KL, nachtje slapen en dan weer terug. Zoals je ziet van alles wat. Voor het laatste deel overwegen we nog een auto met chauffeur vanwege het rijden in KL en het toch een beetje raar vinden links te rijden. Ook is een huurauto met GPS en kinderzitjes voor een paar dagen niet heel veel goedkoper. Als iemand nog goede ideeen heeft voor de rit van Penang naar CH hoor ik het graag. Ik zit niet graag met twee kleine kinderen vijf uur in een bus.
Nog een tip voor de vlucht met kleintje, neem een deken mee voor in het vliegtuig voor op de grond tegen de kou en leg je kind daarop onder de vleigtuigdekentjes te slapen voor je eigen stoel als dat lukt.
Gr Caroline
CVZ
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Do 14 Februari 2013 21:56

Wat betreft CH naar Penang. Je kunt via Cameron Secrets een minibusje overwegen. Die rijden dagelijks tussen Georgetown (Chulia Street) en CH. Wie weet kun je wat extra betalen voor een prive busje. Of gewoon vooraf reserveren en hopen dat jullie de enige zijn en dan chauffeur vooraf RM50 extra beloven als hij rustig rijdt en minimaal 1 uur later op de bestemming aankomt dan gepland. Zelf rijden is overigens een peuleschil, vooral op dat traject. Bij Chulia Street vertrekt het minibusje vanaf een guesthouse met het woord 'Banana' erin. Ben de exacte naam even kwijt. Hier kun je eventueel ook wat regelen.

Mocht je aanvullende vragen hebben, dan raad ik je aan een eigen bericht te plaatsen :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Sambaan » Vr 15 Februari 2013 11:48

Ipoh en Melakka staan allebei op ons lijstje. In de omgeving van Ipoh zijn een aantal dingen die wij willen zien Een vorige keer zijn we alleen door Ipoh gereden, nu willen we er ook overnachten (The Roots, net buiten Ipoh) In Melakka is een en ander aan (Nederlandse) historie te zien, maar of een kleine van 23 maanden daar gelukkig van wordt weet ik niet (ligt aan het kind)

Kijk anders ook naar Bukit Merah. Ik wil mijn dochter (6 jaar) graag oerang oetangs laten zien, maar ik vind haar nog te jong voor Borneo. Er is ook een zwemparadijs, eco-park en kabelbaan. In KL is het wellicht ook leuk om naar de dierentuin, aquarium of vogelpark te gaan. Ik heb er wel gemengde gevoelens over, maar ik weet zeker dat ik haar er een groot plezier mee doe. We gaan trouwens ook naar Kuala Gandah (olifanten)

Wij kiezen voor een huurauto om flexibel te zijn. We gaan wel alle overnachtingen alvast vastleggen, vanwege het hoogseizoen. KL uitrijden is even spannend, maar goed te doen. Buiten KL kun je prima op je gemak rijden en heb je de kans om te stoppen waar je wilt. Ook prettig als de kleine even niet meer zo'n zin heeft.
Sambaan
Ervaren Toerist

Terug naar Vakantie met kinderen