Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Advies en tips voor reisschema

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Advies en tips voor reisschema

Berichtdoor LeoniePellen » Do 07 Februari 2013 22:20

Hallo iedereen,

Na een aantal jaren huizen met zwembaden te huren in Frankrijk gooien we dit jaar het roer volledig om en gaan we naar Maleisië! Tickets zijn inmiddels geboekt: Dusseldorf- KL - Dusseldorf, totaal 21 nachten. Wij en de kinderen (12 en 10 jaar) hebben er enorm veel zin in!

Eerst het plan gevat om op de bonnefooi te reizen (want dat doet toch iedereen?), maar de controlfreak in mij kreeg toch de overhand en heeft de wedstrijd in het gezin gewonnen. Ik denk dat we er als gezin echt een leukere vakantie door hebben....

Wij hebben al een aardig plannetje gemaakt, mede door de geweldige informatie die ik op deze website hebben kunnen vinden. Het was niet altijd even eenvoudig om de juiste route te bepalen, maar onderstaand schema (schema 3!) moet het dan toch gaan worden.

We slapen de eerste nacht in Kuala Lumpur buiten de stad, om zo gemakkelijk aansluiting te houden met de binnenlandse vlucht naar Langkawi. Kunnen jullie ons tips geven over onderstaand schema. Is het te doen zo met de kinderen? Zit er genoeg rust in?

[list=]Woensdag 31 juli Kuala Lumpur (1N Jawadene Suites)
Donderdag 1 augustus Kuala Lumpur – Langkawi (4N)
Vrijdag 2 augustus Langkawi (Beach Garden Resort?)
Zaterdag 3 augustus Langkawi
Zondag 4 augustus Langkawi
Maandag 5 augustus Langkawi - Penang (3N)
Dinsdag 6 augustus Penang (Noordin Mews)
Woensdag 7 augustus Penang
Donderdag 8 augustus Penang - Cameron Highlands (auto) (2N)
Vrijdag 9 augustus Cameron (Country Lodge)
Zaterdag 10 augustus Cameron – Belum (auto) (2N)
Zondag 11 augustus Belum (Belum Eco Resort)
Maandag 12 augustus Belum – Kota Bharu- Kapas (auto) (4N)
Dinsdag 13 augustus Kapas (Kapas Turtle Valley)
Woensdag 14 augustus Kapas
Donderdag 15 augustus Kapas
Vrijdag 16 augustus Kapas –Terrenganu – KL (vliegen) (2N)
Zaterdag 17 augustus Melaka
Zondag 18 augustus Melaka – Kuala Lumpur (3N)
Maandag 19 augustus Kuala Lumpur
Dinsdag 20 augustus Kuala Lumpur
Woensdag 21 augustus Naar huis[/list]

Het is nog niet gelukt om een vlucht te vinden van Terrenganu naar Melaka. Nu moeten we eerst naar Kuala Lumpur. Niet zo heel erg, maar liever direct naar Melaka. Kan dit echt niet?

Het hotel in Kuala Lumpur moeten we nog boeken. We denken aan Ambassador Row (centraal en toch met zwembad voor een leuke prijs). Ook een overnachting in Melaka moet nog worden geboekt. Vooralsnog staat alleen de eerste nacht echt vast (wat is vast?), de andere hotels zijn nog allemaal in optie.

We zijn benieuwd wat anderen vinden van ons schema en van onze keuzes voor de overnachtingen. Met welke ervaringen kunnen jullie ons op weg helpen?

Enorm bedankt! Groetjes, Leonie
LeoniePellen
Toerist

Re: Advies en tips voor reisschema

Berichtdoor JanW » Za 09 Februari 2013 07:15

Ziet er al een heel leuk reisplan uit!

Voor Melaka vind ik hotel Puri altijd heel leuk: http://www.puri.hotels.net.my/

Jan
Ik woon en werk sinds 1 april 2012 in Maleisië!
JanW
Maleisiefiel

Berichtdoor LeoniePellen » Zo 10 Februari 2013 11:30

Inmiddels een paar kleine wijzigingen, maar dan puur op de overnachtingen (zie hieronder). Wie kan ons vertellen of ze ervaringen hebben met deze hotels of B&B's?

31-jul-13 Kuala Lumpur in Jawadene Suites (1N)
1-aug-13 Kuala Lumpur - Langkawi in Berjaya Langkawi Resort (4N)
5-aug-13 Langkawi - Penang in Noordin Mews (3N)
8-aug-13 Penang - Cameron in Father's Guesthouse/Gerards (2N)
10-aug-13 Cameron Highlands - Belum in Belum Eco Resort (2N)
12-aug-13 Belum - Kota Bharu in Grand Riverview Hotel (1N)
13-aug-13 Khota Bharu -Kapas in Kapas Turtle Valley (4N)
17-aug-13 Kapas - Kuala Lumpur in Ambassador Row Suites (4N)
21-aug-13 Kuala Lumpur - naar huis

Verder hebben we besloten de reis naar Kapas te overnachten in Kota Bharu. Lees over het stadje niet heel veel goede dingen, maar het is puur een stopover.

Melaka gaan we maar niet vastleggen, maar vanuit KL bekijken of we daar nog energie voor hebben. Wel bedankt voor de tip!

Bedankt voor jullie reacties, alvast!
LeoniePellen
Toerist

Berichtdoor Ilya » Ma 11 Februari 2013 10:09

Hi Leonie,

Allereerst; zeker niet iedereen reist op de bonnefooi. Soms schelen prijzen namelijk niet echt, en er zijn ook gevallen dat het goedkoper en handiger is om zaken vooraf te regelen. Sommige populaire accommodatie bij bepaalde highlights zitten bv snel vol, terwijl er relatief weinig leuke alternatieven zijn. Genoeg redenen om soms zaken wel vooraf te regelen. Er zijn ook veel reizigers die een combi doen; bv aankomstdag op elke bestemming vastleggen en ter plekke zien wat men wil. Het kan allemaal :).

Ik vind het een fantastisch plan. Op alle bestemmingen die je bezoekt hebben jullie en de kids het vast erg tof. Qua afwisseling ziet het er ook goed uit. Je blijft overal lang genoeg dat ik het niet meteen als te druk zou willen bestempelen.

Omdat je een flink deel zelf met de auto aflegt, valt het ook wel mee met reizen. Die route is vrij rustig en relaxt, dus zal het wrs een leuke tocht tussen elke bestemming zijn. Het is misschien een beetje zonde om op bepaalde dagen een auto te hebben die je dan eigenlijk niet gebruikt. Aan de andere kant kun je er anders niet zo heel makkelijk komen. Ik neem aan dat jullie de auto voor Kapas inleveren?

Waar liggen die Jawadenen Suites eigenlijk? Vliegen jullie vanaf Subang (firefly) naar Langkawi toevallig?

Wat betreft je vraag over de vlucht naar Malakka. Malakka heeft een kleine luchthaven, die pas net weer echt in gebruik is genomen (vluchten tussen Malakka en Penang, als ik het goed heb). Je moet inderdaad vanaf Kuala Terengganu naar KLIA of LCCT vliegen. Daar vandaan kun je wel een taxi of bus naar Malakka nemen. Of je huurt nog een keer een auto en rijdt vanaf de airport naar Malakka, en later terug naar KL voor drop-off. Een auto is geen vereiste in Malakka, maar is wel handig om te hebben. Alternatief is de bus of duurdere taxi.

In je nieuwe opzet heb je al rekening gehouden met een optionele trip naar Malakka. Het stadje is leuk en zeker de moeite waard. Wellicht met huurauto vanaf KL, wel met minimaal 1 overnachting en dan het liefst in het weekend (is extra leuk vanwege de gezellige Jonker Night Market).

Overnachting in Kota Bharu is qua reistijd prima (maar volgens mij niet essentieel, hoewel het wel fijn is om op tijd op Kapas aan te komen). Hoewel Kota Bharu niet super is, is het voor cultuurliefhebbers een prima bestemming. De grote dagmarkt is leuk. Veel reizigers blijven daar in Pasir Belanda, een homestay net buiten Kota Bharu die door Nederlanders gerund wordt....
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor LeoniePellen » Ma 11 Februari 2013 13:57

Hallo Ilya,

Bedankt voor je uitgebreide reactie, erg leuk! Goed om te horen dat we een fantastisch reisplan hebben liggen nu :D. Het was even zweten, maar het resultaat liegt er dus niet om.

We slapen de eerste nacht dus in de Jawadene Suites. Dit ligt in Sepang Selangor op zo'n 20 minuten van LCCT and KLIA Airport Kuala Lumpur. Omdat we nog niet de vluchten geboekt hadden, was dit een goede optie. Nu zitten we tussen beide vliegvelden in en is alles mogelijk qua vliegen. Wij vonden het wel zo prettig om lekker en relaxed bij te komen van de reis en dan een dag later door te reizen naar Langkawi. Omdat we eindigen in Kuala Lumpur, slaan we de stad bij aankomst even over. Ik lees alleen maar goede reviews over Jawadene en er is een klein zwembad. We willen vliegen vanaf Kuala Lumpur (KUL) met Air Asia naar Langkawi. Ook ditmaal een reistijd van 20 minuten. We nemen de middagvlucht, dus we doen relaxed aan in de ochtend. De vluchten moeten we nog boeken omdat onze paspoorten bijna verlopen zijn. Deze eerst vernieuwen en dan heel gauw boeken! Ook de Terrenganu - KL reis willen we met Air Asia doen.

Vanwege de boottocht naar Kapas hebben we besloten een extra nacht in Kota Bharu te nemen. Toch wel spannend om met een huurauto te rijden en met een kind die behoorlijk last heeft van wagenziekte, zal dat nog best een uitdaging worden :wink:. Om niet al te stressen om die boot naar Kapas te halen, leek ons dit de meest slimme optie. Ook omdat hoe later je op de boot stapt, hoe heftiger de trip schijnt te zijn. Is het overigens goed te doen om in Penang ter plekke een huurauto te regelen (met TomTom)? Of is het slimmer om dat ook al eerder vanuit NL te doen en een TomTom mee te nemen?

Melakka staat inderdaad nog steeds op ons lijstje, maar we hebben nu eenmaal de kids om rekening mee te houden. We laten het afhangen van de gemoedstoestand in KL. Als we nog puf hebben, is een huurauto inderdaad een goede optie. Te meer, omdat we de bussen echt niet zien zitten (eng, gevaarlijk en wagenziekte van dochter!).

Ik heb inmiddels een aanvraag naar de beschikbaarheid verzonden naar de homestay Pasir Belanda. Het zag er idd erg leuk uit. Het is maar voor 1 nacht, maar toch. Bedankt voor die tip! Moeten we alleen daar uitzoeken hoe we vanaf de homestay naar Marang gaan. Zal wel een taxi worden :D

Verder heb ik inmiddels de bevestiging van Father's Guesthouse ontvangen (Cameron Highlands). Helaas zat Gerards Place al vol op die dagen, maar dit ziet er ook prima uit.

Ik las dat ook jij op Berjaya Langkawi Resort bent geweest. Hoe is het met die makaken op dit resort? Zijn ze niet al te agressief? Dat kan best vervelend zijn...

Nogmaals dank voor je reactie en tot horens.

Groet, Leonie
LeoniePellen
Toerist

Berichtdoor Ilya » Do 14 Februari 2013 14:04

Klinkt als een leuke plek (Jawadene). Ik ben benieuwd hoe het jullie bevallen is. Als je met AirAsia doorvliegt, begrijp de overweging ook wat beter (ik zou zelf echter nog steeds direct naar KL gaan :)...maar bij mij ligt het anders nu we er zo lang gewoond hebben).

Wat betreft Kapas begrijp ik het niet helemaal. Kapas ligt dichtbij Kuala Terengganu, niet bij Kota Bharu. Natuurlijk ben je met zo'n 2,5 uur rijden wel bij Kota Bharu, maar een taxi is niet goedkoop en bussen gaan niet op elk gewenst moment. Ik zou in dat geval eerder ergens in de buurt van Kuala Terengganu verblijven. Maargoed, qua cultuur heeft Kota Bharu wellicht net wat meer te bieden. En inderdaad, hoe eerder de boot hoe beter....maar je bent in de tropen, dus geen garantie op een rustig tochtje op zee :).

Je kunt in Penang meestal prima ter plekke een auto huren. In dat geval moet je echter wel zelf eerst naar het verhuurbedrijf reizen, terwijl je bij vooraf boeken de auto ook voor een klein bedrag extra bij je hotel oid kan laten bezorgen. In KL betaalden wij altijd RM20 extra. Voor de medewerker leuk verdient, het enige nadeel was dan dat hij met de metro terug moest :). Bij Hawk weet ik dat ze dit meestal wel aanbieden. Bij anderen weet ik het niet zeker, zou ik nagaan. Qua tomtom moet je die meestal reserveren. Ze hebben er vaak maar een paar liggen, en locals willen altijd een tomtom in de huurauto (en dus vaak 'op'). Zelf meenemen kan, maar dan moet je wel vooraf de map ingeladen hebben. Ik weet niet of dat zomaar kan. Tomtom huren is niet goedkoop volgens mij....5 euro per dag ofzo.

Malakka is leuk. Genoeg attracties. Ook in het weekend dus extra leuk. Als je het echter overslaat is dat geen grote ramp.

Als je bij Pasir Belanda boekt, kun je vast wel met ze afstemmen dat iemand jullie vanaf hun locatie naar Marang kan brengen. Reken echter wel op een autorit van 1 tot 1,5 uur tot aan Marang...Taxi kan ook prima, ook dat kan vast wel via de homestay geregeld worden.

Father's Guesthouse is afgelopen jaar flink onder handen genomen. Het was altijd al een prima plek. Vooral erg gezellig en sfeervol door de vele backpackers. Leuk plekje, mooie prijs. Gerards Place is wat rustiger, en meer een familieplek. Jammer dus dat jullie daar niet terecht konden, maar Fathers is net zo best.

Berjaya Langkawi was alweer lang geleden. Erg leuk in die tijd, wij waren toen nog zeer onervaren reizigers en dat was toen voor ons het summum van luxe :). We hadden een tof huisje tegen de heuvel met fantastisch uitzicht. Makaken waren toen wel grappig om mee te maken. Wij dachten toen nog 'och, leuke apen' totdat ze het halve bos begonnen af te breken :). Ze zijn alleen agressief als je te dichtbij komt. Gewoon negeren en zij negeren jou ook. Geen spullen buiten op het balkon oid laten liggen en altijd de deuren gesloten houden. Dit is echter een standaard regel in de tropen waar nieuwsgierige apen rondneuzen :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor LeoniePellen » Vr 15 Februari 2013 11:42

Hallo Ilya,

Wederom bedankt voor je reactie.

We hebben gekozen voor een overnachting in Kota Bharu omdat we (volgens ons) daar de auto in moeten leveren. Als dit ook in Kuala Terrenguala kan, is dat natuurlijk een veel betere optie. Op de website van Hawk kwam ik niet dichter in de buurt. Wel slimmer dus om op voorhand de auto vast te leggen. Dat gaan we dan maar doen. Ook tomtom nemen we zelf wel mee. Gewoon de kaart van Maleisie aanschaffen en je kunt hem eenvoudig gebruiken. Hebben we destijd voor Amerika ook gedaan, ging erg goed.

Helaas zat Pasir Belanda vol op de datum, dus nu vooralsnog in Hotel Riverview in Kota Bharu. Ik lees veel over ratten en weinig sfeer, dus tja, zo nodig hoef ik er niet heen! Als men in de buurt van Kuala Terrenganu een leuke plek weet om te overnachten, hoor ik dat graag! (mits we daar de auto kwijt kunnen, natuurlijk).

Bedankt weer en groetjes,

Leonie
LeoniePellen
Toerist

Berichtdoor Ilya » Vr 15 Februari 2013 13:02

Afhankelijk van hoe laat jullie bij Kota Bharu airport aankomen om de auto in te leveren, kun je natuurlijk ook nog besluiten om direct door te reizen in de richting van Kapas. Langs de kust heb je nog wel wat resorts, waaronder een paar vrij luxe plekken. Die zijn vaak het hele jaar door relatief rustig, want daar is het eind november/begin december bomvol vanwege de internationale monsoon sailing cup.

Check hier wat plekken: http://www.tripadvisor.com/Hotels-g2983 ... otels.html

Taxi pak je makkelijk bij de luchthaven (bus alleen in het centrum meen ik).
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor LeoniePellen » Vr 15 Februari 2013 17:31

Is het dan echt niet mogelijk om de auto in te leveren in Kuala Terrenganu? Of dat iemand de auto daar kan komen ophalen? Want dat is het probleem, dan eigenlijk. Tot zonde! Ik een nachtje in een leuk resort ook wel zitten...

Groet, Leonie
LeoniePellen
Toerist

Berichtdoor Ilya » Vr 15 Februari 2013 17:49

Tuurlijk kan dat, mits je dit vooraf met het verhuurbedrijf afstemt (en de extra kosten betaalt).

En helaas zal niet elk verhuurbedrijf dit aanbieden, maar voor zover ik weet Hawk Malaysia en Iprac.com wel....internationale verhuurders weet ik het niet van...zij doen echter ook vaak weer gewoon zaken met de eerder genoemde lokale jongens, en dus kun je het altijd proberen.

Er zijn overigens weinig maatschappijen met een eigen locatie op Kuala Terengganu airport...
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen