Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

reisadvies 2 kinderen augustus 2012

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

reisadvies 2 kinderen augustus 2012

Berichtdoor Evelien » Zo 15 Januari 2012 20:54

Hoi

Wij willen in aug 2012 3 weken naar Maleisie gaan.
Een beetje moeilijk welke route.
We hebben 2 kinderen 9 en 7

Ik dacht 2 dagen Kuala Lumpur dan paar dagen dan pangkor Cameron Highlands, Taman nagara en dan Kuantan of iets daar in de buurt.
Is dit te doen of te veel rijden.

Groeten Evelien :D
Evelien
Nieuw lid

Re: reisadvies 2 kinderen augustus 2012

Berichtdoor Ilya » Ma 16 Januari 2012 04:19

Klinkt als een prima haalbaar reisplan. Cameron Highlands en Taman Negara bezoek je namelijk meestal in max 3 dagen per onderdeel. Met 2 dagen Kuala Lumpur houd je dus nog ruim 10 reisdagen over (incl. vluchtdagen).

Pangkor is prima voor een paar nachten, maar het is mooi genoeg om je er zeker een dag of 5 te vermaken. Het gebied rond Kuantan is ook prachtig.

Dit traject is prima per huurauto af te leggen. Het enige wat misschien in dit reisplan nog ontbreekt is een snorkelbestemming. Pangkor is een mooi eiland, maar je kunt er niet snorkelen. Daarvoor kun je beter naar een van de eilanden aan de oostzijde.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Evelien » Ma 16 Januari 2012 11:39

Hoi
bedankt voor je reactie, welk eiland zou je aanbevelen, zou je dan pankor laten vervallen.
En is het reizen dan vanaf die kant niet te ver rijden weer naar Kuala Lumpur

Groeten Evelien :D
Evelien
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Ma 16 Januari 2012 14:18

Veel reizigers huren in KL een auto en leveren deze na hun self-drive in bij de luchthaven van Kota Bharu. Met kids is Perhentian een fantastisch eiland; het beste snorkeleiland van Maleisie. Er zijn veel betaalbare resorts, diverse resorts hebben huisjes aan/op het strand. In dat geval zou ik het als volgt doen:

KL - Cameron Highlands - Taman Negara - Kuantan - Kota Bharu (auto inleveren) -> Dan taxi naar Kuala Besut (is een beetje terug, maar beter dan dat je daar de auto meerdere dagen moet laten staan)..en na Perhentian via Kota Bharu een vlucht op KL. Als je Kuantan op zich kunt/wilt skippen zou ik KL - Taman Negara - Cameron Highlands - Kota Bharu doen....
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Evelien » Ma 16 Januari 2012 19:59

Hoi

Zou het ook kunnen 2 dagen ku dan pangkor dan cameron dan taman negara en dan eiland bij kota bahru

Hoe lang ben ik onderweg van het een naar het ander ongeveer.

Alvast super bedankt zo ver groetjes evelien
Evelien
Nieuw lid

Berichtdoor RoMa64 » Di 17 Januari 2012 13:32

Ik ben vorig jaar met mijn dochter van 8 naar Pulau Besar geweest,ze heeft het geweldig gehad!
Lekker snorkelen,beetje spelen op het strand,de dagen vlogen voorbij!
Er is verder weinig te doen op het eiland,maar mijn ervaring is dat kinderen zichzelf prima kunnen vermaken.
RoMa64
Ervaren Toerist

Berichtdoor finkel » Zo 12 Februari 2012 16:23

Hallo,
wij gaan in juli-aug. 16 dagen naar maleisie, ook met 2 kids (van 11 en 12). heb al veel gelezen om het forum, maar ga nu een beetje twijfelen over de route. we waren van plan om vanaf KL naar cameron highlands, dan taman negara en dan strand in Kuantan.
Maar nu lees is het idee om naar Perhentian te gaan, en dat spreekt ons misschien net iets meer aan. Mijn vraag:hoe kom je weer terug in Kl voor de terug vlucht.
Groetjes
finkel
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Ma 13 Februari 2012 02:05

Voor de eilanden geldt het volgende:

- Perhentian -> Vlucht naar/vanaf Kota Bharu -> Naar Kuala Besut voor de boot.

- Redang, Lang Tengah, Gem -> Vlucht naar/vanaf Kuala Terengganu -> Naar Merang voor de boot.

- Kapas -> Vlucht naar/vanaf Kuala Terengganu -> Naar Marang voor de boot.

- Tengol -> Vlucht naar/vanaf Kuala Terengganu -> Naar Dungun voor de boot.

- Tioman (en de kleine eilanden er omheen) -> Vlucht met Berjaya Air (duur!), huurauto (kost extra geld want moet er enkele dagen nutteloos staan) of bus vanaf Kuala Lumpur -> Naar Mersing voor de boot.
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor kimenfam » Di 14 Februari 2012 23:22

Hoi Evelien,
Wij gaan ook in aug 3weken naar maleisie met onze 3 kinderen van 9/7/5 jaar oud. Wij doen kl, tn, ch, kota baru, Perhentian, kl. We doen het met een huurauto totaal de perhentians. We blijven overal 3 nachten om het voor de kids relaxed te houden. In kota baru verblijven we op de kampong van een Ned. Familie. De reviews zijn heel goed, schijnt fantastisch te zijn voor de kids. Op de perhentians blijven we 4 nachten en willen ws nog voor 2 nachten naar het andere eiland.
We vliegen met egypt air, dat scheelde voor ons 5en 1500! Euro. Toch wel de moeite waard vonden we, dan maar even afzien tijdens de reis. Succes met plannen!
Groet kim
kimenfam
Nieuw lid

Berichtdoor kimenfam » Wo 15 Februari 2012 11:54

Hallo finkel,

Zoals je hebt kunnen lezen hierboven gaan wij ook met onze kids in aug naar maleisie.

Wij vliegen vanaf kota baru terug met air asia naar KL. Kost 75 euro voor ons 5en in totaal. We vliegen de dag voor vertrek naar nederland terug en hebben dan voor 1 nacht nog een hotel in KL. Anders vonden we het wel een hele lange reis worden. Kunnen we nog een beetje zwemmen en shoppen in KL met de kids en dan in de namiddag naar KLIA.

Groetjes kim
kimenfam
Nieuw lid

Berichtdoor finkel » Wo 15 Februari 2012 15:22

Hoi Kim,
Voor jullie ook de eerst keer naar Maleisie?
Leuk om te lezen dat jullie ongeveer de zelfde route doen als wij van plan zijn. alleen ben ik er nog niet helemaal uit of we de laatse week naar Kuantan gaan of naar Perhentian. De prijs van een ticket valt dan wel reuze mee. en laat je de auto dan achter in Kota Bharu? en van daar met de taxi? Waar het je de tickets gekocht?
Heb jij wel kamers gevonden om met je hele gezin in te overnachten?
Nou dat zijn wel heel veel vragen, maar zoals ik al schreef, we zijn er nog niet helemaal uit. Maar als ik hier op het forum een beetje lees, gaat mijn voorkeur toch wel uit naar Perhentian.
Groeten Inge
finkel
Nieuw lid

Berichtdoor kimenfam » Do 16 Februari 2012 15:29

Hoi Inge,

Alleen maar leuk om vragen te stellen en antwoorden te krijgen.
Voor ons de eerste keer maleisie en ook de eerste verre reis met onze 3 kinderen.
De vlucht hebben we geboekt bij cheaptickets. Air egypt is wel oke, denk ik. Wel een overstap en een stop over. Wat gesjouw met kinderen en koffers en een langere reisduur. Maar ook wel weer wat afwisseling en beweging voor onze jongste 2.
De binnenlandse vlucht doen we met air asia. Ik heb op het forum gelezen dat dit prima is. Een hele belevenis ook, denk ik, het is een klein vliegtuigje met 20 rijen.
Helaas heb ik maar weinig hotels/ hostels kunnen vinden waar we met zn 5en in kunnen. 1x een nachtje in KL en verder 2 kamers of huisjes op het strand. Ik wil de kinderen daar niet alleen laten slapen, dus dat wordt gescheiden slapen. Ach, alles is zo bijzonder, dat maakt ons dan niet zoveel uit.
De autohuur staat nog niet vast. Mogelijk rijden we tot CH en laten we de auto daar achter en gaan met de bus naar KB, of we rijden wel met de auto naar KB en laten hem daar achter. Dan met de taxi naar de boot voor perhentian besar voor 4 nachten. Ik heb nog 2 nachten over en ik denk dat ik dan naar perhentian kecil wil voor de afwisseling. Maar ik twijfel hier ook over.
Omdat we met zn 5en zijn wil ik de hotelovernachtingen vastleggen. Ik durf het gewoon niet aan om het risico te nemen dat we moeten zoeken naar een slaapplaats met 3 vermoeide kinderen.

Is het ook jullie eerste verre reis met kinderen? Succes met verder plannen. Ben benieuwd wat je gaat doen.

Groetjes kim
kimenfam
Nieuw lid

Berichtdoor Evelien » Vr 17 Februari 2012 16:09

Hoi

Leuk dat er mensen reageren

Wij hebben geboekt wij gaan via dusseldorf met emirates. 27 juli gaan we weg.
Eerst 2 dagen KL dan met de huurauto naar Pankor eiland.
Camaron Hihglands, Taman Negara 2 dagen Kuantan dan Tioman eiland en weer terug vliegen naar KL
3 weken blijven we er.

We hebben er zin in.

Vorig jaar Thailand gedaan en jaar daar voor Bali, ook alle 2 aanraders als jullie tips willen kan dat.

Groetjes Evelien :D
Laatst gewijzigd door Evelien op Za 18 Februari 2012 12:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
Evelien
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Za 18 Februari 2012 03:52

Als ik naar de kaart kijk was de route KL -> Pangkor -> Cameron Highlands -> Taman Negara -> Kuantan -> Tioman een betere geweest (als je de auto de complete periode aanhoudt)....

Klinkt in ieder geval als een leuke reis :). Alvast veel plezier!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Evelien » Za 18 Februari 2012 12:15

Hoi

We gaan ook eerst naar de cameron highlands en dan naar taman negara foutje met opschrijven.
Ik heb het al veranderd in het bericht.

Weet je hoe lang de reisafstand is en moet je ook nog met boot tussen die twee.

Als we er zijn zal ik een reisverslag bij houden en op je site plaatsen.
Super site

Groetjes Evelien
Evelien
Nieuw lid

Volgende

Terug naar Vakantie met kinderen