Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Advies reisschema gevraagd

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Advies reisschema gevraagd

Berichtdoor paloma » Wo 09 Februari 2011 02:07

Hallo allemaal,

Wij gaan in Juli naar Maleisië. Ik ben nog op zoek naar geschikte accommodatie in KL voor 2 volwassenen en 3 kinderen (4-7-9).
Ik heb de voorkeur voor een appartement of iets dergelijks met 2 of meer slaapkamers. Met een zwembad. Als echte Hollander natuurlijk wel tegen een redelijke prijs ;-).
Wie heeft er nog tips?

Verder ook nog een tip gevraagd over een gat in ons huidige reisschema.
We eindigen en beginnen onze reis in een paar dagen in KL vandaar de bovenstaande vraag.
De 1e week gaan we voor een weekje naar Borneo met o.a. Jungle cruise en bezoek aan "turtle island" . De laatste week eindigen we op Perhentian. Dat is dus al ingevuld. Tussenin hebben we nog een "gat" waar we nog geen duidelijke bestemming voor hebben. Maar na de intensieve jungletocht op Borneo. Heb ik de verwachting dat het ivm onze 3 kinderen iets rustig(ers) moet zijn.
We landen op 1 augustus om ca 13:00 uur op KL LCT en moeten op 6 augustus om ca 16:00 klaar staan voor de boot naar Perhentian.

Mijn eerste idee was om een road-trip van KL naar Kota Bahru te maken per huurauto.
Maar wat is een leuke route / zijn/is een leuke stopplaats.

Maar hele andere suggesties zijn ook welkom. O ja nog een belangrijke opmerking. Onze kinderen zijn echte waterratten... dus overal waar je kunt zwemmen is sowieso al leuk voor ze.

Ik hoop dat jullie leuke / goede tips hebben.

groeten,

Roel
paloma
Toerist

Re: Advies reisschema gevraagd

Berichtdoor Ilya » Wo 09 Februari 2011 03:13

Hmm. Ik weet dat er shortstay appartementen in KL worden verhuurd; maar kan zo gauw het adres/naam niet meer vinden. Mocht ik er nog achter komen, laat ik het je weten. Nadeel is wel dat in het centrum vooral hotels en hostels te vinden zijn. De appartementen vind je meestal wat meer buiten het centrum wat een mogelijk nadeel kan zijn (ik zou nl gewoon zo centraal mogelijk proberen te verblijven). Ik las hier een tijd terug van een gezin met 2 kids die bij Rainforest Lodge in Bukit Bintang verbleven (dit was ze zeer goed bevallen). Wij woonden hier tot voor enkele maanden terug precies achter en kan zeggen dat het idd supercentraal was.

Wat betreft het vullen van de dagen. Misschien kun je het in 2 stukken hakken. Eerst vanaf KL 1 nacht naar Malakka voor een leuke trip naar dit dorp. Dan terug naar KL (of direct allemaal per huurauto...) en door richting Cameron Highlands. Tussendoor heb je nog ergens een grote waterval; misschien is dat nog een leuke stop. Ik lees veel moois over de grote stad Ipoh dat grofweg op de weg naar Cameron Highlands ligt. Vanaf Cameron Highlands kun je door richting Kota Bharu...
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor sjors » Za 07 Mei 2011 13:14

Hoi,

wij zijn net (8 uur) terug van een vakantie door Maleisie met twee kids (3 en 6 jaar) en hebben in KL geslapen bij het Pacific Regency Hotel. Dit ligt aan de voet van de KL Tower en dit is ons erg goed bevallen.

We hadden hier een Family Suite en dan heb je een (grote) woonkamer, keuken (zonder potten/ pannen), twee slaapkamers en een badkamer. Eyecatcher van dit hotel is het zwembad op de 34e etage met uitzicht op de KL Tower links en de Twin Towers rechts.

Het hotel is vrij prijzig (wij betaalden uiteindelijk RM 600 per nacht incl. ontbijt), maar dit was het ons zonder meer waard. De kinderen waren moe van de lange reis en vonden KL erg indrukwekkend. Doordat je je dan gewoon even op een kamer kunt terugtrekken waar ze even kunnen spelen/ kleuren, etc. heb je veel rust als je actief gaat doen. De locatie was wat ons betreft verder uitstekend

Voor wat betreft de roadtrip zou je kunnen overwegen om via Cherating te rijden. Een erg relaxed plaatsje, waar je je prima 2 dagen kunt vermaken
sjors
Nieuw lid

Berichtdoor paloma » Zo 19 Juni 2011 20:49

Wat ik uiteindelijk heb gevonden is de Somerset Ampang, http://www2.somerset.com/malaysia/kuala ... mpang.html . De Regency kwam ik ook tegen. Maar was moeilijk te boeken via Agoda of het hotel zelf. Als we terug zijn medio augustus laat ik wel weten hoe het is bevallen.
paloma
Toerist

Berichtdoor paloma » Di 21 Juni 2011 20:16

O ja, en ik heb nog even naar de suggestie van Cherating gekeken en dat ziet er inderdaad wel erg aantrekkelijk uit.
Nog hotel tips? of andere tips aan de oostkust?

Roel
paloma
Toerist

Berichtdoor Ilya » Wo 22 Juni 2011 04:31

Wij hebben ooit eens een fantastisch leuk verblijf gehad bij Swiss Garden Kuantan (vlakbij Cherating). Redelijk goed betaalbaar en eigenlijk vonden we het een leuk resort...maar er zijn voldoende andere mooie resorts in dit gebied...
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen