Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

maleisie met 2 kinderen 5 jaar en 6jaar

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

maleisie met 2 kinderen 5 jaar en 6jaar

Berichtdoor natasja » Ma 26 April 2010 16:43

hoi, ik ben nieuw op deze forum. Mijn complimenten over de site.
Super veel info. Nu hebben wij een grove schets gemaakt over onze
reis. Graag jullie advies.

3 dagen Kuala Lumpur, excursie vuurvliegjes,olifanten tour
4 dagen Lake Kenjir alleen of combi met Taman Negara
2 dagen Cameron Highlands
4 dagen Pangkor
5 dagen Penang, evt excursies
2 dagen Kuala Lumpur, laatste shoppingdagen,hihi

Nogmaals het is een ruwe schets, is het te doen met de 2 kids qua reisafstanden. Het liefst willen we alles met de bus doen. Is dat een goed idee.

Alle info van harte welkom, we kunnen het nog helemaal omgooien!!!

groeten en alvast bedankt
natasja
natasja
Nieuw lid

Re: maleisie met 2 kinderen 5 jaar en 6jaar

Berichtdoor marcel1 » Wo 28 April 2010 13:17

persoonlijk denk ik dat je reisprogramma best vol zit door zes locaties te bezoeken in drie weken tijd, dat is stevig.
Daarnaast wil je alles met de bus doen, dat is geen probleem maar ook dit kost natuurlijk veel tijd.
Je kinderen zijn nog jong,denk je dat je kinderen dit leuk vinden, al dat reizen ?
je vraagt om advies en dat wil ik je ook geven, zeker met het oog op de kids waarom schrap je niet een paar locaties, zodat je overal wat langer kunt blijven, dat geeft rust, je kunt toch niet in een vakantie heel maleisie zien.
Gebruikers-avatar
marcel1
Ervaren Toerist

Berichtdoor natasja » Vr 30 April 2010 08:37

marcel bedankt voor je bericht. wat denk jij wat we moeten schrappen. Ik kwam op een site, asiawebdirect, heb jij daar enige ervaring mee. Daar staan hele leuke tours,hotelovernachting aanzienlijk goedkoper dan booking.com.

thanks
natasja
Nieuw lid

Berichtdoor marcel1 » Vr 30 April 2010 13:19

ik heb even gekeken naar asiawebdirect, nee ik ken deze site niet. Als de prijzen gunstiger zijn zou ik zeker daar boeken, hou er wel rekening mee dat men uitgaat van een 100% deposit regeling. Dat wil zeggen dat de kosten direct na het boeken van je creditcard worden afgeschreven. Op zich is daar niets mis mee tenzij je liever alleen de resevering op je creditcard maakt en de kosten ter plaatse cash wil betalen dat is dus niet mogelijk bij asiawebdirect.

voor wat betreft adviezen wat beter is om te schrappen dat vind ik moeilijk, dit is namelijk erg persoonlijk.
Ik kan me zo voorstellen dat het reizen met kids per bus naar zes verschillende locaties nogal een onderneming is.
Het is altijd lastig om te kiezen wat wil ik persee zien en wat niet direct. Misschien zou je de cameron highlands kunnen schrappen ?

marcel
Gebruikers-avatar
marcel1
Ervaren Toerist

Berichtdoor petronas2011 » Vr 30 April 2010 14:09

Het is inderdaad net iets teveel. Zelf ben ook met twee jonge kinderen in Maleisie geweest.
De reis tussen Cameron Highlands en Pangkor (lees Lumut) vond ik persoonlijk best lastig. Het is best een eind reizen. Ik neem aan dat je dit met het openbaar vervoer wil doen. Dat zou inhouden dat je eerst met een bus naar Ipoh moet gaan en daarna een bus naar Lumut. Je kan er overigens ook voor kiezen om met een prive shuttlebus te gaan. Het is een trip van ongeveer 4 uur.
Vanuit Lumut gaat dan een ferry richting Pangkor.
Ik vond Langkawi toch iets beter voor de kinderen. Daar is toch iets meer te beleven (kabelbaan, winkelcentrum enz..)
Vanuit Penang (ben ik nooit geweest) kan je met een ferry naar Langkawi.
Mocht je niet naar Langkawi willen kan je er ook voor kiezen om een aantal dagen op een resort in Lumut door te brengen. Swiss Garden Lumut is ideaal voor kinderen en staat heel goed aangeschreven. Pangkor heeft overigens wel de mooiste strand (Pangkor Beach Resort).

Groetjes
petronas2011
Toerist

Berichtdoor Ilya » Za 01 Mei 2010 02:23

Pangkor Island Beach Resort op Pangkor was inderdaad perfect voor kinderen. Ze hadden er zelfs een soort dagkrantje (fabeltjeskrant :)) liggen met alle activiteiten van de dag erop. Dit krantje was vooral gericht op kids. Verder een breed strand en meerdere grote zwembaden (en kinderbadjes). Verder is het resort ook wel erg leuk (hoewel grootschalig en 'westers' ingesteld)....maar het viel ons destijds vooral erg op dat kinderen er centraal stonden.

http://www.veelzijdigmaleisie.nl/hotels ... resort.htm

"4 dagen Lake Kenjir alleen of combi met Taman Negara"

Ik denk niet dat dit zomaar kan. Het is een beetje het een of het ander. Wel kun je vanaf Kenyir heel veel het regenwoud in, zodat je al bijna bij de oostzijde van Taman Negara bent. Rechtsstreeks tussen beide 'parken' is niet mogelijk helaas. Mijn voorkeur zou momenteel vooral uitgaan naar Kenyir omdat het niet toeristisch is en erg mooi. En vooral al het varen (rivercruises) maakt het tot een fantastisch gebied (maar wij zijn er recent geweest en zijn er nog helemaal vol van :)).

Dat Langkawi ook wel leuk is voor kinderen kan ik beamen ja....veel leuke attracties op het eiland, kabelbaan, watervallen, aapjes etc.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor natasja » Za 01 Mei 2010 09:39

bedankt voor jullie info,

In 2004 hebben wij een rondreis maleisie,sumatra gedaan en oa naar
Penang/Langkawi. Penang vonden we toen erg leuk en Langkawi ok voor een paar dagen. We willen graag naar een ander eiland dan Langkawi. Het is moeilijk om een goede reisschema te maken. We willen het liefst alles zelf regelen en geen pakketreizen. Kortom veel surfen over het net maar dat is al een voorpret. :cheers:
natasja
Nieuw lid

Terug naar Vakantie met kinderen