Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Met twee kleintjes van bijna 4 en bijna 6 naar Maleisie

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Met twee kleintjes van bijna 4 en bijna 6 naar Maleisie

Berichtdoor Globetrottertje » Ma 19 April 2010 21:13

Hallo allemaal,

Waaauw wat ben ik blij met deze site. We hebben inmiddels al best wat verre reizen gemaakt maar nog nooit de beschikking gehad over zo'n uitgebereide informatieve site. Super fijn!
Toch merk ik dat ik (deze keer) erg grote moeite heb met het samenstellen van deze reis en zou heel graag reacties willen. We gaan drie weken in Augustus (kwam er pas na het boeken van het ticket achter dat dan de ramadan is...hihi) en komen aan in KL. In eerste instantie willen we naar Taman Negara, Penang/Langkawi en Perhentian. Maleisisch Borneo zou ik ook erg graag naartoe willen maar ik vraag me af of het verstandig is om hier naartoe te gaan met de kids. We houden van natuur, relaxte omgeving en ik probeer de grote toeristische accomodaties te vermijden. (strandhutjes hebben de voorkeur, bij voorkeur wel met warm water...een piepklein beetje luxe is wenselijk) Daarnaast wil ik eigenlijk maximaal drie bestemmingen bezoeken ivm de kinderen.
Als laatste is mijn man een duiker en wil ik hem natuurlijk ook tevreden stellen.

Nou hopelijk kan iemand me helpen met plannen. Alvast heel hartelijk dank voor de reactie en ik hoor het graag.

Groetjes
Globetrottertje
Globetrottertje
Nieuw lid

Re: Met twee kleintjes van bijna 4 en bijna 6 naar Maleisie

Berichtdoor Ilya » Di 20 April 2010 02:26

Ramadan maakt eigenlijk niet zo heel veel uit; hoewel het misschien net wat minder makkelijk is om overdag wat te eten (op openbare plekken). In het hotel/resort is het geen probleem.

Ik denk dat je eigen plan prima is voor drie weken. Je zou eventueel Taman Negara met Cameron Highlands of Lake Kenyir kunnen combineren (is ook weer enigzins te combineren met Perhentian of Redang). Wil je luxe op een bountyeiland, dan zou ik Redang overwegen. Op Perhentian heb je diverse prima resorts (Tuna Bay is denk ik de beste optie met kids). Warm water heb je er volgens mij niet/nooit; volgens mij is dat wel het geval op Redang (voor het douchen dan).

Ik zou zelf niet langer dan 2 of 3 dagen naar Taman Negara gaan. Sterker nog; ik zou Taman Negara skippen en zelf naar Kenyir gaan (fantastisch gebied). Penang/Langkawi is leuk! Perhentian leuk voor de kids en je kunt er ook prima duiken!
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Globetrottertje » Di 20 April 2010 19:22

Hallo Ilya,
Dankjewel voor je reactie. Ik ga gelijk even naar Kenyir kijken.
Wat betreft het koude water...daar kan ik mee leven. Ik ben absoluut niet van de luxe resorts. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Tuna Bay al had bekeken maar ook heb gelezen dat er heel veel NL-ers komen om te bakken en te braden. Ik hoop dat ik hier niemand mee voor de borst stoot. En misschien klopt het ook niet. Vorig jaar zijn we bv naar Thailand geweest en hebben we lekker in basic hutjes doorgebracht. Eerste week in het Noorden, riviertochten en trektochten (weliswaar kort) gemaakt en daarna hebben we twee eilandjes bezocht. Waar we in de ochtenduren ook vaker activiteiten hebben gedaan en de middag was voor de kids, lekker spelen op het strand of bij het zwembad. Zo had ik het eigenlijk nu ook in gedachten. Veel natuur en cultuur zien, relaxen en lekker eten!!!
Globetrottertje
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Wo 21 April 2010 02:34

Ow :)..in dat geval is Perhentian de perfecte plek :). Het bakken en braden gedeelte klopt alleen niet; ik ben in Maleisie nog maar zelden op dit soort plekken geweest. Tuna Bay is simpelweg een van de weinige resorts met 'luxe' faciliteiten. Het restaurant is prima en er hangt een fijne sfeer. Je kunt op 10 meter lopen direct snorkelen en vooral de cabana's met uitzicht op het water zijn prachtig. Er zijn echter diverse alternatieven op het eiland (op beide eilanden eigenlijk; want Perhentian bestaat uit twee kleine eilanden). Je komt op Perhentian vooral voor snorkelen, duiken, lekker eten, kanoeen en een beetje wandelen. De eilanden zijn dermate klein dat er verder niks te doen is (hoewel dit nauwelijks uitmaakt op deze prachtige eilanden). Ik zou er persoonlijk niet snel een hele week kunnen blijven, 4 nachten zouden meestal wel voldoende zijn. Wij verbleven ook ooit bij Coral View op Perhentian Besar; ik vond dit een fantastisch resortje vanwege de ligging aan zo'n beetje het beste snorkelgebied op het eiland.....
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Globetrottertje » Wo 21 April 2010 20:00

Hoi,

Ik heb trouwens gisteren gekeken naar Kenyir...en dat gaat hem worden hoor! Voldoet volgens mij helemaal aan onze wensen. Super tip! We willen hier maximaal drie/vier dagen naartoe. De eerste dagen zitten we in KL (even op adem komen). Het valt me trouwens op dat toch relatief veel toeristen een auto huren. Blijkbaar is dit verkeerstechnisch prima te doen. In veel andere Aziatische landen zou er echt geen haar op mijn hoofd aan moeten denken zelf een auto of scooter te besturen. Maar volgens mij kan dit in Maleisie prima. Daarom willen we met de auto vanuit KL naar Kenyir gaan. Is dit een goed idee? (hopelijk kan hij one-way gehuurd worden) Daarna naar perenthian en dan naar Penang en/of Langkawi. Op de terugweg wil ik denk ik ook nog twee dagen naar KL. Ik denk dat we dan zo door onze dagen heen zijn zonder ergens langer dan 4 dagen te zijn. Als je nog een tip hebt van "dat moet je gezien hebben" graag!!!
Globetrottertje
Nieuw lid

Berichtdoor Globetrottertje » Wo 21 April 2010 21:05

Nog even snel een vraag. Wat is een betere plek om de reis af te sluiten...Langkawi of Perhentian. :?: Qua plek maar ook qua reis richting KL. Alvast bedankt!
Globetrottertje
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Do 22 April 2010 13:48

Tja..ligt eraan...wil je gewoon nog even wat dagen snorkelen en op het strand liggen; gewoon niks doen en genieten? Op Perhentian en Langkawi kan het beiden; op Langkawi kun je echter niet snorkelen. Langkawi heeft echter wel weer meer te bieden; Perhentian is een erg klein eiland (eigenlijk 2 eilandjes). Voor de laatste dagen zou ik zelf Perhentian overwegen. Qua reisgemak is Langkawi echter wat makkelijker; omdat je binnen 30 minuten op de luchthaven bent (bij Perhentian moet je eerst met de boot, dan ruim 1,5 uur met de taxi en dan met het vliegtuig...).
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Globetrottertje » Do 22 April 2010 21:08

Tja dan moeten we even afwegen hoe en wat inderdaad!
Ik denk dat het toch Perhentian zal worden als afsluiter.
Kunnen we vanuit Kenyir naar Kota Bahru rijden? Zodat we een auto kunnen huren vanaf KL dan naar Kuala Terengganu (Kenyir) dan weer vanuit Kenyir naar Kota Bahru en daar de auto inleveren voordat we naar Perhentian gaan?

Voordat we bovenstaande gaan doen kunnen we starten in langkawi. Dan vliegen we van KL naar Langkawi. Kunnen we even bijkomen van de stress van een heel jaar werken (hahahaha) zou je bijna vergeten dat vakantie ook uitrusten betekend. En daarna richting Kenyir en Perhentian.

Ik zie het helemaal zitten en verheug me er op. :bounce: Tenzij mijn eerste verhaal praktisch niet te doen is. Maar goed...volgens mij moet het kunnen.

Groetjes
Daan alias globetrottertje
Globetrottertje
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Vr 23 April 2010 08:13

Ik zou nagaan of je tegen extra kosten de auto in Kuala Besut kunt achterlaten. Als je namelijk eerst vanaf Kenyir naar Kota Bharu rijdt voor de auto (dropoff) dan moet je daarna weer een taxi nemen. Kuala Besut ligt grofweg tussen Kuala Terengganu en Kota Bharu in; en hier vandaan vertrekt de boot naar Perhentian. Je kunt ook overwegen de auto in Kuala Terengganu te droppen (indien mogelijk). Dan de taxi vanaf Kenyir (is mogelijk) naar Kuala Besut; en later de taxi naar Kota Bharu luchthaven....
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Globetrottertje » Vr 23 April 2010 20:06

Wederom bedankt!
Dacht ik dat ik er uit was....twijfel ik nog of we misschien ipv Kenyir naar Sandakan (Sepilok) moeten gaan om daar geweldige tours te doen. Maar misschien is dit een belachelijk idee. Dan zouden we er namelijk heen vliegen om er 4-5 (misschien iets meer) dagen te verblijven en dan weer weer terug te gaan naar het schiereiland. Doen meer mensen dit?
Borneo blijft kriebelen!!
Ilya...nog een vraag
Als ik de volgende bestemmingen aangeef...welke zou je zeker doen en welke zou je skippen. Er moeten er 1 of 2 geskipt worden. :roll:
- Sepilok/Sandakan
- Kenyir
- Perhentian
- Langkawi
- Penang
Ben benieuwd!!
Globetrottertje
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Za 24 April 2010 04:22

Gewoon schrappen. Het maakt niet uit. Jullie zullen alle bestemmingen fantastisch vinden, voor de kids is het sowieso als ik het een beetje kan inschatten een groot superavontuur. Die 4/5 dagen Sandakan...waarom niet; vliegen kost je 'maar' een paar uur. Als je die uren (reis naar airport, inchecken, wachten, vlucht en dezelfde riedel again) teveel vindt; niet doen...maar Sandakan en omgeving is prachtig. Wij zijn in dezelfde periode zelfs naar de Kinabatangan river gegaan (mijn schoonzus/zwager twee weken terug ook); prima te doen in 5 dagen....en fantastisch mooi (wilde olifanten, orangs, zwijnen, krokodillen etcetc...:)). Dit kun je makkelijk zelf regelen, maar ook via Olaf (www.sabah-borneo.nl).

Er zijn in ieder geval geen bestemmingen in je lijstje die 'minder' zijn dan de anderen....:)
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Globetrottertje » Wo 28 April 2010 21:55

Tja het heeft even geduurd! Maar we hebben inderdaad besloten naar Sabah (Sepilok) te gaan. Ik vraag me alleen af (we hebben er ruim een week voor uitgetrokken 8/9 dagen...kan zelfs nog iets langer) of we beter heen en weer naar Sandakan kunnen vliegen of bv heen Kota Kinabalu en terug Sandakan. Is dit aan te raden of kunnen we omgeving Sepilok genoeg doen om deze week te vullen. Ik wil niet hoeven haasten namelijk. Ik overzie de afstanden nu niet zo goed aangezien het allemaal ombekend terrein is. het leek me in eerste instantie wel leuk om van A naar B te reizen.

Groetjes
Globetrottertje
Nieuw lid

Terug naar Vakantie met kinderen