Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

NIeuw, en wie zou ons willen helpen met ons reisschema

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Re: NIeuw, en wie zou ons willen helpen met ons reisschema

Berichtdoor Saar » Do 04 Februari 2010 10:58

Koh Lipe is ook inderdaad een optie! Heel goed te combineren met Langkawi. Met de boot doe je er iets meer dan een half uurtje over.
Gebruikers-avatar
Saar
Moderator

Berichtdoor templeflower » Do 04 Februari 2010 17:09

Ik heb me inmiddels een beetje verdiept in KOh lipe.

Er zijn een aantal resorts open en je dient eerst naar het vaste land te gaan.
Toch beveelt men het niet om in deze periode af te reizen naar het eiland, daar wij met 2 kinderen gaan vraag ik me ook af of het slim is om op de misschien wel te ruige zee te gaan.

Terwijl ik met Koh lipe bezig was vraag ik me ook ineens af of het wel slim is om in augustus naar langkawi te gaan, dit ligt toch in dezelfde hoek en ik neem aan ook met dezefde weervoorspellingen.

ik denk dat ons schema nog wel tig keer verandert maar het zou ideaal zijn. misschien dat we de gok wagen maar toch zou het ook balen zijn om dagen achter elkaar regen te hebben op je vakantie. we houden er rekening mee maar zitten er niet op te wachten :)
templeflower
Ervaren Toerist

Berichtdoor Munifery » Vr 05 Februari 2010 12:50

Dat is waar, meer regenbuien in die tijd aan de westkust... Misschien is het maar één stortbui per dag??? Aan de oostkust is het weer in die tijd idd veel beter en de stranden zijn mooier. Er is alleen minder te doen dan op Langkawi. Dat vinden wij niet erg :) de natuur is al mooi genoeg! Veel snorkelen en genieten van de omgeving enz.

@Ilya Ik heb tripadvisor ook gecombineerd met zoover.nl. Denk dat dat wel betrouwbaar is. Ik hoop het in ieder geval :D Thanks!
Munifery
Ervaren Toerist

Berichtdoor Saar » Vr 05 Februari 2010 13:00

@Templeflower: Oops heb me niet verdiept in moesson bij Koh Lipe. Dat er geen ferry's gaat zegt ws wel wat. Het kan maar zo heel veel schelen met Langkawi en Penang.

@Munifery: Hotels en B&B hebben de kracht/macht van hotelreviewsites ontdekt en hebben heel wat over voor positieve reviews. Probeer door de regels door te lezen, dan krijg je meestal toch wel een goede indruk, of in ieder geval een indicatie. :)

Wij hebben Tripadvisor bij onze laatste trip naar Cambodja gebruikt, en daar klopte de omschrijvingen redelijk tot goed.
Gebruikers-avatar
Saar
Moderator

Berichtdoor Munifery » Vr 05 Februari 2010 13:46

Phew... gelukkig, zo heb ik het ook gedaan :D Fijn dat zulke forums als deze bestaan. Heb er ook super veel aan gehad!
Munifery
Ervaren Toerist

Berichtdoor templeflower » Vr 05 Februari 2010 18:54

Toch als je op tipadvisor kijkt naar de middenklasse hotels ***, dan komt eigenlijk heel veel er negatief uit, je zou dan haast niet op vakantie gaan. iedere keer als ik een hotel zie en de revieuws lees het ik het alweer op mijn heupen. hihi

@Munifery mag ik vragen hoe jullie reisplan eruit ziet.
templeflower
Ervaren Toerist

Berichtdoor Munifery » Vr 05 Februari 2010 22:47

Dat mag best!

Dit is onze eerste verre en Aziatische reis. We willen cultuur/natuur en droomeilandjes combineren. Veel gepuzzeld en we wilden strand en activiteiten afwisselen, maar dat werd te veel gereis. Dus hebben we de eilandjes toch maar achter elkaar gepland. Voor iemand anders misschien teveel van het goede, maar wij gaan ons op deze paradijzen prima vermaken!

Zomer 2010:
* Vertrekdag A'dam/Kuala Lumpur, dag 1
* Melaka, dag 2-4
* Cameron Highlands, dag 4-6
* Taman Negara, dag 6-8
* Pulau Kapas, dag 8-12
* Pulau Gemia, dag 12-15
* Pulau Perhentian Kecil, dag 15-21
* Kuala Lumpur, dag 21-23

We hebben een late terugvlucht om 23.55 uur, dus we hebben genoeg tijd in KL. Saar en Ilya denken nu vast, maar 3 dagen in KL??? ;)
Vervoer regelen we per bus of lange afstand taxi. Hotels hebben aangeboden ons daarbij te kunnen helpen, hoewel ik me wel afvraag wat ze daar op verdienen. Van TN naar Kapas gaan we met de taxi omdat we anders ergens moeten overnachten. Cherating leek ons wel leuk, maar zou alleen een doorreisplek worden. Dan maar meer geld voor een taxi betalen.

Als je nog info over hotels/b&b's wilt, hoor ik het wel!
Munifery
Ervaren Toerist

Berichtdoor templeflower » Di 09 Februari 2010 09:04

:o jullie reisplan ziet er super en professioneel uit. Inderdaad heel anders als bij ons (als is deze nog niet klaar) wij willen graag borneo zien en niet teveel reizen daar we ook met kinderen zijn.

Weten jullie al in welk hotel je in Kl verblijft?

Wij hadden een ontzettend leuk hotel in Kuching gezien, geen flatgebouw en net buiten het centrum, we hadden de boeking met de eigenaresse bijna rond en wat denk je heeft iemand de familiekamer (de enige in het complex) via agoda gereserveerd grrrrrrrr. Ik heb liever contact met het hotel zelf zodat er duidelijke afspraken zijn, maar ga nu ook twijfelen om tussenpersonen (website's) te gebruiken, juist omdat je ook zo makkelijk kan cancellen.
templeflower
Ervaren Toerist

Berichtdoor Saar » Di 09 Februari 2010 16:30

Oei, das frustrerend!! Ja, dan gaat boeken via Agoda sneller. Balen zeg! Nou, succes met verder zoeken.
Gebruikers-avatar
Saar
Moderator

Berichtdoor Munifery » Do 11 Februari 2010 13:54

@templeflower: Dat is echt balen :( Hoop dat je nog wat anders leuks vindt.

Wij hebben ook gezocht naar dit soort kleinschalige accomodaties. Ik vond het moeilijk om in KL een hotel of guesthouse te vinden, juist omdat er zoveel keuze en luxe is, maar er zijn ook zoveel minder hygiënische accomodaties. Aangezien we maar kort in KL zijn en dus weinig in het hotel, leek het me alleen belangrijk om een schoon en centraal hotel of b&b te kiezen. Door de reviews hebben we een paar hotels die in eerste instantie geweldig leken én goedkoop, toch maar niet gedaan. Ik vind het een beetje vreemd als een hotel hele positieve én negatieve beoordelingen krijgt. Soms stond er dat de buurt 's avonds niet zo veilig was.

Uiteindelijk gekozen voor een Tune hotel in downtown KL (er is er ook nog één bij het vliegveld), vlakbij de monorail. Dat is een hotelketen, de buitenkant spreekt me niet aan, maar de kamers zijn prima en modern. Daarbij komt ook nog dat het supergoedkoop is als je het lang van tevoren boekt. Je moet airco, handdoeken en evt. douchespul apart bijboeken. Ook dat is goedkoop. Al met al zijn we voor 2 personen en 3 dagen/2 nachten RM188 kwijt.
http://www.tunehotel.com

@Ilya of Saar: weten jullie of je van daaruit ook lopend naar bepaalde plaatsen kan (Chinatown enz) of toch het beste met de monorail?
Munifery
Ervaren Toerist

Berichtdoor Saar » Vr 12 Februari 2010 11:31

Tune hotels is onderdeel van AirAsia. We hebben er zelf nooit gezeten, maar je schijnt waar voor je geld te krijgen, want het is goedkoop, maar ook schoon. (lastige combinatie, haha). Verwacht geen sfeervol hotel!

Monorail is nog geen twee minuutjes lopen. Ticketkosten zijn verwaarloosbaar :) Lopen vanaf hotel naar centrum (KLCC- Petronas towers, Bukit Bintang) kan, al raad ik het niet, want dan ben je doorweekt als je aankomt. (respect aan de toeristen die KL lopend verkennen!)

Tune hotel zit in het centrum, maar in een buurt waar weinig toeristen komen. Het is echt local, niet de plek voor de rijke KL'ers. Vlakbij Tune hotel kun je heerlijke sate eten (tussen 2 local shopping malls in). Het is een leuke buurt, maar niet hartje (toeristen) centrum.

Check google maps voor locatie van tune hotel en de stations:
Tune Hotel -> KLCC : taxi of lopen naar rapidKL halte 'Dang Wangi' naar 'KLCC'
Tune Hotel -> Bukit Bintang: Monorail halte 'Medan Tuanku' naar 'Bukit Bintang'
Tune Hotel - > Chinatown: RapidKL halte 'Sultan Ismael' naar 'Masjid Jamek', dan nog een stukje lopen.
Gebruikers-avatar
Saar
Moderator

Berichtdoor Munifery » Vr 12 Februari 2010 13:08

Fijn zeg, bedankt voor de tips!!! :D Inderdaad bijzonder, goedkoop én schoon haha. Gelukkig is dit het enige niet sfeervolle hotel van onze vakantie ;) maar de rest van KL maakt dat weer goed!
Munifery
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Vr 12 Februari 2010 14:02

Ik vind het eigenlijk een perfecte locatie. Zo goed als voor de deur de monorail naar Bukit Bintang (2 haltes). Verder een paar leuke local malls; Sogo, Pertama (sportspullen) en pal tegenover het hotel heb je nog Maju Junction. Naast Pertama heb je de sate tent (Jln. Semarang)...
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor templeflower » Wo 24 Februari 2010 13:05

We zijn weer terug na de Carnaval (bij ons een hele drukke periode)

Hopelijk kan een ieder begrijpen dat ook wij van een budget afhankelijk zijn, en zoals vele nederlanders toch voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten (ben ik heel eerlijk)
nu hebben wij de reis al in grote lijnen gepland, daar wij niet teveel hotels in en uit willen hoppen willen we op verschillende plaatsen een aantal dagen verblijven en van daaruit excursies doen en rust gunnen.

even een update van ons Reisschema:

09 aug tot 12 aug KL Hostel rainforrest B&B (ligt vast)
12 aug tot ? 18 of 19 aug Kuching Hotel Basaga. (ligt vast buiten de vertrekdatum)
hier willen we graag excursies gaan doen oa de oerang oetangs, bako park en misschien longhouse.
?18 of 19 aug vlucht penang (ligt nog niet vast)
18? of 19 aug tot 24 augustus PENANG
hier willen we ook het een en ander doen vooral lekker eten en tempels bezoeken. ideeen zeer welkom.
24 tot 30 augustus met de boot naar LANGKAWI (ligt nog niet vast, maar hebben wel een idee voor het beraya hotel) hier willen we graag naar de seven wells en nog een paar bezienswaardigheden bekijken maar ook vooral uitrusten. ideeen voor excursies zeer welkom.

Nu zit het nogal in het aard van dit beestje om alles nauwkeurig te organiseren en alles uit te sluiten, iets wat ik ook weet onmogelijk is op zo'n reis.

De hotels vallen bij nader inzien een beetje tegen, dit komt ook daar wij met 4 personen een kamer nodig hebben. Zoeken naar een familiekamer neemt heel veel tijd in beslag en vaak ook onduidelijkheid met of een 4e kind nu wel op de kamer mag of niet. ik ben heel eerlijk maar de meeste 3*hotels komen voor ons al gauw op een gemiddelde van 1oo euro ivm een grotere kamer of 2 kamers, en als ik dan recensies lees dan gaan mijn haren omhoog staan voor zo'n prijs.

eigenlijk zijn we nog goed op zoek naar een betaalbaar, goed hotel in PENANG, het liefst aan het strand met zwembad voor de kinderen maar ook bij een levendig centrum met heerlijke eettentjes. Het zou ook fijn zijn als we van hieruit excursies kunnen doen.

Omdat het onze eerste keer is zie ik zoveel informatie, en wil je natuurlijk alles zien soms is het zo tegestrijdig: rust- alles zien- goed- goedkoop... ;>)Ik zou het heel fijn vinden als iemand mee kan denken met de excursies die voor ons mogelijk zijn en goed te doen zijn.

Alle informatie, kritiek en aanvulling is welkom.

@Ilya kennen jullie misschien het Rainforest B&B in KL?
wij hebben het gekozen daar het heel schoon schijnt te zijn met een ruime familiekamer, tevens schijnt het heel strategisch te liggen. Is dit echt zo?
Rainforest B&B
27 Jalan Mesui off Jalan Nagasari
Bukit Bintang, Kuala Lumpur
templeflower
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Wo 24 Februari 2010 13:51

Rainforest B&B heeft inderdaad goede recenties. Prima gelegen. Je kunt makkelijk naar de monorail lopen en ook makkelijk naar Bukit Bintang en de shopping malls etc. Langs Nagasari heb je zat taxi's en ook diverse leuke mamak restaurants. Achter Jalan Nagasari heb je diverse westerse restaurants; een van de expatwijken (niet qua wonen, wel qua vertier). Vlakbij jullie B&B een zeer goed italiaans tentje met heerlijk italiaans ijs. Ook tegenover jullie B&B een ander italiaans restaurant dat erg goed scoort; maargoed; restaurants...met westers eten en westerse prijzen :)

Verder; wij wonen er echt zo goed als naast haha...wij wonen namelijk tegen Jln. Nagasari aan :). Wij lopen in 5 minuten naar alle centrale plekjes....jullie dus ook :). Wij zijn in 30 seconden bij dezelfde mamak stalls waar ik het eerder over had :)

Wat betreft de rest...tja..met z'n vieren...hotels op Penang zijn meestal niet goedkoop bij 4 personen. Ik ken geen basic hotels op Penang. Wel weet ik dat Batu Feringghi erg populair is (en vooral vanwege het eten). Door overtoerisme is het echter wel wat minder geworden; maar volgens mij nog steeds goed genoeg en ook leuk genoeg. Er is een avondmarkt, en je hebt er diverse hawkers.

Succes! :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

VorigeVolgende

Terug naar Vakantie met kinderen