[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace_callback(): Requires argument 2, '(!empty($user->lang['$1'])) ? $user->lang['$1'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', '$1')))', to be a valid callback
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace_callback(): Requires argument 2, '(!empty($user->lang['$1'])) ? $user->lang['$1'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', '$1')))', to be a valid callback
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4765: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4766: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Bekijk onderwerp - NIeuw, en wie zou ons willen helpen met ons reisschema | Veelzijdig Maleisie Community Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

NIeuw, en wie zou ons willen helpen met ons reisschema

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

NIeuw, en wie zou ons willen helpen met ons reisschema

Berichtdoor templeflower » Vr 08 Januari 2010 11:43

Hallo iedereen,

als eerst wil ik jullie complimenteren met de website; wat een ongeloofelijk mooie en uitgebreide website ik heb zelden nog maar zo'n volledige informatieve onafhankelijke reiswebsite in het nederlands gezien.

ik zal me eerst eens voorstellen; ik ben moeder en vrouw in een gezin met 2 kinderen van 8 en 15 jaar (2 heerlijke knullen)

dit jaar willen wij eens iets anders op vakantie meer ontdekken en meer cultuur opsnuiven en natuurlijk met prachtige herinneringen thuiskomen.

nu is mijn oog gevallen op maleisie, vanwege de vele verschillende aspecten in het hele land tevens lijkt dit ook een prettig land om met kinderen te reizen, dit wordt ons eerste avontuur met de kinderen dus wil het eerst ook uitproberen of dit goed gaat.

zelf hebben wij al een keer een rondreis door Sri lanka mogen doen, daar hebben we veel van geleerd hoe we het wel en niet willen.
vandaar dat we nu zeggen ook vanwege de kinders dat we het liefst 3 weken willen gaan en dan deze 3 weken op willen delen met telkens 1 week verblijk of een strategische plek vanwaar we dan zelf uitstapjes kunnen plannen. waarschijnlijk is het wel zo dat we de laatste week er een mooie strandvakantie van willen maken.

hopelijk is dit mogelijk, zelf ben ik bang dat we misschien te ver over ons budget gaan vandaar dat we de prijs van de tickets zo laag mogelijk willen houden.

en dan kom ik al bij de eerste uitdaging;zover ik heb gezien zijn de tickets van air asia het goedkoopst, maar dan wel vanuit engeland en als je daar dan weer 4 tickets naar londen bij moet tellen en 1 hotelovernachting op de terugreis dan wordt het al gauw duurder en vraag ik me af of het niet op een goedkopere manier kan. Vertrek uit Duitsland of belgie maar ons ook niet uit.

ZOU IEMAND HIER ONS MEE KUNNEN HELPEN, ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

graag willen we rond 10 augustus vertrekken en dan voor 3 weken een dagje meer maakt niet uit 8) als we maar terug zijn voor de kinders weer naar school moeten.

ik hoop dat iemand ons met deze vraag kan helpen, bij deze alvast dank je wel.
templeflower
Ervaren Toerist

Re: NIeuw, en wie zou ons willen helpen met ons reisschema

Berichtdoor Ilya » Vr 08 Januari 2010 14:06

Hoi en welkom :)

Allereerst; ticketprijzen zijn in de maanden juli en augustus altijd topduur. Ik heb zelf nog nooit in die periode een aanbieding gezien en ik ben bijna bang dat dit ook niet zo snel zal komen. Bij Air Asia X (vanaf Londen) kan je goedkoop vliegen, maar alleen maar als je bijna een jaar vooraf of meer boekt; en ja..dan komen de ongemakken en extra kosten om de hoek kijken waardoor het wat mij betreft alleen maar leuk is wanneer je een reden hebt om een korte stopover in Londen te doen. Ik zou persoonlijk voor geen goud een reisdag willen opofferen aan wachten, wachten en nog eens wachten :) (persoonlijke mening :)).

Luchtvaartmaatschappijen Emirates en Etihad zijn soms goedkoop vanaf Dusseldorf, Brussel of Frankfurt. Maar ook deze maatschappijen zijn duurder tijdens het hoogseizoen. Ik weet niet goed wat jullie budget is, en wanneer de kids weer naar school moeten. Meestal zit je vanaf 14 augustus weer in een goedkopere tariefschaal wat tickets betreft.

Ik heb zelf gemerkt dat bellen met de servicepunten van de verschillende luchtvaartmaatschappijen soms wonderen doet. Je geeft een datum en zij zoeken het allemaal voor je uit. Vooral de website van de Emirates is mijns inziens erg omslachtig; ik heb er volgens mij nog nooit binnen 10 minuten een prijs gevonden. Je kunt ook de prijzen op sites als Cheaptickets.nl in de gaten houden....

Wat betreft de planning voor 3 weken; klinkt goed. Is prima in delen te 'hakken'. 1 week Langkawi/Penang, 1 week Perhentian en 1 week Borneo bijvoorbeeld...(en dan ipv 1 week telkens 5/6 dagen, zodat je nog wat dagen overhoud om te shoppen oid etc in Kuala Lumpur). Wel meteen na het boeken van de intercontinentale tickets de binnenlandse vluchten boeken...hoe eerder des te goedkoper!...

Succes ! :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor templeflower » Zo 10 Januari 2010 13:05

Dank je wel voor het uitgebreide antwoord.

Gisteren zowat heel de dag op internet gekeken, de goedkoopste tickets die ik tot nu toe heb gevonden zijn van Egypt air. het totaal daarvan komt op 2087(vandaag 100 euro meer als gisteren) all in zover ik heb gezien met vertrek vanaf Brussel, dit is voor ons zeker te doen.
de tijden zijn op zich goed alleen een stopover op de heenreis van 4 uur en de terugreis van 4,5 uur in Cairo.
Nu vliegen wij ook het liefst non stop maar dan worden de tickets gewoon te duur en is het voor ons met alle kosten van dien niet meer haalbaar. Natuurlijk is er minder luxe maar wat het belangrijkste is, is deze maatschappij veilig?

zijn er personen die ervaringen met Egypt air hebben??

ik ga nu eens kijken naar de accomodaties en de daarbij behorende binnenlandse vluchten om te kijken wat het totaalplaatje ongeveer gaat kosten want ik wil graag reeel blijven ondanks dat we dit dolgraag willen doen, maar met een kater thuiskomen zit ik ook niet op te wachten.

ILya, heb jij misschien een paar voorbeelden van betaalbare accomodaties?
jammergenoeg zie ik dat veel accomodaties maar 2 persoonskamers hebben en dan zouden we 2 kamers moeten boeken waar weer een prijskaartje aanhangt.
We hoeven niet zo superdeluxe te zitten en helemaal niet in een flatgebouw maar toeristische comfort zou heel fijn zijn, inclusief een zwembad voor de kinders die paalwoningen op de site zien er fantastisch uit helemaal mijn ding hihi.

zelf heb ik zitten denken om af te sluiten met langkawi en de 2e week Borneo (welke plaats dienen we dan op te vliegen) alleen de eerste week vraag ik me af wat een strategische plek is. wat zou jij eventueel voorstellen?

sorry van de vele vragen, ik hoop dat je dit niet erg vind en je je enthousiasme over maleisie met ons wilt delen.

alvast heel veel dank.
templeflower
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Wo 13 Januari 2010 02:22

Ik heb geen ervaring met Egypt Air. Je zou op skytrax.com kunnen nagaan of het een betrouwbare maatschappij is. Ik vloog ooit met Kuweit Air naar Thailand en besloot daarna nooit meer met B-maatschappijen te vliegen. Egypt Air komt in ieder geval niet/nooit voor in de lijstjes met topmaatschappijen waar Singapore Airlines, Malaysia Airlines, Cathay Pacific, Etihad Airways en Emirates wel tussen zitten (en allemaal op KL vliegen). Vooral de twee laatsten zijn vanaf het buitenland meestal het meest goedkoop.

Wat betreft de reis zelf. Tja..iedereen heeft natuurlijk 'zijn' ding. In drie weken zou ik bijvoorbeeld het volgende doen:

- een dag of paar dagen KL
- vlucht richting Kuching voor wat trips in de omgeving
- vlucht vanaf Kuching naar Kota Kinabalu voor wat trips in de omgeving
- vlucht richting Kuala Lumpur, door naar bv. Perhentian voor snorkelen/bounty.
- Paar dagen Perhentian Besar of Kecil.
- Vlucht via KL door richting Langkawi.
- Verblijf op Langkawi.
- Laatste paar dagen KL?

Dus paar dagen KL, dan jungle van Borneo, dan bountyeiland, dan Langkawi (minder bounty, maar supermooi eiland) en dan de laatste paar dagen om nog wat te shoppen in de hoofdstad.

De binnenlandse vluchten zijn niet duur via Air Asia, maar ik zou even wachten totdat er een aanbiedingsronde is voordat je daar boekt (wel pas boeken nadat natuurlijk de grote tickets gekocht zijn).

Ik heb bij accommodatie nooit gelet op de grootte. Ik weet dat Mutiara Burau Bay op Langkawi ook familycabana's heeft. Er is ook een NL resortje op Langkawi waar je huisjes kunt huren (kleinschalig maar wel met zwembad); mogelijk nadeel kan zijn dat het niet aan het strand ligt maar in het binnenland van het eiland. In Kuching moet zoiets ook wel te vinden zijn. In KL kun je voor goedkopere accommodatie gaan, zodat het boeken van twee kamers toch nog betaalbaar is (ik ken hier geen hotels met familyrooms, maar misschien zijn ze er wel).

Paalwoningen....:).....erg duur...:)....maar idd wel erg tof en mooi om eens mee te maken. Heb je ook rond Borneo, maar daar betaal je vele honderden dollars per nacht voor als ik me goed heb laten informeren..

Succes :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor templeflower » Wo 20 Januari 2010 11:14

Hallo :cheers:

intussen al heeeel wat uurtjes achter internet gezeten pff krijg wallen onder mijn ogen hihi.
wat me opvalt als ik per mail de hotels aanschrijf voor prijzen en ik vraag de prijs voor specifieke data en geef de hoeveelheid personen op dat de meeste hotels heel onduidelijk antwoorden. je krijgt geen totaal bedrag maar allemaal rekensommetjes, en de meeste kloppen niet met de prijs op hun website. Zeggen dat de kamers tot 3 personen zijn en er echt niet meer in de kamer bij mogen maar wel bij de prijs de prijs voor een extra bed zetten.

Zoals eerder aangegeven willen wij niet alleen pakken en reizen vandaar de langere verblijven om van daaruit excursies te ondernemen.
De globale planning van nu echt heel globaal:

1e dag vertrek uit amsterdam
2e dag KL Hotel: duta Vista Suites
3e dag KL Hotel: duta Vista Suites
vlucht naar Kuching
4e tm 9e dag Kuching Hotel Damai beach resort
vlucht naar Penang
10e tm 13e dag Penang Hotel Jerejak rainforest resort
boot naar Lankawi
14e dag tm 19e dag Langkwawi Hotel Kampung Senik Resort
vlucht naar KL
dag 20 Kl
dag 21 vlucht naar amsterdam

zoals gezegd willen we dan vanuit de accomodaties excursies gaan doen.
ziet deze planning er redelijk uit of zeggen jullie op deze manier zou ik het anders aanpakken zonder teveel in en uit te pakken?

wat me opgevalt is dat in maleisie de hotels voor ons wel duurder uitpakken.
tevens heb ik de vraag of iemand het email adres van Kampung Tok Senik Resort voor ons heeft op hun site staat gaan mail adres vermeld en daar ik al vele mails heb ontvangen met onduidelijkheid over de prijs durf ik niet zomaar te reserveren met de prijzen op de site's aangegeven. Lees veel over mensen die in hun hotel aankomen en de reserveringen niet meer terug te vinden zijn, deze stress ontwijk ik liever op de vakantie. Hebben jullie misshien een internet adres van een nederlandse toeroperator die ook hotelkamers verhuurd zoals OAD op deze site vaak aangegeven maar Oad heeft geen losse accomodaties meer.

dan heb in nog een vraagje over de binnenlandse vluchten, ik heb gekeken naar air asia inderdaad goedkoper als Malaysia maar ik vraag me af zo te zien dienen de koffers appart betaald te worden en dat is haast even duur als de vlucht. Zitten de koffers bij Malaysia gewoon in de vluchtprijs?

sorry weer een stortvloed van vragen, bij deze bedankt dat jullie ons willen helpen.
templeflower
Ervaren Toerist

Berichtdoor marcel1 » Wo 20 Januari 2010 21:54

templeflower,

herkenbaar al dat gezoek op internet, ik heb er ook al vele uren opzitten, maar aan de andere kant vind ik het ook wel leuk.

Voor wat betreft die koffers Air Asia, hiervan bedragen de prijzen slechts 5 RM per koffer, dit komt neer op een euro per koffer en is daarmee te verwaarlozen.
zie deze link met de nieuwste richtlijnen/prijzen van Air Asia
http://www.airasia.com/site/my/en/press ... 0-32a94bd1

De hotelprijzen zijn eigenlijk redelijk ten opzichte van de kwaliteit die geboden wordt. Ik heb ook een aantal hotels rechtstreeks benaderd met vragen maar heb van geen enkel hotel een antwoord terug ontvangen.

MArcel
Gebruikers-avatar
marcel1
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Vr 22 Januari 2010 16:54

Ik wist niet dat OAD geen losse overnachtingen meer doet. Hier maakten wij in het verleden nog wel eens gebruik van. Nu al lang niet meer, ik boek meestal ofwel direct of via Agoda. Wanneer we direct boeken gaat er nog wel eens wat mis, hoort er blijkbaar een beetje bij maar ik kan en zal er niet aan wennen.

Wel grappig dat ik nog nooit van al die resorts heb gehoord :), terwijl ik toch wel veel namen ken hier :).

Mailen levert regelmatig niks op. Beter is het om te bellen, maar dit is vanuit Nederland misschien niet zo gemakkelijk. Planning ziet er verder prima uit. Wat betreft de hotelprijzen etc; ik vind de kwaliteit zeker prima; helemaal vergeleke Europese hotels. Wel viel het mij recent op dat hotels in Indonesie soms beter zijn met mindere recenties en voor een lagere prijs. Hetzelfde geldt voor andere omringgende landen.
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor templeflower » Zo 24 Januari 2010 21:40

templeflower
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Di 26 Januari 2010 14:00

Ik heb hier wel geleerd dat ze bij de betere hotels nooit zitten te wachten op stampij :). Als er dus iets mis is, zullen ze het wel rechtzetten. Ik denk dat de kans uitermate klein is dat je er negatief vanaf zult komen. Ik heb nog nooit problemen meegemaakt met Agoda, maar ook niet met de andere hotelsites.

Ik zou niet de bus nemen, maar dan toch maar met Air Asia of MAS op KL vliegen. Ben je wel even zoet mee die dag, maar de eilanden aan de oostzijde zijn wel echt de moeite van een bezoek waard.

Ilya
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor templeflower » Do 28 Januari 2010 23:31

zou het een optie zijn om een auto te huren?

ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden:
hoelang zou de reis van Langkawi naar Kota Bahru dan duren en hoe zouden we dan de beste route kunnen nemen?
templeflower
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Vr 29 Januari 2010 05:39

Je kunt de huurauto afhalen in Penang. Ik zou in het geval van Langkawi uitzoeken of je het ook in Alor Setar kunt afhalen (of een ander afhaalpunt op het vasteland - waar een boot vanuit langkawi aankomt).

In dat geval heb je een mooie reis voor de boeg. Je kunt dan een stop van 1 nacht maken in Cameron Highlands. Is een erg mooi gebied, dat precies 'op de weg naar Kota Bharu ligt'. Daarna door richting Kota Bharu. Ik denk dat het dan wel grofweg 2x5 uur rijden zal inhouden....maar wel een mooie tocht (over goede snelwegen!).

Huurauto huren wij ofwel bij Hawk Malaysia of bij Iprac; misschien kan het ook bij internationale maatschappijen (vast wel). Wij hebben altijd de beste prijzen bij Hawk gezien: http://www.veelzijdigmaleisie.nl/vervoe ... leisie.htm

Als je er een GPS systeem bij wilt huren, vergeet dan niet even te vragen of dat ding ook heel Maleisie in beeld heeft (weet eerlijk gezegd niet of alle hoofdwegen in kaart zijn gebracht)...

Succes! :)

Ilya
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Munifery » Zo 31 Januari 2010 14:57

Ik heb onze reis in juli ook zelf samengesteld. Deze site www.tripadvisor.com heeft me erg geholpen. Daar staan vaak goede en duidelijke recensies van hotels. Vervolgens heb ik de hotels gemaild en kreeg van bijna allemaal een snel en duidelijk antwoord terug! :) We gaan met z'n tweeën, dus ik heb geen ervaring met familiekamers.

Ons reisplan is erg anders dan die van jou, maar we gaan ook naar de Perhentian Islands. Voor augustus zat Petani Beach op P. Kecil helaas al vol. Dus daar heb je nu niks aan.

Je zou ook nog naar Pulau Kapas kunnen gaan. Ook zo'n bountyeiland! :) Daar hebben ze familiekamers op een geweldige plek www.kapasturtlevalley.com Eigenaren zijn Nederlands met een zoontje van 10 geloof ik. Misschien een idee? Dan kan je met een binnenlanse vlucht naar Kuala Terengganu. Daarna is het maar een half uur met de taxi en 15 minuten met de taxiboot. Er gaan wel 4 of 5 vluchten vanaf Kuala Lumpur per dag.

Misschien heb je hier iets aan!
Munifery
Ervaren Toerist

Berichtdoor templeflower » Zo 31 Januari 2010 15:50

:cheers: :cheers: oke het besluit is genomen we hebben Tickets geboekt here we come Maleisie :wink:

alleen iets wat we van te voren wisten, maar eigenlijk weinig keus op hadden.
we vliegen terug op 01 september om 00.30 uur.
Nu weet ik dat 31 augustus de nationale feestdag is in maleisie, en wij dienen dus op 31 augustus te reizen naar het vliegveld.

nu heb ik aan een aantal opties gedacht.

1- 30 augustus al in Kl zijn maar ja dan moeten we nog 31 augustus naar het vliegveld door Kl.

2- 31 augustus een vroege vlucht vanaf onze laatste bestemming zodat we niet de kans lopen op een gemiste vlucht. De koffers op het vliegveld laten staan (als dit mogelijk is) en dan KL ingaan.

vraag: zou de feestdag veel problemen opleveren met vervoer en/ of heeft er iemand anders nog een optie? :wink:

@ Munifery

Bedankt voor je moeite en je advies.
met de nederlandse familie op Pulau Kapas hebben we al contact gehad, de verbindingen vanaf langkwawi zijn alleen een probleem. het is vrij duur en je bent echt een hele dat (lees van 's morgens vroeg tot 's avonds onderweg)

nu de tickets vast staan ga ik eens meer naar de details kijken van de reis. :D
templeflower
Ervaren Toerist

Berichtdoor Munifery » Di 02 Februari 2010 20:29

Gefeliciteerd met de tickets!

Ik was ook zo blij toen we ze hadden geboekt. Daarna is ons reisplan nog wel een paar keer veranderd. Ben benieuwd wat het uiteindelijk bij jullie wordt. Als de bountyeilanden aan de ooskust niet lukken, kan je misschien nog een uitstapje maken van een paar dagen (?) naar een Thais eiland, Koh Lipe. Da's een uur varen vanaf Langkawi. Schijnt erg mooi te zijn. Ik heb dat verder niet uitgezocht, omdat we al naar de oostkust gaan.

Het enige is dat je misschien een visum moet regelen. Succes!
Munifery
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Wo 03 Februari 2010 04:06

@templeflower Het viel afgelopen jaar reuze mee. Veel inwoners zijn rond die tijd zelf allang naar hun families etc. Ik dacht dat de hele stad wel een groot feest zou zijn, maar voor de deur hoorde we wat knallende rotjes en dat was het wel zo'n beetje. Natuurlijk zijn er grote festiviteiten, maar volgens mij moet het qua accommodatie wel goed komen. Ik denk dat het qua vervoer op die dag (naar KLIA en terug) wel goed moet komen. Je zou altijd voor de zekerheid nog een nachtje KL kunnen doen, doen wij meestal ook omdat we dan nog even wat kunnen shoppen etc...:)

@Munifery Wij gebruiken ook altijd tripadvisor, hoewel ik recent mijn twijfels heb bij sommige reviews. Vooral bij de erg positief beoordeelde recenties moet je echt wel goed onderzoek verrichten; het is niet altijd zo goed als de reviewers beweren. Maargoed; het geeft absoluut een goed beeld van wat je kunt verwachten :)...vergeet niet de door mij beschreven hotels op veelzijdigmaleisie.nl :D
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Volgende

Terug naar Vakantie met kinderen