Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Maleisie met kleine kinderen, potjes voeding?

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Maleisie met kleine kinderen, potjes voeding?

Berichtdoor claudia » Vr 14 November 2008 14:35

Hallo,

Wij zitten er heel sterk aan te denken om volgend jaar september naar Maleisie te gaan. Dit willen wij gaan doen met 2 volwassenen en 2 kinderen (het ene kind is dan bijna 4 en de andere is dan 15 maanden). Mijn vraag is, kun je in Maleisie ook kindervoeding kopen in potjes, hier beter bekend als Olvarit? Dat lijkt me toch iets veiliger dan het eten van een restaurant of zoiets.

Hopelijk komt er een positief antwoord op, want dit is eigenlijk wel de vraag die doorslag moet geven of we wel of niet gaan.

Bedankt alvast.

Claudia
claudia
Nieuw lid

Re: Maleisie met kleine kinderen, potjes voeding?

Berichtdoor Marjolein » Za 15 November 2008 07:42

Hoi Claudia,

Het laatste waar je je in Maleisie zorgen om hoeft te maken is het eten. Zeer veel keus ook voor kleine kinderen en zeker niet alles is spicy. Er zijn wel wat potjes met eten te koop in de grotere supermarkten. Ik heb hier nog nooit meegemaakt dat mensen met kleine kinderen last hebben met eten. Sterker nog de meeste kleine kindjes vinden het eten hier erg lekker.

groetjes uit zonnig Langkawi
Marjolein
groetjes uit het land van de Glimlach!
Gebruikers-avatar
Marjolein
Maleisiefiel

Berichtdoor Saar » Za 15 November 2008 11:00

..En als je wilt kun je zelf ook bananenprakjes klaarmaken. Ze hebben daar zo veel meer fruit dan in Nederland! De meeste (lees:alle) hotels hebben ook bij het ontbijt yogurt, fruit en boterhammen. Variatie in beleg valt tegen, maar je zou in de supermarkt bijv. Nutella kunnen kopen oid.

Qua avondeten, je hebt daar geen stamppotten, maar wel heel veel variatie in Aziatisch eten (Indiaas, Maleis, Chinees, Japans, etc.). Eten jullie thuis wel eens Aziatisch en vind de kleine van bijna 4 dit lekker? Dan zal het daar ook wel goed komen. Misschien alvast wat vaker in Nederland Aziatisch eten zodat het eten bekend is als jullie daar zijn.

Ik heb vaker gehoord dat Maleisie een perfecte 'verwegbestemming' is met kinderen. Tip: in Kuala Lumpur in shopping mall The Pavillion zit onderin een reastaurantje waar je heerlijke wafels en pannenkoeken kunt eten met de kinderen!

Wat betreft hygiene: Wij zelf hebben nooit last gehad van ons buik door het eten daar. Anders dan in bijv. Egypte!
Let wel op met de pittigheid. Dit veroorzaakt meestal de problemen.

Veel plezier alvast!

Saar
Gebruikers-avatar
Saar
Moderator

Berichtdoor Marjolein » Zo 16 November 2008 06:21

De meeste mensen die last krijgen van buikproblemen drinken te koud!

Goed idee van Saar om thuis alvast te wennen met Aziatisch eten en dan vooral met rijst..... Maleisisch eten is niet echt heet op sommige gerechten na. De meeste kinderen vinden Nasi Ayam erg lekker, dit is gestoomde rijst met een stukje gebakken kip vaak vergezeld van een stukje komkommer en tomaat en een heel klein kommetje soep. Absoluut niet spicy. Of rijst met vis. Ook niet spicy. Je besteld de rijst en de vis apart bijv gestoomde zeebaars/seabass en eet er heerlijk met zijn allen van. Bestel voor de kids in het begin geen nasi goreng dit kan nl een beetje spicy zijn. Laat de oudste anders een hapje van jou meeproeven. En...wat dacht je van een boterham met pindakaas en geprakte banaan! Erg gezond en voedzaam. Qua drinken hebben ze overal heerlijke limonades voor de kids met div. smaken
Gebruikers-avatar
Marjolein
Maleisiefiel

Berichtdoor claudia » Zo 16 November 2008 11:24

Goed te horen dat er zoveel positieve ervaringen zijn. De kleine van dan bijna 4 lust alles. Hoe vreemder hoe beter, daar ben ik niet bang voor! Bedankt.

Het wordt dus Maleisie!! Nu nog de rondreis bepalen.

Ik wil ook naar Borneo en daar de jungle in, Turtle Island, Poring Hot Springs en Sepilok.
Ik zie het niet zitten om naar Taman Negara in te gaan. Wat ik hier over lees is niet altijd positief.

Is dit een goede keus, of hebben jullie andere suggesties? Wat moeten we zeker doen wat zouden we kunnen overslaan? (wat ik voor nu in gedachten heb is: Kuala Lumpur, Mallacca, Kuala Selangor, Batu Caves, Cameron Highlands, Belum National Park, Kota Bharu en een subtropische strandbestemming)

Moeten we een auto huren, ons laten rijden of met het openbaar vervoer??

Hoe zit het met hotelkamers? Kun je daar met 2 volwassenen en 2 kinderen (1baby) wel terecht.

Heel veel vragen dus. Hopelijk kunnen jullie mij/ons een beetje helpen.

Alvast heel erg bedankt!!
claudia
Nieuw lid

Berichtdoor Marjolein » Vr 21 November 2008 02:32

Hoi Claudia,

Hoe lang wil je naar Maleisie?
Reizen is zeer vermoeiend dus zou zeker niet teveel plaatsen aandoen. Om optimaal van je vakantie en de kids te genieten is laten rijden (privechauffeur) de beste optie.
Gebruikers-avatar
Marjolein
Maleisiefiel

Berichtdoor Marjolein » Vr 21 November 2008 02:36

P.s. vergat ik nog. Belum Valley is prachtig ben er afgelopen augustus nog geweest. Maar niet echt aan te raden met kleine kinderen.

kijk ook eens op http://www.verrereizenmetkinderen.nl
Gebruikers-avatar
Marjolein
Maleisiefiel

Berichtdoor claudia » Vr 21 November 2008 11:33

Hallo,

Wij willen iets van 4 weken gaan. Wat reizen betreft zijn wij en de kinderen wel wat gewend. Dus we zullen het niet heel langzaam gaan doen, want we willen wel zoveel mogelijk zien.
Bedankt voor de link! Heel handig en veel nuttige tips!!
claudia
Nieuw lid

Terug naar Vakantie met kinderen