Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Dengue op Langkawi?

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Dengue op Langkawi?

Berichtdoor monique » Zo 10 Augustus 2008 11:58

Hallo,

Wij sluiten in februari onze reis naar Nieuw Zeeland af in Maleisie. We zijn 2 dagen in KL (Istana hotel, ervaringen?) en vliegen daarna door naar Langkawi en blijven daar 8 nachten. We reizen met 2 kleine kinderen (3 en 4 jaar) en ik word toch wat angstig van al die berichten van dengue fever. Kan iemand mij vertellen hoe de toestand op Langkawi is m.b.t. de dengue muggen. We verblijven overigens in het Mutiara Burau Bay Beach resort. Iemand recente ervaringen? En welke uitstapjes zijn goed te doen met kleine kids?

Hoor het graag!

Monique
monique
Nieuw lid

Re: Dengue op Langkawi?

Berichtdoor Marjolein » Ma 11 Augustus 2008 10:13

Hoi Monique,

Er is absoluut geen dengue fever op Langkawi.

Over Mutuara kan Ilya of Saar je meer vertellen.
Een eenvoudige jungletrek en de mangrove- kayaktour zijn zeker ook leuk voor de kids.
Zeilcruise of bounty-island hopping, ritje in de kabelbaan met bezoek aan Oriental village daar is een klein dierenparkje en een heuse olifant waar een ritje op gemaakt kan worden.

groetjes en veel plezier met de voorbereiding,
Marjolein 8)
groetjes uit het land van de Glimlach!
Gebruikers-avatar
Marjolein
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Ma 11 Augustus 2008 15:50

Loopt die olifant rond tussen al die geiten en kippen :)....

Maargoed, is er nog nooit een melding geweest van iemand die Dengue heeft opgelopen op het eiland Langkawi. Ik ben een muggenmagneet en wordt - ondanks zo nu en dan flink insmeren - helemaal lekgestoken, vooral op Langkawi. Nog geen enge ziektes gehad. Ik zou eerder goed insmeren in Kuala Lumpur (alhoewel het risico daar ook klein is). Daarnaast zou ik los van Dengue de kids altijd insmeren. Ik lees berichten over het product OFF (naast Deet) dat in Maleisie zelf te koop is. Verder zijn er ook citronella pleisters, uitermate geschikt voor kinderen (ook in Maleisie te koop). Die pleisters houden muggen op veilige afstand. Je kunt ze gewoon op je kleren plakken.

Wat betreft Mutiara; prima kleinschalig resortje. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Wel kleine accommodatie (maar wellicht nemen jullie een familiechalet?), maar daar slaap je toch alleen maar. Het eiland heeft namelijk heel veel moois te bieden, ook voldoende voor kleine kids. Leuk samen een eiland ontdekken, er zijn niet veel plekken waar dit zo makkelijk en laagdrempelig mogelijk is.

Alvast heel veel plezier!

(p.s. iedereen is ineens met Dengue bezig? :))
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor monique » Di 12 Augustus 2008 20:20

Hoi Ilya en Marjolein,

Dank voor jullie berichten! Ik ben weer wat gerustgesteld! :D We hebben zelf voor we kids kregen veel gereisd en waren toen helemaal niet met dengue bezig, maar nu we 2 kleine kinderen hebben zijn we toch wat voorzichtiger geworden. Die pleisters lijken me wel wat. Ik probeer ze alvast in Nederland te kopen, misschien komen ze ook goed van pas in Nieuw Zeeland.
We hebben trouwens een family cabana sea view in het Mutiara. Deze zijn wel ok? En we zijn maar 2 dagen in KL en verblijven in het Istana hotel, dus we zoeken (als het goed is) geen vochtige steegjes op. Klopt het trouwens dat je 's morgens al kaartjes moet reserveren om de Petronas in te kunnen?
We gaan er van genieten! 8) (duurt alleen nog zoooo lang...)

groetjes,
Monique
monique
Nieuw lid

Berichtdoor Marjolein » Wo 13 Augustus 2008 01:56

Inderdaad smorgens vroeg de kaartjes reserveren voor de Petronas Twin Towers. Een alternatief met een nog mooier uitzicht is de Menara tower. Hier kan je de hele dag in.

Al duurt het nog lang....voorpret en voorbereiding is ook erg leuk!
Marjolein 8)
Gebruikers-avatar
Marjolein
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Wo 13 Augustus 2008 09:23

Inderdaad, zorg dat je er voor 9.00 in de morgen bent, je kunt er tot 12.00 in. Menara KL is inderdaad mooier, maar waarom niet beiden :)....De Petronas tower overdag.....Menara als het donker is (prachtige vergezichten). Verder kun je ook nog naar de lookout point reizen, een mooi uitzicht over de hele stad (zie de rubriek tips).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor shaam » Zo 17 Augustus 2008 05:52

Er is geen dengue op langkawi. Wij gaan as maandag 18/8/08 daarheen.
Wij zijn nu in KL alles is goed, mensen zijn aardig.
Voor de kaarten van Petronas Tower moet je 7:30 uur aanwezig zijn, dan kun je om 11:15 uur bekijken.

Groetjes uit Kuala Lumpur
shaam
Nieuw lid

Berichtdoor Marjolein » Zo 17 Augustus 2008 09:46

Veel plezier nog vanavond in KL en wie weet zien we elkaar de komende week!
groetjes uit een heet Langkawi
Marjolein
Gebruikers-avatar
Marjolein
Maleisiefiel

Terug naar Vakantie met kinderen