Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Waterfront villa (met baby)

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

Waterfront villa (met baby)

Berichtdoor Chris » Do 03 Augustus 2017 12:52

Vraagje, misschien heeft iemand een goeie tip voor ons?
Aanstaande woensdag vertrekken we met zn 3-en man/vrouw/baby voor 3 weken naar Maleisie.
Nu probeer ik al een paar dagen om een geschikte locatie te vinden aan de kust nadat we de eerste 48 uur acclimatiseren in een fijn hotel in KL.

Ik zoek een locatie, liefst ietwat off-the-beaten-track, met bungalows op het water. Het typisch idyllische beeld van een vakantie naar het verre-oosten zeg maar.
Zou leuk zijn als we de kleine dan op bed gooien, en dat wij voor het balkon met zn 2-en een rondje kunnen zwemmen/snorkelen. Prijs waar ik op mik is max plm.E125/nacht.

Enfin, ik zoek iets dergelijks maar kom niet verder dan locaties waar ik toevallig op stuit, en die bijvoorbeeld weer veel te duur zijn.
Ik denk aan de oostkust ergens? Iemand een leuk idee?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Chris.
Bijlagen
snorkel maleisie.png
Chris
Nieuw lid

Re: Waterfront villa (met baby)

Berichtdoor Ilya » Vr 04 Augustus 2017 10:49

Hmm. Maleisie is niet echt het land van de huisjes op het water, tenzij je inderdaad de zeer exclusieve reef-resorts kan betalen. €125 per nacht is niet haalbaar. Wel kun je voor dit soort bedragen buiten het hoogseizoen aan de oostkust in leuke, kleinschalige resortjes aan het strand verblijven, op loopafstand van de zee. Ik weet niet hoe oud jullie kleine is, maar ik vermoed jong genoeg dat zij/hij niet zelf uit het bed kan en vervolgens mee kan snorkelen (wat je wrs niet echt wilt). In dat geval is de afstand van het huisje tot de zee in veel gevallen te ver, tenzij 1 met babyfoon op het strand blijft terwijl de ander aan het snorkelen is. Eerlijk gezegd zou ik dat zelf niet zo snel doen (wel hebben we zo'n speciale babyfoon die tot 3km kan en even een borrel op een terrasje oid doen is voor ons geen probleem).

Na KL moet je in elk geval een binnenlandse vlucht naar de oostkust of naar Borneo nemene. Ik weet niet hoe de verdere reis er qua bestemmingen uitziet, maar Mantanani bij Kota Kinabalu schijnt leuk en redelijk betaalbaar te zijn. Of je verdubbeld toch je budget en overweegt een waterhuisje bij het Tunku Abdul Rahman marine park (ook bij Kota Kinabalu).

Verder heb je dichtbij KL, bij Port Dickson, ook zo'n resort met waterhuisjes maar daar is de zee niet zo fraai.

Met kinderen zou ik normaal gesproken trouwens Perhentian aanbevelen, maar in augustus zit het meeste daar inmiddels al wel vol (tenzij je er op de bonnefooi naartoe gaat).

Succes en alvast een hele toffe reis :)
Ilya
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen