Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

tips, suggesties en ideeen voor reisplan juli 2016

Stel hier je vragen wanneer je van plan bent met de kids naar Maleisie te reizen.

tips, suggesties en ideeen voor reisplan juli 2016

Berichtdoor prishara » Di 29 September 2015 16:54

Hallo maleisiereizigers en kenners,

Wij willen graag in juli 2016 met 11 jarig kind naar maleisie voor ongeveer 18-21 dagen. :D
Ik heb vorig jaar in 2014 een hartinfarct gehad en het heeft een zeer grote impact op mijn (gezins)leven gehad. Helaas moet ik nu accepteren dat alles een tandje lager moet en niets in het mensenleven zeker is.
Daarom wil ik niets meer uitstellen met wat ik graag wil zien/doen. :mrgreen:
Wat is de (eventueel) ervaring van hartpatienten die jungletochten hebben gedaan?

Ik ben me al aan het inlezen over maleisie. Heb hier al veel reisplannen en reisschema's gezien.
Er is nog geen reisplan gemaakt daar ik nog niet zeker weet over hoe/wat /waar....bij wie...en dergelijk.

Heb een paar rondreizen van reisaanbieders bekeken en kom ik uit op ruim over de 6000,- euro.
maar geen van de reizen had het 'yeah!'factor.
Wat wij meer in onze vakantie willen zien is, jungle tochten, watervallen, raften, mss olifanten, de oerang oetan zien enzo.
Enkele dagen shoppen in Kuala Lumpur.
De laatste paar dagen lekker genieten op een leuk en sfeervol eiland in een chaletje het liefst direct op het strand, maar geen must.
Ongeveer 15 jaar geleden zijn we voor 21 dagen naar Thailand geweest. We hadden alleen de vliegtickets en de 1e paar dagen hotel geboekt.
De rest daar terplekke bij de toeristenbureau de verdere rondreis incl. transfer, hotel, excursies en dergelijke.
Scheelde destijds ruim 1200,- gulden
Kan dit ook in Maleisie? hoe groot zou het verschil tegenwoordig zijn?

Excursies als de teman negara, natuurpark belum en borneo trok me wel aan wat berteft de natuurtrektochten.
Maar is het dan niet teveel? of liever een bepaalde excursie helemaal niet doen omdat het tegenvalt?

Hoe zou ik het beste en goedkoop kunnen boeken. Alleen hier de ticket en de 1e paar dagen hotel boeken en daar terplekke alles via een reisburo ofzo.
Als je van hieruit enkele excursie/bouwstenen boekt, is het dan duurder?, hoe is de transfer geregeld van de ene naar de andere hotel.
Of moet je dat zelf apart regelen.
Elke keer slepen met de grote koffers?
Hoe zouden jullie je reis(schema) plannen en boeken? :?:

Graag zie ik jullie tips, suggesties en ideeen tegemoet, alvast bedankt voor je reactie
prishara
Nieuw lid

Re: tips, suggesties en ideeen voor reisplan juli 2016

Berichtdoor Ilya » Wo 30 September 2015 09:24

Over het algemeen ben je flink duurder uit als je accommodatie ter plekke regelt. Via Agoda of Booking.com vinden wij normaal gesproken altijd de beste prijzen. Ze hebben vaak speciale deals met soms bv 50% korting. Scheelt enorm. Alleen bij de meest simpele accommodatie ben je goedkoper uit bij binnenlopen; maar dit komt ook omdat zij niet actief zijn op het internet. Denk hierbij aan een simpele kamer, vaak zonder airco.

Een simpele rekensom: 3x €500/€900 voor de vliegtickets, afhankelijk van het seizoen. Dan +/- 18x €50 gemiddeld voor accommodatie. Kan op sommige plekken goedkoper, op andere duurder, vandaar gemiddeld. Dan nog wat binnenlandse vluchten, als je tussen 6 en 3 maanden voor vertrek tijdens een aanbieding boekt vaak spotgoedkoop (max enkele tientjes p/p per enkele reis). Eten is er goedkoop. Als de ringgit zo zwak blijft tov de euro helemaal. Wij zijn meestal zo'n RM200 per dag kwijt (totaal, eten, taxi, etcetc). Dat kan echter nog veel lager als je wilt.

Ik zou naar Borneo gaan en wel zo lang mogelijk. Sepilok, Kinabatangan, Tabin, Mulu, Bako NP etc. Wellicht afsluiten met Perhentian, maar dan ben je wel weer kosten kwijt voor een vlucht. Echter, de eilanden rond Borneo zijn stukken duurder.

Excursies kun je bij de meeste parken prima ter plekke regelen. Gaat het echter om een meerdaagse tocht, en komt er een gids bij kijken, dan vooraf regelen (zeker in juli = het hoogseizoen).

Overigens is €2000 p/p voor een rondreis niet absurd duur, vooral niet als alles er dan bij zit (ook eten?).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor prishara » Zo 06 Maart 2016 20:13

Hi

Ik heb de knoop doorgehakt en zo ziet onze rondreis van 3 weken eruit.

dag 1 vlucht bremen-Kuala Lumpur
dag 2 Aankomst Kuala Lumpur, vlucht Kuching
dag 3 kuching, Kubah national Park waterval
dag 4 Kuching, oerang oetangs
dag 5 Kuching, boot naar Bako nationaal park, jungle walk
dag 6 vlucht kuching-kuala lumpur
dag 7 Kuala Lumpur
dag 8 bus kuala lumpur- Taman Negara
dag 9 Taman Negara
dag 10 bus Taman Negara - Cameron Hooglanden
dag 11 Cameron Hooglanden, bezoek theeplantage
dag 12 Cameron Hooglanden -Penang busreis
dag 13 Penang
dag 14 Penang
dag 15 Penang - boot naar Langkawi
dag 16 Langkawi
dag 17 Langkawi
dag 18 Langkawi
dag 19 Langkawi-binnenlandse vlucht Kuala Lumpur
dag 20 vlucht Kuala Lumpur -Bremen
dag 21 aankomst Bremen

Alle (binnenlandse)vluchten en hotels zijn al geboekt.
We hebben grofweg wel een planning gemaakt maar.....
Wat ons rest is nog een betere invulling van onze vakantie, wat we willen zien en doen.
Hoe de transfers te regelen en waar en bij wie.
In Kuching is al duidelijk wat we gaan doen.

Wie o wie kan ons tips en info verschaffen, evt met links?
prishara
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Za 12 Maart 2016 13:34

Het deel tussen dag 8 en 12 zou ik via Han Travel en Cameron Secrets regelen. Zij hebben samen een netwerk van minibusjes (zo'n RM75 per persoon) en rijden tussen Taman Negara en Cameron Highlands, en door naar Penang. Han Travel regelt ook de bussen vanaf Kuala Lumpur naar Taman Negara. Alternatief is een huurauto vanaf Kuala Lumpur. Dit kan maar zo net wat goedkoper zijn met drie personen tov de minibusjes. Aan de andere kant zit je dan wel met een huurauto die ter plekke niet zo nodig is (en waar je dan wel voor betaalt).

In Cameron Highlands kun je via hetzelfde Cameron Secrets ook de dagtour regelen...erg leuk voor RM50 per persoon. Must Do daar. Cameron Secrets heeft volgens mij ook een minibusje naar het centrum van Georgetown in Penang (bij Banana Guesthouse stap je dan uit?).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor prishara » Vr 18 Maart 2016 22:15

ILya dank je.
Transfer van kuala Lumpur naar TN zal Han Travel worden.
Transfer van TN naar CH ook met Han Travel. Zal ter plekke regelen

Transfer Van CH naar Penang gaan we met de bus doen. Hier moeten we nog wat speurwerk verrichten v.w.b.opstapplaats e.d.
Tickets gaan we boeken bij http://www.busonlineticket.com/

Van Penang naar Langkawi met boot vanuit Swettenham haven.
prishara
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Vr 15 April 2016 13:24

Yes. Precies zoals ik het zelf zou doen :)
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vakantie met kinderen