Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Bus vanaf Taman Negara naar Kuala Besut (Perhentian)

Deel hier je tips met ons. Alle tips zijn welkom!

Bus vanaf Taman Negara naar Kuala Besut (Perhentian)

Berichtdoor Ilya » Zo 27 December 2009 10:22

Er rijdt eenmaal per dag een bus tussen Taman Negara en Kuala Besut. Deze busreis duurt 5 tot 6 uur en kost RM90 per persoon (enkeltje). Handig voor reizigers die het schiereiland willen doorkruisen en geen trek hebben om eerst weer naar de luchthaven van Kuala Lumpur te reizen.

Opstappen kan bij Han Travel Counter (bij Tahan Corner Floating Restaurant) in Kuala Tahan.

De bus vertrekt dahelijks om 8.00 in de morgen. Je komt ruim op tijd aan bij Kuala Besut waardoor je nog genoeg tijd hebt om de boot naar de Perhentians (Besar of Kecil) te pakken.

Je kunt ook vanaf Kuala Besut naar Taman Negara: De bus vertrekt dagelijks om 10.00 in de morgen bij Anjung Holidays office (bij Kuala Besut jetty). Een ticket kost ook weer RM95. Houd er rekening mee dat je in dit geval vroeg moet uitchecken en vooraf een boot vanaf Perhentian naar Kuala Besut moet regelen.

Er rijdt ook een bus tussen Cameron Highlands en Kuala Besut.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Re: Bus vanaf Taman Negara naar Kuala Besut (Perhentian)

Berichtdoor ruiterhp » Wo 03 Februari 2010 22:35

Beste Ilya,

Wij zijn van plan om aankomende zomer van Kuala Tahan naar Merang (een stuk boven Kuala Terangganu) te reizen per bus.
In Merang pakken we de boor naar Pulau Redang.

Kan dat met dezelfde bus, met andere woorden, rijdt deze bus ook langs deze twee plaatsen? Of rijdt die bus via Kota Bahru.

Graag jouw reactie

Groet,

Hans Peter de Ruiter
ruiterhp
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Di 09 Februari 2010 06:09

Hmm..beetje late reactie :)

Ik heb even naar de kaart gekeken en heb het vermoeden dat de bus niet ook langs Merang rijdt. Het lijkt mij logisch dat de bus via Kuala Lipis en Gua Musang richting Kuala Besut rijdt...het is meer dan een uur met de taxi vanaf Kuala Besut naar Merang....
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor ruiterhp » Di 16 Februari 2010 20:55

ok bedankt, dan gaat hij de andere kant op dan ik dacht !
ruiterhp
Nieuw lid

Berichtdoor Kruitje » Zo 04 November 2012 20:17

Beste Ilya,

Ik zie je schrijven Opstappen kan bij Han Travel Counter (bij Tahan Corner Floating Restaurant) in Kuala Tahan.

Betekent dit dat je niet met de boot terug gaat van Taman Negara naar Kuala Tembeling?
Kruitje
Toerist

Berichtdoor Ilya » Ma 05 November 2012 01:00

Klopt. Dat komt doordat de totale reis anders veel te lang zal duren. Ik meen dat je wel via Tembeling een bus naar KL kunt pakken, maar de speciale shuttle busjes die Taman Negara met Cameron Highlands, Kuala Besut en zelfs Penang verbinden gaat vanaf Kuala Tahan zelf.....

Wie weet kun je overigens ter plekke nog met andere vervoerders dit traject afleggen, en wie weet gaat deze wel vanaf Tembeling...
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Yasmin » Wo 06 Juni 2018 17:44

Hi Ilya,

Op een zondag vroeg vertrekken vanuit Taman Negara naar Perhentian met de bus, is dit te doen in één dag of denk je dat ik bij voorbaat al de boot mis?

Ik heb mijn overnachting al geboekt bij Perhentian, op de zondag. :roll:

DEPART:
Taman Negara
07:50 AM
ARRIVE :
Jetty Kuala Besut
16:30 PM

Ik las dat de laatste boot om 17.00 uur vertrekt. Is erg riskant als ik om 16.30 uur aankom. Kun jij mij adviseren?

https://www.busonlineticket.com/booking ... negaraasia
Yasmin
Nieuw lid

Terug naar Tips