Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

met de auto van Kuala Lumpur naar Penang via Taman Negara

Algemene rubriek voor alles dat met reizen te maken heeft. Twijfel je tussen meerdere landen? Andere vragen? Laat het ons hier weten.

met de auto van Kuala Lumpur naar Penang via Taman Negara

Berichtdoor Eva Rusman » Do 25 Januari 2018 14:59

Ik zou graag met een huurauto reizen van Kuala Lumpur naar Penang via Taman Negara en Camaron Highlands. Heeft iemand ervaring met dit traject per auto en eventueel tips wat wel en niet te doen?
Ik hoor het graag! Groet Eva
Eva Rusman
Nieuw lid

Re: met de auto van Kuala Lumpur naar Penang via Taman Negar

Berichtdoor Ilya » Di 20 Maart 2018 11:35

Dit is een vrij gebruikelijk traject. Lekker rustig rijden en als je pech hebt rij je ineens een uur achter een vrachtwagen met hout ofzo :). De losse delen zijn allemaal prima in 4/6 uur te rijden, afhankelijk van de drukte en de condities. Zorg voor genoeg water, eten en een lokale simkaart zodat je mobiel bent. Regel verder altijd het telefoonnummer van de verhuurder mocht er wat zijn. Locals zullen je overigens altijd wel willen helpen mocht er wat zijn. Wij hebben tig keer in Maleisie rondgereden en er is nooit wat gebeurt.

Vanzelfsprekend kijk je uit als je door kampungs rijdt (ivm overstekende dieren, brommers etc). Eten langs de weg zou ik zelf tot een minimum beperken. Eten in lokale restaurants is prima natuurlijk :). Vertrek niet te laat, want in het donker rijden is veel minder leuk (ik reed zelf ooit alleen in het donker van Kuantan naar Taman Negara, dat was niet de meest leuke rit) :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Reizen algemeen