Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Beste manier om reiservaringen te delen

Algemene rubriek voor alles dat met reizen te maken heeft. Twijfel je tussen meerdere landen? Andere vragen? Laat het ons hier weten.

Beste manier om reiservaringen te delen

Berichtdoor Jootje » Ma 28 Juli 2014 23:06

Hallo allen, mijn naam is Jo en ik ben nog nieuw op dit forum. Mijn vraag valt niet direct onder een van de andere categorieën op dit forum, vandaar dat ik hem even in dit gedeelte van het forum plaats. Ik ben van plan om in het komende jaar een reis naar Maleisië te maken, samen met mijn vriendin. Het was eigenlijk een land en omgeving waarin zij al lang heel erg geïnteresseerd in is, maar toen langzamerhand bij mij ook de wens ontstond om nog een avontuur in het buitenland mee te maken groeide mijn interesse in Maleisië ook steeds meer. Inmiddels zijn we dus al vrij zeker van onze zaak en oriënteren we ons goed op informatieve sites als deze. De bestemming moeten we overigens nog kiezen en we denken hier dus nog over. Verder bedenk ik voor mezelf alvast, hoe we onze verhalen en ervaringen met familie en vrienden gaan delen. Ik zou dus graag willen vragen aan mensen die al een dergelijke reis hebben gemaakt, hoe zij dit destijds met het thuisfront gedeeld hebben. Voor mij is een eigen domein het meest voor de hand liggend, ten eerste omdat ik die tijdje geleden hier zo al gereserveerd heb en ten tweede omdat ik denk dat we heel veel foto's en video's zullen willen delen. Maar als jullie nog andere manieren kennen waarvoor bijvoorbeeld minder technische kennis nodig is, of om het makkelijker te kunnen verspreiden, hoor ik dat graag. Persoonlijk houd ik niet zo van elke dag een fotoserie op facebook te plaatsen. Maar ik hoor graag van jullie, wat een prettige manier is, om het thuisfront van beeld en tekst te voorzien, het liefst in een mooi jasje en waar ik bovendien voldoende ruimte heb. Alle tips en adviezen zijn welkom. Wellicht hebben toekomstige reizigers er ook baat bij. Alvast bedankt :)
Jootje
Nieuw lid

Re: Beste manier om reiservaringen te delen

Berichtdoor Ilya » Di 29 Juli 2014 12:17

Hi,

Als je het puur met een select groepje wilt delen, is facebook eigenlijk prima. Je maakt een groep aan, of een pagina en dan weet je zeker dat alleen de mensen die je uitnodigd kunnen meekijken. Het is vooral makkelijk als iedereen in je omgeving al actief is op/met facebook. Het scheelt die mensen dat ze actief je website moeten bezoeken, want ze krijgen een alert in beeld als ze facebook bezoeken (wat voor velen dagelijkse routine is).

Een website kan natuurlijk ook, maar behoeft wat meer werk. Er is inderdaad wat meer kennis voor nodig, want een domein bij Strato is natuurlijk pas stap 1.

Het voordeel van een eigen domein is dat je eigen informatie ook van jezelf is en blijft. Facebook bijvoorbeeld wordt automatisch eigenaar van alles dat je publiceert. Je bent baas van je eigen site, mits je dus een eigen domein etc hebt (met eigen hosting, en dus niet een eigen domein op een blogger account).

Het idee met een website is natuurlijk wel dat ook niet-bekenden de website kunnen en zullen bezoeken. Het is maar net de vraag wat je wilt.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Re: Beste manier om reiservaringen te delen

Berichtdoor Jootje » Wo 03 September 2014 13:34

Thanks voor de info!
Jootje
Nieuw lid

Terug naar Reizen algemeen