Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Luchtvochtigheid en kleding

Algemene rubriek voor alles dat met reizen te maken heeft. Twijfel je tussen meerdere landen? Andere vragen? Laat het ons hier weten.

Luchtvochtigheid en kleding

Berichtdoor Danielle » Vr 27 September 2013 15:05

Hoi allemaal,

Wat voor kleding dragen jullie als de luchtvochtigheid zo hoog is in Maleisie? Ik ben twee jaar geleden voor het eerst in Maleisie geweest en al mn kelding zat vastgeplakt, dat zat echt niet lekker. Is er toevallig een bepaalde stof dat fijn zit ofzo?

Groetjes Danielle
Danielle
Nieuw lid

Re: Luchtvochtigheid en kleding

Berichtdoor Ilya » Vr 27 September 2013 16:55

Dun katoen werkt bij mij prima...alles in een dunne versie. Een t-shirt in Nederland bijvoorbeeld is vaak (bij mannen) tig keer dikker dan een t-shirt dat je in Maleisie koopt. Ook bv spijkerbroeken zijn in Maleisie veel dunner dan in Nederland (en ook veel goedkoper, maar kwalitatief niet altijd even best).

Ik reis altijd erg prettig in ademende outdoorkleding (bv North Face of Jack Wolfskin).

Verder; niet teveel bewegen en niet teveel in de directe zon lopen. Als je eenmaal zelf in Maleisie woont, neem je binnen enkele weken alle gebruiken van de locals over....:)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Danielle » Ma 30 September 2013 16:11

Ik ben echt dol op backpacken maar ik kan heel slecht tegen de warmte en daardoor vind ik het zo zwaar! Ik heb zelf deze zomer katoenen blousjes gekocht bij Mona Mode (hieronder) maar ze zijn niet erg dun, dus ik twijfel of ik die volgend jaar kan meenemen (we gaan in het najaar weer :)). Zijn rokken te doen met backpacken? Heb het nog niet geprobeerd eigenlijk ;)
Bijlagen
Unbenannt2.png
Unbenannt2.png (175.92 KiB) 3037 keer bekeken
Danielle
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Ma 30 September 2013 17:28

Een rok zal er vast leuk uitzien; ik vraag mij wel af of dit wel zo praktisch is 'als backpackende reiziger'....ik kan niet meepraten of een rok prettiger is in tropische oorden, wellicht kun je zo'n dunne wikkelrok overwegen?
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Reizen algemeen