Reisaanbod

Mededeling

Op het forum kun je terecht met al je vragen over het vakantieland Maleisie. Binnen de rubriek Vraag en Antwoord kun je al je vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Reisschema Singapore/Maleisië

Algemene rubriek voor alles dat met reizen te maken heeft. Twijfel je tussen meerdere landen? Andere vragen? Laat het ons hier weten.

Reisschema Singapore/Maleisië

Berichtdoor Nathasja » Vr 15 December 2017 13:50

Hallo allemaal!

Volgend jaar zomer willen we met onze dochters van dan 17 en 14 zo’n 2,5 week naar Singapore en Maleisië.
Inmiddels heb ik een lijstje van wat we waarschijnlijk willen bezoeken. Ik twijfel echter nog over de volgorde.
Wat op het lijstje staat:
Singapore
Kuala Lumpur
Tioman (of Perhentian)
Cameron Highlands
Penang
Taman Negara
Malakka

Ik neig naar een retourticket naar Singapore. We willen daar voor we naar huis gaan een paar dagen blijven. Als laatste bestemming in Maleisië lijkt me dan Tioman wel fijn. Maar de rest, wat is een handige volgorde om een beetje efficient te kunnen reizen? Alvast bedankt, Nathasja
Nathasja
Nieuw lid

Re: Reisschema Singapore/Maleisië

Berichtdoor Nathasja » Za 16 December 2017 21:32

Inmiddels een stukje verder en tot dit gekomen:

5,6
Kuala Lumpur

6,7,8,9
Penang

9,10,11
Taman Negara of Cameron Highland

11,12,13,14,15
Kuala Lumpur
(Inclusief dagtocht Malakka)

15,16,17,
Taman Negara of Cameron Highlands

17,18,19,20,21
Langkawi

21,22,23,24
Singapore

Is dit een beetje handig?
Nathasja
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Zo 17 December 2017 10:21

Zijn die nummers de dagen van de maand ? :)

Als je via Singapore vliegt is het vaak goedkoop en ook gemakkelijk om meteen door te vliegen naar een bestemming in Maleisie. Dit kan bv ook Penang zijn als start, of natuurlijk Kuala Lumpur (doen wij meestal). Fijne vlucht namelijk en je komt dan om bv 7.00 aan in Singapore en bent om 10.00 in Kuala Lumpur.

Reisplan kan en ziet er prima uit. Op Penang (als aankomst na Singapore) kan je bv een auto huren en dan zelf via Cameron Highlands naar Kuala Lumpur rijden. Of na Cameron Highlands door naar Taman Negara en daarna naar Kuala Lumpur. Malakka is leuk maar wel minimaal 1 nachtje slapen (en als het even kan in het weekend naartoe, is gezelliger met de nightmarket).

Met het oog op Singapore als laatste bestemming vond ik je eerdere suggestie (Tioman) wel zo logisch. Er gaan bussen vanaf Kuala Lumpur naar Mersing, maar je kunt ook weer met de huurauto en die dan later in Johor Bahru inleveren....
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Nathasja » Zo 17 December 2017 14:33

Dank voor je reactie!
De nummers zijn inderdaad de dagen van de maand.
Auto hurenn is geen optie, we hebben geen van beiden een rijbewijs.
Die tip van doorreizen naar Penang nemen we ter harte. Vliegtickets naar KL en van Singapore zijn geregeld, maar we reizen de 5de meteen door naar Penang.
Dan lijkt me handig om vanuit daar Cameron Highlands te doen en aansluitend
Nathasja
Nieuw lid

Berichtdoor Nathasja » Zo 17 December 2017 14:36

Vervolg op het vorige bericht:
Vanuit Cameron Highlands via Taman Negara terug naar KL.
Wat betreft het eiland/strandvakantie: het maakt me niet zoveel uit waar. We willen in ieder geval op loopafstand van een strandje zitten en een zwembad. Afhankelijk van waar we zitten kunnen we dan met de bus of het vliegtuig naar Singapre.
Nathasja
Nieuw lid

Terug naar Reizen algemeen