Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

mening over route gevraagd

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

mening over route gevraagd

Berichtdoor liesbet77 » Zo 11 Maart 2018 21:00

hallo

in augustus gaan we met onze twee kinderen van 9 en 12 naar maleisie.
Ik wil geen al te grote afstanden afleggen op één dag en heb geprobeerd een optimale route samen te stellen. er is echter zoveel te doen ... kunnen jullie eens kijken of dit wat logisch in elkaar zit?
zijn er dingen die we beter vervangen of aanpassen als we met kinderen reizen?
en kan je alles met openbaar vervoer doen?
ik had er eigenlijk lake kenyir nog willen bij doen ipv ipoh maar ik vrees dat we daar niet makkelijk gaan geraken.
en dan ook: Ipoh of Penang? of geen van twee en vervangen? wat is er voor kinderen het leukst in ipoh?

09/08/18 heenvlucht -21u45
10/8/2018 aankomst Kuala Lumpur (avond)
11/8/2018 kuala lumpur rustdag
12/8/2018 Kuala lumpur batu caves/fire flies
13/8 Kuala lumpur china town/towers/tempel
14/8 kuala lumpur olifanten opvang (evt hele dag)
15/5 KL -perhentian (vlucht) snorkelen
16/8 perhentian besar
17/8 perhentian besar
18/8 perhentian besar
19/8 perhentian besar
20/8 perhentian - taman negara
21/8 Taman negara avondsafari - boot
22/8 Taman negara - cameron high
23/8 Cameron highlands theeplantages en aarbeien plukken
24/8 CH - Ipoh of penang
25/8 Ipoh of penang
26/8 Ipoh of penang
27/8 ipoh - Kuala Lumpur
28/8 terugvlucht 10:20 's morgens
liesbet77
Nieuw lid

Re: mening over route gevraagd

Berichtdoor liesbet77 » Ma 12 Maart 2018 06:46

ik zit overigens wat met die dagen ipoh. Lijkt me leuk maar nu ook niet helemaal wauW (of wel).
Of loont het de moeite om er bv een aantal dagen Borneo bij te doen? Indien ja is dit duur (budget is voor vier personen...) en wat kan je daar op een paar dagen doen?
liesbet77
Nieuw lid

Berichtdoor David » Di 13 Maart 2018 14:54

In Ipoh heb je natuurlijk Lost World of Tambun. Dat is wel leuk voor kinderen.

Voor Borneo moet je wel wat tijd reserveren, anders is het niet echt de moeite.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor liesbet77 » Wo 14 Maart 2018 14:05

ik zit wat met het stuk na Taman negara / cameron high
borneo gaan we niet doen. Is te veel te zien en dan gaan we beter nog eens terug als de kinderen wat groter zijn.

wat raden jullie aan?
Ipoh enkele dagen? penang? pangkor? iets anders ?

(pangkor Laut kan onze portemonnee helaas niet trekken ;-) )
liesbet77
Nieuw lid

Berichtdoor gvandenbosch » Vr 06 April 2018 07:17

In Ipoh hebben ze theme park, Kellies castle, tempels en aantal musea.

In Penang heb je ook de tempels, Penang hill, historische dingen, muur tekeningen, verscheidene musea, strand.

Penang is meer touristisch, meer shopping centres, activiteiten op het strand etc...
gvandenbosch
Toerist

Terug naar Vraag en Antwoord