Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Reisroute tips en verbeteringen

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Reisroute tips en verbeteringen

Berichtdoor Elle » Vr 06 Oktober 2017 10:01

Hey allemaal,

Ik heb al veel gelezen op deze mooie informatieve site. Heb al veel geleerd, toch zou ik jullie mening, bevestiging, aanpassing of eventuele tips nog kunnen gebruiken.
Ik en mijn vriend hebben het plan aangevat om van Singapore naar Bangkok te reizen over Maleisië. Voorlopig ziet onze route er als volgt uit:
- Aankomst Singapore 15.00 uur, 2 nachten hier
- bus naar Melaka, 2 nachten
- bus Kuala Lumpur, 1 nacht (aangezien dit een kortere rit is hebben we beslist hier een dag te besparen)
- bus en boot Taman Negara, 2 nachten
- bus Cameron Highlands, 2 nachten
Hierna zijn we zowat het spoor kwijt.... we willen gaan eilandhoppen en denken aan Penang of Lankawi om daarna naar koh lipe, krabi of een ander eiland in Thailand te reizen. We zouden vertrekken vanop CH op 24 december dus hadden we graag ergens geweest waar we toch een beetje kerst kunnen vieren of is goed kunnen gaan eten.
Is bovenstaande route haalbaar of zouden we beter nog wat skippen?
Kunnen we ergens tijd winnen door bv ander vervoer, vliegtuig trein of boot of...?
Klopt het dat we als Belgen gewoon met ons paspoort (reispas) van het ene land naar het andere kunnen mots aankoop visa?

Alvast bedankt voor het meedenkwerk.
Ellen
Elle
Nieuw lid

Re: Reisroute tips en verbeteringen

Berichtdoor gvandenbosch » Za 07 Oktober 2017 09:24

Hallo,

Vanuit Cameron Highlands ligt Penang voor de hand.

Vanuit Penang kan je met boot of vliegtuig naar Langkawi.

Vanuit Langkawi kun je naar verschillende Thaise eilanden, ik vond hier een schedule:
https://amazinglanta.com/langkawi-ferry ... s-islands/

Toen ik op Langkawi was zag ik ook diverse punten waar je boottickets naar Thaise eilanden kan kopen.

Penang is een hoop goed eten te vinden. Langkawi een hoop seafood.

Betreft Singapore en Maleisie ga ik er vanuit dat Belgisch pasport zelf geld als Nederlandse, dus dat is een stempel van 90 dagen, geen visa nodig.
Thailand weet ik niet.

Groeten,
Gerard
gvandenbosch
Toerist

Berichtdoor Elle » Ma 16 Oktober 2017 11:21

Bedankt voor de info.

Ik heb nog een vraag. We moeten onze tijd in Maleisië wat inkorten zodat er wat meer tijd over is voor thailand. Is het verstandig en te doen om in Melaka maar 1 nacht te blijven? Of is deze plek echt zo de moeite dat we hier langer gaan willen blijven?
Elle
Nieuw lid

Berichtdoor gvandenbosch » Di 24 Oktober 2017 08:29

Ligt een beetje aan waar je voorkeur ligt.

Enige andere waar je naar mijn mening nacht minder kan blijven is Cameron Highlands.

Als je van natuur, koele temperatuur, farms houd dan is Cameron Highland goed om 2 nachten te blijven.
Als je meer van culturele dingen houd zoals erfgoed, musea en staddingen dan kan je beter 2 nachten in Melaka blijven.
gvandenbosch
Toerist

Terug naar Vraag en Antwoord