Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Eerste keer Maleisië

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Eerste keer Maleisië

Berichtdoor Jelle » Zo 26 Maart 2017 19:59

Beste medevakantiegangers,

Excuses als een soortgelijke topic al geschreven is, hier heb ik dan overheen gelezen. Komende zomervakantie ben ik van plan te gaan backpacken in Maleisië. Ik heb het dan over de data 25 juli t/m 13 augustus (20 dagen). Ik heb geen ervaring met backpacken, of überhaupt solo reizen. Wel zit ik al 15 jaar bij scouting, dus reizen organiseren is verder geen enkel probleem. Het zijn dan vooral landen als Noorwegen, Duitsland, Polen, Tsjechië, Hongarije, Slowakije, Italië en rest van Europa. Redelijk Westerse landen dus. Het idee is om uit mijn comfortzone te treden en juist iets te proberen waar ik normaal gesproken een hekel aan heb, en dat is alleen iets ondernemen.

Nu komt alleen het grootste probleem, een vliegticket naar Kuala Lumpur boeken is niet zo moeilijk. Maar hoe daarna verder te handelen, dat is waar ik nog niet helemaal een besluit over heb kunnen nemen. Ik heb geen enkel idee van wat de go's en no-go's zijn als beginnend reiziger. Ik hoopte op dit forum meer duidelijkheid te vinden, misschien dat iemand hier bereid is om een kleine opstelling te maken zodat ik een start heb om mee te beginnen.

Vooral de punten overnachting en vervoer zijn mijn grootste zorg, activiteiten daar kan ik eventueel zelf wel uitzoeken. Daarnaast zijn de normen en waarden van de lokale bevolking mij onduidelijk, stiekem vindt ik dat ook erg belangrijk om eventueel rekening mee te houden. Moet ik rekening houden met een Visum? Natuurlijk heb ik al nagedacht om een reis te boeken bij een reisorganisatie, maar dan heb je niet echt meer de controle over wat je echt graag wilt/kunt doen, en leer je uiteindelijk nog steeds niet dingen zelf te ondernemen. Dus dat is niet echt een optie.

Alvast bedankt voor jullie tijd. Ik hoor graag van jullie

Jelle
Jelle
Nieuw lid

Re: Eerste keer Maleisië

Berichtdoor David » Di 28 Maart 2017 12:11

Beste Jelle,

Wat een tof idee om alleen te gaan reizen. Ik denk dat Maleisië een uitermate geschikt land is om dit voor de eerste keer te doen. Ikzelf ben 2 keer alleen op reis geweest naar resp. Jordanië en Californië. Ik zou dit, moest ik niet getrouwd zijn, zo weer doen. Je ontmoet zo makkelijk andere mensen met wie je dingen kunt ondernemen.
Ik verbleef altijd in hostels, deze zijn goedkoop en een ideale plek om andere mensen te leren kennen. Ook in Maleisië vind je ze overal, zeker in de grotere steden (check zeker hostelworld.com eens)
Maleisië is een veilig land met een zeer vriendelijke bevolking. Je kunt in principe overal wel met het openbaar vervoer geraken, ook binnenlandse vluchten (bijv. Airasia, Malindoair) zijn goed betaalbaar.
Je moet eerst eens voor jezelf bepalen wat je wil zien. Hier op dit forum vind je tal van reisschema's van anderen ter inspiratie.

Veel succes met het plannen.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Re: Eerste keer Maleisië

Berichtdoor Ilya » Zo 16 April 2017 08:01

Ja. Maleisie is perfect voor een beginnend reiziger. Backpacken kan echt supergoed. Persoonlijk vind ik dat ultragoedkoop backpacken niet zo prettig/makkelijk is in Maleisie. Het kan, maar dan is het vaak wel erg spartaans.

Je kunt feitelijk overal naartoe. De keuze wat je in 20 dagen wilt doen moet je zelf maken, maar ik zou het persoonlijk bij het schiereiland houden, want daar heb je voor backpackers de leukste plekjes.

Ik zou de volgende plekjes zeker niet overslaan:

- Malakka
- Kuala Lumpur
- Penang
- Cameron Highlands
- Taman Negara
- en eventueel een van de eilanden langs de oostkust, bv Perhentian Kecil

Succes :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vraag en Antwoord