Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Van Taman Negara naar Kuala Besut

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Van Taman Negara naar Kuala Besut

Berichtdoor Marieke67 » Zo 26 Februari 2017 16:41

Wij willen in augustus naar Maleisie. In principe is de route nu:
Kuala Lumpur
Vliegen naar Langkawi
Terug vliegen naar Kuala Lumpur
Met een touringcar naar Taman Negara
Na Taman Negara willen we naar Perenthian. Ik zag dat dat zo'n 6 uur rijden is. Dus nu vraag ik me af wat de beste manier is om van Kuala Tahan op Perenthian te komen. Misschien met een overnachting ergens tussendoor? Zo ja, waar? Of is het handiger om eerst terug te gaan naar Kuala Lumpur en dan te vliegen naar Khota Baru? En nog een vraag: Hoeveel nachten moeten we in Taman Negara blijven? Ik dacht zelf aan 3.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Marieke67
Nieuw lid

Re: Van Taman Negara naar Kuala Besut

Berichtdoor k3ng » Wo 01 Maart 2017 19:48

Toen wij vorig jaar in Maleisië waren hadden we de Perhentians na de Cameron Highlands op de planning staan. Wij zijn toen eerst terug gegaan naar Kuala Lumpur en hebben daar overnacht. Vervolgens een binnenlandse vlucht van ongeveer 45 minuten naar Kota Bahru. Was goed te doen.

Echter gaan er ook busjes van diverse plekken naar Kota Bahru. Als ik toen wist wat ik nu weet hadden we dat gedaan. Dan eventueel met een overnachting in Kota Bahru.
k3ng
Ervaren Toerist

Berichtdoor Ilya » Zo 16 April 2017 07:31

Even nagaan of HAN Travel vanuit Taman Negara het minibusje heeft rijden. Er is een klein netwerk van busjes tussen o.a. Cameron Highlands, Kuala Besut, Taman Negara (en vanaf Cameron Highlands zelfs naar Georgetown, Penang).

Ik zou die manier vanaf Taman Negara overwegen. Enkeltje kost volgens mij RM90 per persoon.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor Marieke67 » Wo 21 Juni 2017 09:43

Hoi Ilya en andere reizigers,

We hebben nu een hotel geboekt in Cherating voor 1 nacht. Het plan is om vanaf Taman Negara een taxi te nemen naar Cherating, daar overnachten en de volgende dag met een taxi naar Kuala Besut. Dan kunnen we tenminste een boot pakken rond het middaguur. Maar.... weet jij of het makkelijk is om taxi's te regelen voor een rit van ongeveer 3 uur? En wat kost het ongeveer?
Nog een andere vraag: Gaan er veel boten op een dag? Of werken ze volgens een vaste dienstregeling?
Dit ook ivm de terugreis. Dan willen we vanaf Kotha Baru terug vliegen naar KUL. Ik dacht aan een vlucht rond 14.30 uur. Maar dan moeten er wel genoeg boten varen in de ochtend vanaf Perhentian.
Marieke67
Nieuw lid

Berichtdoor k3ng » Ma 03 Juli 2017 18:21

Ik weet niet in welk hotel/resort je zit, maar mogelijk heeft deze een eigen boot en kan je ophalen en wegbrengen.

Wij zaten in het Tuna Bay resort en die hadden dat wel. Ook als je dan vertraging hebt (zoals wij) blijft men gewoon op je wachten. Das wel zo fijn en scheelt een hoop stress.
k3ng
Ervaren Toerist

Terug naar Vraag en Antwoord