Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Reisschema

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Reisschema

Berichtdoor Algarve » Do 12 Januari 2017 10:47

Hallo,

Na heel wat lezen op het internet oa deze handige/mooie site en het forum heb ik voor onze eerste vakantie met het gezin in Azië een " rondje" uitgekozen.
Wij zijn een gezin van 4 personen. Leeftijd 52, 53, 21 en 23 jaar. We willen in juli/aug naar Maleisië en Singapore. We hebben niet meer dan 3 weken vakantie, dus langer dan onderstaande dagen gaat niet lukken. De planning ziet er als volgt uit:
25 juli vlucht vanaf Amsterdam naar Singapore
26 juli aankomst Singapore in de namiddag
27 juli Singapore
28 juli Singapore
29 juli vlucht naar Kuala Lumpur
30 Juli KL
31 juli KL
1 augustus, autohuur en met auto naar Taman Negara
2 augustus TN
3 augustus reis naar Cameron Highlands
4 augustus Cameron Highlands
5 augustus reis naar Penang
6 augustus Penang
7 augustus Penang
8 augustus reis naar Langkawi, auto inleveren
9-10-11 augustus Langkawi
12 augustus vlucht naar KL en vervolgens naar Amsterdam

Is dit een reële rondreis?
Het moet een reis zijn met stad/shops voor dochter, natuur voor zoon, rust aan het strand en Singapore moet erbij.
Ik heb nog een paar twijfels:
Is het rijden goed te doen? Of kunnen we beter busreizen boeken van KL naar TN enz?
Als we met de auto naar TN rijden raden jullie dan aan om de auto op een parkeerplaats te zetten en met de boot verder te gaan naar TN of rijden we beter helemaal met de auto? Die boottocht lijkt me erg leuk maar staat de huurauto veilig 2 nachten op een parkeerplaats? Kunnen we een andere boottocht doen in de plaats van deze?
Is het niet te nat op Langkawi in deze periode?
Raden jullie een vlucht aan van Penang naar Langkawi of de boot?
Oh ja, 3 van de 4 personen zijn zeer zeker geen backpackers, is dat een probleem?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.
Liesbeth.
Algarve
Nieuw lid

Re: Reisschema

Berichtdoor David » Za 14 Januari 2017 14:35

Hallo,

Dit lijkt me een heel realistisch reisschema. Met 3 weken moet je inderdaad keuzes maken en zo heb je toch wat variatie. Autorijden in Maleisië valt echt wel mee. Je moet natuurlijk gewoon goed opletten. Als je vanuit KL naar TN gaat is het, althans dat vind ik, het gemakkelijkst om via Jerantut naar Kuala Tahan te rijden. Hier kun je de auto op een parkeerplaats zetten en vervolgens hoef je enkel de rivier over steken en je bent in het park. Als je in Muntiara Taman Negara overnacht zit je ook goed, want dat resort ligt aan de ingang van het park.

Ikzelf zou denk ik de boot pakken van Penang naar Langkawi. Ik denk dat dit uiteindelijk, als je rekening houdt met het reizen naar de luchthaven, wachttijden e.d., sneller gaat zijn.

Alvast heel veel plezier toegewenst.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Algarve » Za 14 Januari 2017 22:53

Hartelijk dank voor je reactie.
We hebben het Mutiara geboekt in TN, daar rijden we dan naar toe.
Ik ga zeker nadenken over de boot naar Langkawi. Ik ben niet zo van het onrustige water, vandaar.....Als de tocht dan nog een beetje snel gaat valt het wellicht wel mee...
Algarve
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Zo 16 April 2017 07:56

Wat antwoorden:

- Huurauto is prima te doen.
- Met de auto zou ik helemaal naar het park zelf rijden en daar nog een rivercruise doen. Net zo leuk en handig dat de auto op loopafstand van de accommodatie staat.
- Langkawi kan flink nat zijn in die periode, maar je kunt ook dagenlang schitterend weer hebben. Het weer is er niet echt te voorspellen in die periode. Wij kwamen meerdere keren rond dezelfde periode op het eiland (begin september). 2x fantastisch weer, 1x volledig weggeregend...zoveel regen dat we het resort niet eens afkwamen (letterlijk vanwege de regenval was dit onmogelijk).
- Wij vliegen altijd tussen Langkawi en Penang, maar dat is persoonlijk. Hebben die boot vaak genomen. Prima met mooi weer, maar verschrikkelijk bij slechter weer.
- Afhankelijk van de accommodatie die je kiest hoef je echt geen backpacker te zijn in Maleisie :). De meest avontuurlijke bestemming is Taman Negara, gevolgd door Cameron Highlands. Als je hier voor goede accommodatie gaat, komt het allemaal wel goed :). Ik lees nu net dat het Mutiara is...prima keuze :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vraag en Antwoord