Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Backpackroute Maleisië zomer 2017

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Backpackroute Maleisië zomer 2017

Berichtdoor marie » Wo 28 December 2016 14:08

Hallo,

Wij zijn twee twintigers die volgende zomer drie weken willen backpacken in Maleisië. Wat een leuke website is dit, ik heb hier al veel interessante info gevonden, waarvoor dank.
Twee jaar geleden reisden we door het Zuidwesten van de USA, en hoewel dat een fantastische reis was, viel het ons daar tegen dat we niet meer konden kiezen om op bepaalde locaties langer of minder lang te blijven omdat alles op voorhand vastgelegd moest zijn wegens de drukte. Daarom willen we proberen om in Maleisië nog zo veel mogelijk vrijheid ter plekke te hebben. Nu las ik her en der dat het in het hoogseizoen ook in Maleisië behoorlijk druk kan zijn. Voor accommodatie lijkt het mij nog haalbaar te zijn om pas last minute te boeken, maar voor eventuele binnenlandse vluchten vind ik dit moeilijker. Als je aan goedkope prijzen wil vliegen heb ik de indruk dat je je vluchten toch een aantal weken op voorhand moet vastleggen. Dit heeft natuurlijk een grote impact op de flexibiliteit van je reisschema. Daarom zoeken we naar een reisroute die zo weinig mogelijk vastligt (dus waarschijnlijk met zo weinig mogelijk vluchten), maar die toch toelaat om veel leuke plekken te zien.
Hieronder staat een mogelijke route die ik op dit moment in gedachten heb, maar alles staat nog open (behalve heen- en terugvlucht vanuit Kuala Lumpur). Zijn er mogelijkheden om dit programma flexibeler te maken (door bijvoorbeeld de eventuele binnenlandse vlucht eerder in het schema te plannen)? Is dit een logische volgorde? Welke vervoersmiddelen zijn het snelst? Zou het huren van een auto ergens op het traject voor een snellere verbinding kunnen zorgen? In het huidige schema denk ik dat we relatief vast zitten aan de planning tot de binnenlandse vlucht en meer flexibel zijn na deze vlucht.

- Aankomst Kuala Lumpur
- Taman Negara (bus vanuit KL, 2-3 nachten)
- Cameron Highlands (bus vanuit TN, 1-2n)
- Perhentians (bus-boot vanuit CH, 3-4n)
- Penang (vlucht vanuit Kota Bharu, ...n)
- Langkawi (boot vanuit Penang, ...n)
- Kuala Lumpur (nachttrein vanuit Langkawi, ...n)

Alvast bedankt!
Marie
marie
Nieuw lid

Re: Backpackroute Maleisië zomer 2017

Berichtdoor gvandenbosch » Zo 08 Januari 2017 07:22

Hallo,

Als je overweegt een auto te huren zou je het volgende kunnen doen:

Auto huren in KL.
- Taman Negara
- Cameron Highlands
- Penang, auto weer inleveren

Je zou voor Taman Negara als je een auto hebt eventueel nog naar Melakka kunnen, dit is zeker een bezoek waard.

Vanaf Penang kun je dan naar Langkawi (boot of vliegtuig) of je kan eerst naar Perhentian (vliegtuig of bus)/boot. Je zou eventueel ook Langkawi of Perhentian aan het begin kunnen doen met het vliegtuig.

Als je een auto hebt ben je vrij flexibel en kan je zelf bepalen hoe lang je ergens bent, ook bijvoorbeeld in Cameron Highlands liggen bezienswaardigheden uit elkaar.

Afbeelding

Groeten,
Gerard
gvandenbosch
Toerist

Berichtdoor marie » Di 10 Januari 2017 21:51

Bedankt voor je reactie! We bekijken de optie voor de auto eens.
marie
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Zo 16 April 2017 07:36

De tip van de auto klopt zeker, maar daar hangt ook weer een prijskaartje aan (ben je backpacker met of zonder budget is dan de vraag :)).

Wat betreft het traject Kota Bharu -> Penang gaan er ook bussen via Royal Belum. Die steken het hele binnenland over. Is wellicht het overwegen waard. Ook kun je vanaf Taman Negara eerst met een minibusje naar Kuala Besut/Perhentian, dan daarna met een minibusje van Kuala Besut naar Cameron Highlands, en vervolgens met een bus of minibusje naar Georgetown, Penang.

Vervolgens Langkawi met de boot en nadien zou ik wel een vlucht van Langkawi naar KL doen...tenzij het flexibel willen reizen een soort dwangmatige hobby is :). Die trein is tergend langzaam en eigenlijk ook helemaal niet zo leuk. Ik zou nooit vanaf Langkawi de trein nemen.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vraag en Antwoord