Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Hoteltips Gaya Islands Sabah

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Hoteltips Gaya Islands Sabah

Berichtdoor Lirette » Di 15 November 2016 14:57

Hallo,

In de zomer van 2017 wil ik met mijn gezin (man en 2 kids van 11 en 14jr) 3,5 week naar Maleisie.
Voor mijzelf wordt het de 2e keer dat ik het land bezoek, voor de rest van het gezin wordt het de 1e keer.
We willen zowel West-Maleisie (KL, TN, CH, Perhentian) aandoen als een aantal dagen Sabah. Hier willen we Sepilok en Kinabatang doen (ca. 4dgn/3n) en vervolgens een paar dagen snorkelen/duiken op de Gaya Islands voor de kust van Kota Kinabalu en vervolgens via KL terug naar NL.
Ik kom hier slechts 3 luxe resorts tegen, die erg prijzig zijn. Tevens lees ik dat er ook enkele eenvoudige hotels zijn, alleen kan ik hier op internet niets over terugvinden.
Heeft iemand tips ? Kota Kinabalu lijkt me niet zo mooi om te verblijven. Tot nu toe kom ik daar alleen sfeerloze hotels tegen.
Als alternatief voor de Gaya islands dacht ik aan Tioman, maar dat is alleen bereikbaar via KL en neemt dus veel reistijd in beslag (heen - en terug via KL kost 2x 1 dag) , bovendien wordt geadviseerd om 1 nacht in Mersing te overnachten wil je zeker zijn van de boottocht naar het eiland. Iemand tips?
Alvast bedankt!
gr Lirette
Lirette
Nieuw lid

Re: Hoteltips Gaya Islands Sabah

Berichtdoor Ilya » Do 15 December 2016 11:31

Er is inderdaad niet veel behalve de drie ultraluxe resorts. Volgens mij had je nog wat hutjes op een van de kleine eilandjes, maar dat is volgens mij meer voor dagjesmensen. Het TAR Marine Park is erg goed vanaf Kota Kinabalu te bereiken, doen veel mensen. Accommodatie rond KK is ook prima, met vaak een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik vond KK erg leuk, en ga er als het meezit de volgende reis ook weer naartoe om nog meer (van de omgeving) te zien.

Een mogelijk alternatief in die buurt is Mantanani. Ook een snorkeleiland, maar wel verder weg (maar ook goedkopere accommodatie volgens mij).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vraag en Antwoord